local-stats-pixel fb-conv-api

JAUNAIS CEĻU SATIKSMES NOTEIKUMU PROJEKTS - Tiešām?!52

510 1

Satiksmes ministrija kopā ar iesaistītajām padotības institūcijām ir apstiprinājusi un iesniegusi saskaņošanai jaunus ceļu satiksmes noteikumu (CSN) grozījumus Saeimā.

It kā jau nekas tāds - jo likumprojektu izstrādāšana norit nepārtraukti un kādi aiziet līdz Saeimai un apstiprināšanai, bet daļa nē.. Lai vai kā šī ideja manī raisa ļoti lielas diskusijas gan kā kājāmgāju, gan kā velosipēdistu, gan autovadītāju. Jautāsi, par ko runāju? - Lasi tālāk - uzzināsi!

Tātad izmaiņas:

Visi zinām, kāds ir velojoslu daudzums un stāvoklis valstī (ja tā rupji runājam - tas ir nekāds, protams, ar dažiem, nelieliem izņēmumiem), tieši tāpēc šobrīd vēlas pieņemt Saeimā grozījumus CSN, ka velosipēdistiem jābrauc pa braucamo daļu, ja šajā posmā nav velojoslas, un tikai "Izņēmuma gadījumos" drīkstēs braukt pa ietvi. Ja policisti nekonstatēs "izņēmuma gadījumu" - sods atrodoties uz ietves - 30 (par šo neizteikšos)!

Precizētas un dažādotas iespējas veikt kreiso pagriezienu.

Velosipēdistiem plānots atļaut braukt pa sabiedriskā transporta joslām, ja uzstādītas attiecīgas ceļa zīmes (kurš vēl tās uzstādīs?!).

Tātad mans skatījums uz šo visu no:

gājēja skatupunkta - protams, foršāk ir vienam pašam pārvietoties pa ietvi un to nedalīt ne ar velosipēdistiem, ne ar skrituļotājiem, ne samakata braucējiem un dēļotājiem. Tomēr - ir viens bet - ja esmu gājējs - nesperu savu kāju uz veloceliņa (kas gan ir bieži novērojams no citu gājēju puses), pie krustojumiem neieņemu vietu pie nobraucamās daļas - jo tomēr šī vieta ir paredzēta velosipēdistiem, mātē ar bērnu ratiņiem, cilvēkiem ratiņkrēslos, utt., nevis Tev, kam nesagādā grūtības nokāpt no ietves apmales nost, šķērsojot ielu!

Pārvietojoties pa ietvi neeju kā tāda govs, zigzagā, lai neviens man nevar tikt klāt - respektēju arī citus. Otrs, manuprāt, vajadzētu arī atsevišķu joslu tiem, kuri iet ieurbušies savos viedtālruņos un ne s**a neredz, kas apkārt notiek, kā arī tiem, kas nāk pretī, vienā līnijā pa 3 - 4 cilvēki un nesagrupējas tā, lai varētu izmainīties!!! emotion Protams, gadās tā, ka nevaram izmainīties ar velobraucēju, bet tāpēc jau nesākšu nolamāt viņu ar 3stāvīgiem vārdiem!

510 1 52 Ziņot!
Ieteikt: 000
Spoki.lv logo
Spoki.lv

Komentāri 52

0/2000

kapēc nevar kā Indijā - visi brauc kur pagadās   emotion

https://millicentdavies1.files.wordpress.com/2014/08/hanoi-traffic.jpg

24 0 atbildēt

Jaunie ceļu satiksmes noteikumi ir tikai projekta stadijā. Neviens, nekur nav devis ne saskaņot ne apstiprināt.

 Ja arī tādi tiks apstiprināti, tad līdz tam laikam gan jau infrastruktūra tiks sakārtota plus ne visur būs tāds aizliegums, kā piemēram tilti.

Bet ar velosipēdistu audzināšanu gan vajadzētu pastrādāt. Lido pāri gājēju pārejām kā pašnāvnieki, ir vai nav regulējams krustojums - lido. Esmu gan gājējs, gan velosipēdists gan autobraucējs. Man kā velosipēdistam autobrauceji netraucē, ja es viņiem zem riteņiem nelienu, gajēji gan mazliet traucē, it sevišķi tie, kuri slāj pa veloceliņu vai pa visu trotuāru. Kā autobraucējam kretinē tie velosipēdisti, kuri jau augstākminētās vietās kā kingi lido pāri krustojumam, nepārliecinoties par savu drošību. Uz ielas man nekad neviens velosipēdists nav traucējis, ja nu vienīg kāds neizdomā *****t pa Čakenes brauktuvi, bet tur jābūt saspiestam, lai piedalītos satiksmē uz tik šauras ielas.

Kā gājējam velosipēdisti netraucē nemaz, izņemot pāris zemu lidojošus frīkus.

22 0 atbildēt

tūlīt gājējiem arī prasīs tiesības kārtot, lai var piedalīties ceļu satiksmē, un prasīs pūst trubiņā un atņems gājēja tiesības. ticiet man, tā būs!

kādās vēl blēņas neizdomās tiem divriteņu braucamajiem. davai, lai viņi maksā ceļu nodokli pēc pilnas masas, tad varbūt viņiem ieviesīsim kādu celiņu. senāk brauca pa ietvēm ar visādiem dranduļetiem un nekādu negadījumu nebija. tagad gaiļi sapērk visādus sporta velo un nesās kā slimāki pa ietvēm. kreizī te viss smagi aizgājis šajā sakarā. braukšanai ir domāta brauktuve un velosipēdiem noteikumi uz brauktes jau kudiš sen bija atstrādāti. nejūties droši uz brauktuves - nebrauc.

15 1 atbildēt

tā ir sabiedrības problēma kopumā pie mums - viens neciena otru, otrs pirmo un abi kopā trešo - nebūtu riteņbraucēju bravūras, gājēju spītības, autovadītāju nepārdomātības - nekādu likumu nevajadzētu, bet kamēr katrs " ir svarīgāks" par sabiedrību kopumā, tikmēr tikai drastiski likumi. tas nav par katru individuāli, bet par tendenci kopumā. 

12 0 atbildēt

Lūdzu - raksts, kā uzskatāms piemērs, ka nav starpība, kas sēž Saeimā - var iebāzt tur simts galvu vietā simts stabus un nekas nemainīsies - ja nu vienīgi stabiem nevajadzēs maksāt algu.

8 0 atbildēt

Es visu gadu braucu ar divriteni, āptuveni vienādi 50/50 ar riču un kājām. Man nesagādā nekādas problēmas braukt pa braucamo daļu. Protams, ir mīzīgi braukt pa ātrgaitas šosejām, bet visur citur, kāpēc ne? 

 

Es gribētu izteikt savu viedokli par šo argumentu - Jo netaisos riskēt ar savu dzīvību pārvietojoties piemēram, pa A. Čaka ielu vai Kr. Valdemāra ielu .... Tad kāpēc Tu gribi lai gājēji riskē ar savu veselību pārvietojoties starp riteņbraucējiem?

 

Un tas ir tikai loģiski - tie, kam ir riteņi, atrodas uz brauktuves, tie kam ir kājas - uz ietves! Iedziļinies apzīmējumos - brauktuve, ietve. Ietve, brauktuve! Iet, brauc ... verstehen?

10 3 atbildēt

Var likumus grozīt cik tik gribās , bet bez savstarpējas cieņas , sapratnes un situācijas paredzēšanas , nekas nemainīsies . Skumji ir tas , ka mēs viens otru nesaprotam , tie ( gājēji ), kas nav stūrējuši  auto tumsā  , nesaprot , kā šoferīšiem viņi var būt neredzami , ja paši visu redz . Velobraucēji nesaprot , ka auto braucēji ir ar dažādu reakcijas ātrumu un taisot dažādus neapdomātus manevrus , pakļauj sevi smagām traumām . Esmu braucis pāris reizes ar velo pa Kr . Valdemāra ielu un sapratu , ka  tur esmu lieks , jo mana klātbūtne izbesīja trolejbusa vadītāju , kura iebraucot pieturā nemaz nedomāja mani palaist garām . Gulēdams uz trotuāra , noklausījos lekciju , kuru man pasniedza trolejbusa vadītāja ar pareizi piemeklētiem vārdiem , kura atskaņošanā būtu daudz signāla pī... pī . Uzzināju daudz interesanta , kas ir mani vecāki un kas esmu pats .

5 0 atbildēt
Ko viņi ņemas ar sīkumiem. Būtu ko lietderīgu izdarījuši
4 0 atbildēt

Vislielākā problēma ar šo projektu ir tāda, ka braukt ar velosipēdu var arī bez attiecīgas kategorijas tiesībām - proti, neviens nepārbauda tavas praktiskās un teorētiskās zināšanas par to, kā uz ceļa jāuzvedas. Tieši tādas pašas problēmas ir arī ar gājējiem, jo nevar aizliegt nevienam piedalīties satiksmē, pat gadījumā, ja gājējs vai velosipēdists ir tups kā akmens. Ja šis projekts tiks cauri, tad braukt ar velosipēdu pa ielu kļūs sasodīti bīstami. Varbūt tas ir veids, kā Nilam ievilināt cilvēkus atpakaļ sabiedriskajā izspiešanas transportā?

4 0 atbildēt

Eju ar kājām, kur gribu, un nav bijušas problēmas ne reizi. Cilvēkiem nebija par ko pacepties laikam... emotion

4 0 atbildēt

Personīgās preferences pie dirsas..

Te runa iet par satiksmi kā tādu.. Kura diemžēl vienmēr mums būs pilnīgā dirsā tīri dēļ tā ka infrastruktūra ceļiem ir galīgi garām..

Vietas, kur taisa šīs joslas - stulbums kaut kāds.. tā jau kilometru garie sastrēgumi divās joslās ir neizturami.. tgd jāsēž tas pats vienā joslā.. 

No riteņbraucēja puses - es braucu tur kur drošāk.. ja netraucēju gājējiem, braukšu pa ietvi, lai nenokrītu vai kāds man neuzbrauc, un ja tgd piespiedu kārtā uz ielas jābrauc, nevēlos lai blondiņka, kurai smadzenes tikai *****us redz, jo visu mūžu sūkājusi savam semakam bembim, mani tagad notriektu..

No gājēja puses - es saprotu cik tas ir skādīgi, ka nav mums normālu riteņbraucēju joslu, un es atbalstu veselīgu dzīvesveidu, tāpēc man nav pretenziju, ka brauc pa ietvēm.. Padzīvojoties pa Zviedriju, Dāniju .. un vispār jeb kuru skandināvu valstim ja tā nopietni runājam, visur riteņbraucēju ceļi ir atsevišķi uztaisīti un ideāli.. Mums, vai nu jākuļas centimetru pie centimetra starp mašīnām, vai tas pats pie gājējiem.. 

No autovadītāja puses - VĀJPRĀTS.. Tu tak tos riteņbraucējus neredzi normāli, Rīgas agresīvajā satiksmē tagad viens pēc otra tiks notriekti .. Un kā ar vecajām tantiņām, kuras ātrāk par 8km/h nebrauc ? Man tagad būs jāvelkas aiz viņas kilometru līdz blūs platāka apdzīšanas vieta ?

 

Secinājumi -pilnīgi un galīgi garām šitā padarīšana ir.. Būtu labāk apsprieduši progresīvo nodokli vai ekspluatācijas nodokļa iekļaušanu degvielas cenā .. kaut ko, kas tiešām būtu atvieglojums tautai un ienestu papildus nodokļus no bagātājiem..

2 0 atbildēt

Tas ir domāts, lai kāds varas vīrs var ar naudiņu savas kabatas piepildīt!!! Ja nebūtu tādas iespējas, tad diezvai kāds kautko tamlīdzīgu vispār darītu!!!

2 0 atbildēt

Pirmkārt, kurš daunis izdomāja, ka ar velosipēdu drīkst pārvietoties tikai pa ceļa labo pusi, neredzu nekādu loģiku tādam likumam.

Otrkārt, kurš daunis uzskata, ka nav kārtība uz ietvēm ?

treškārt, būs daudz notriekti riteņbraucēji, ir grūti braukt taisni ja ik pa laikam jāskatās kas notiek tev aiz muguras, visiem nav spoguļi velosipēdiem.

ceturtkārt, jāpieņem likums, ka ar velosipēdu bez kreisā atpakaļskates spoguļa nedrīkst rādīties uz braucamās daļas, bet tad sāks uzdarboties velo spoguļu zagļi, jāmarķē spoguļi, lieki izdevumi, jēga nekāda

2 0 atbildēt

Uzaugu uz tām ietvēm un nepārstāšu pa tām braukt.

Ja nu tiešām liks tos 30eur, tad nāksies braukt ar kājām.

2 0 atbildēt

Ļoti, ĻOTI pretrunīgs likumu labojums. Taisnība ir visiem, tai pat laikā taisnības nav nevienam. 

No gājēju skatupunkta - ir redzēti tādi klauni, kas ar riteni pa trotuāru cenšas mīties pēc iespējas ātrāk un nedomā pat piebremzēt, kad pagadās kāds gājējs. Tādiem vajadzētu riepas pārdurt. 

No velosipēdista skatupunkta - vairākumam ir dziļi nospļauties, ka te ir veloceliņi. Pārsvarā cilvēki ne vien nepaiet malā, bet turpina slāt tieši pretī un vispār ignorē velosipēdista esamību. Nemaz nerunājot par agresīvajiem gājējiem. Tāpat ar ceļiem, ir vadītāji, kas neuzskata, ka velosipēdists ir ceļu satiksmes dalībnieks, un ignorē tā tiesības (apdzen un nogriež ceļu, nepalaiž krustojumos utt.). 

No vadītāju skatupunkta - ir redzēts pietiekami daudz velosipēdistu, kurus uz ceļa nedrīkst laist, jo rada avārijas situācijas. Daudzi kadri nejēdz CSN un taisa visādus kreisos izgājienus, daži uz ceļa ir tik trīcoši un bailīgi, ka grūti saprast, ko īsti cilvēks grib darīt, un vēl ir tādi kadri, kas izdomā, ka brauks pa pretējo joslu. 

2 0 atbildēt

Atsevišķu joslu vai celiņu tiem, kas brauc ar skrituļdēli !!!

2 0 atbildēt

Tu palasi noteikumus, velo vienmēr ir bijis kopā ar gājējiem. Otrs, Tu laikam kaut kādā dirsā dzīvo un neesi pārvietojies pa brauktuvi...sākot ar to, ka mašīna var manevrēt bedres, jo ir sava josla, velosipēdists NEVAR manevrēt tam atvēlētajos 50cm brauktuves, tātad visām bedrēm jāmauc cauri un peļķēm, cerot, ka Tur nebūs dziļa bedre un neparausi tur pat uz brauktuves uz muti.  Vēlreiz, izlasi noteikumus, velosipēdisti brauc pa brauktuvi tikai tad, ja neapdraud savu dzīvību un netraucē automašīnām, tātad visas 1,5joslu ieliņas atkrīt.  Un pēdējais, ne jau velosipēdisti nesadzīvo ar gājējiem, bet gan gājēji, jo uzskata, ka viņi kā tupas govis var slāt pretī velo un beigās čīkstēt, ka redz viņiem traucē iet un brauc virsū, bet tās puvušās smadzenītes nespēj ģenerēt tādu lietu kā "common sence" un dalīt ietvi tam paredzētajā kārtībā un virzienā. Ja gājēji nebūtu tik drāzti muļķi, nebūtu tādi pajoli, kas veido tik tupus noteikumus. Ej pa labo roku, neej zigzagā, jo jāsaprot, ka kreisā puse ir paredzēta pretī ejošiem un tie, kas Tavu gauso čupu apiet no mugurpuses. Tu te nedzīvo vies un neesi vienīgais, kas maksā nodokļus, tāpēc Tev nav tiesības dzīt nost velo tikai tāpēc, ka Tev ir priekšroka.  Beidzot sāc kustināt savu puvekli un visiem būs labāk.  Tikai tas nekad nenotiks Latvijā ar šitām post padomju paliekām, pelēko masu, kuru zombē TV un internets un kuri kā muļķi tic visam, kas rakstīts.

2 0 atbildēt

viss ok, ja tagad kāds veloentuziasts uz ietves notrieks gājēju, viņš nevarēs kačāt pravas, ka viņam bija tiesības tur atrasties.

5 4 atbildēt

Gājējus neizmācīsi, tādi ir visi, kas izvilkušies uz ielas un tur nu neko nevar darīt, gājējiem CSN noteikumi nav jālasa un jākārto eksāmeni pēc tam, velosipēdistiem jau nu gan tas jau ir jādara, bet reti kuram ir tā apliecība un cilvēks, kas , piemēram kādus gadus 3 vai vairāk nav bijis uz riteņa un pēkšņi jābrauc pa Rīgu, pa brauktuvi... nu tur sirmi mati garantēti. Ja nevar izbūvēt veloceliņus, vēlams atdalītus ar zemu barjeru, lai tomēr gājēji tur tā īpaši nelien, tad neko mainīt nedrīkst, būs vēl vairāk upuru uz mūsu ceļiem.

2 1 atbildēt
Tanriņas kad iet pa velosipēdistu celiņu - es braucu pretī, a šī sāk bļaut...
0 0 atbildēt