local-stats-pixel fb-conv-api

Sabiedriskā transporta cenu izmaiņas71

196 3

Ar partiju «Saskaņas centrs» un «Gods kalpot Rīgai» deputātu balsu vairākumu Rīgas domes sēdē nolemts noteikt, ka no nākamā gada 1.janvāra Rīgā deklarētajiem iedzīvotājiem sabiedriskais transports kļūs nedaudz lētāks, bet pārējie iedzīvotāji maksās dubultā.

Rīdziniekiem jāmaksā 42 santīmi, citiem 84 santīmi par braucienu

No 1.janvāra Rīgā deklarētie iedzīvotāji līdzšinējo 50 santīmu vietā par biļeti Rīgas sabiedriskajā transportā maksās 42 santīmus jeb 0,60 eiro, savukārt Rīgā nedeklarētajiem pasažieriem biļete maksās 84 santīmus jeb 1,20 eiro.

Līdzīgas atšķirības plānotas arī mēnešbiļešu cenās, taču skolēniem un studentiem, kas apmeklē izglītības iestādes Rīgas administratīvajā teritorijā, noteiktās atlaides neatkarīgi no deklarētās dzīvesvietas tiks palielinātas no 60% līdz 80%.

196 3 71 Ziņot!
Ieteikt: 000
Spoki.lv logo
Spoki.lv

Komentāri 71

0/2000

Un ko lai iesāk tie, kas dzīvo Rīgā, taču nav tur deklarējušies. Tie, kas dzīvo īrētā dzīvoklī Rīgā, tikai lai strādātu vai mācītos? Pilnīgs absurds. Cenām jābūt vienlīdzīgām. Nils savus solījums laikam jau pilda (pensionāriem par brīvu), taču kautkur arī jāatgūst zaudētās naudas. Ehh, naivie cilvēki, kas par viņu balsoja...

78 3 atbildēt

emotionEsmu nikns.Galīgi nepareizi.

39 2 atbildēt

Man ir ļoti liels kauns par to, kas mūsu dārgās Latvijas galvaspilsētā ir mērs!

33 2 atbildēt

Nils domā šādi- ''Mana pilsēta- mana karaļvalsts'' - kā gribu tā daru. Kaut kur jau dzirdēts teiciens  :D

23 0 atbildēt

Lai gan es nedzīvoju Rīgā un man ar viņu nav nekāda sakara, es uzskatu, ka tas nav godīgi.

18 1 atbildēt

Davai, tad jāuzliek A9 šosejai būs 0.42ls/1km ne? Bet tikai Rīgas iedzīvotājiem! 

17 0 atbildēt

Un ko darīt pierīgas pašvaldībām, kad visi sāks deklarēties Rīgā, lai tikai būtu lētāk izmantot Rīgas sabiedrisko transportu ?

Pilnīgi nepārdomāts stulbums !

14 0 atbildēt

Fui, nesmuki...

11 1 atbildēt

salika te tā stulbā krieva bildes.

10 0 atbildēt

Tas ir totāls stulbums. 

1. Rīga ir latvijas galvaspilsēta, tur atrodas visas galvenās iestādes, tai skaitā slimnīcas, un tās tiek uzturētas ar valsts finansējumu. Daudziem cilvēkiem sanāk bieži doties uz Rīgu gan darba darīšanās gan pie ārstiem.

2. Visur tiek skaļi runāts, ka Rīgas sabiedriskajā transportā ir liels bardaks, bieži vien cilvēki kā muļķi stāv un gaida sabiedrisko transportu, jo nav pietiekami kvalitatīvi noorganizēta transporta kustība. No sākuma vajag sniegt kvalitatīvu pakalpojumu un tad runāt par cenu celšanu.

3. Kopumā es atbalstu, ka rīdziniekiem transportam būtu jābūt lētākam, bet... 2 reizes lētākam?! Vai tiešām tik neefektīva ir šī uzņēmuma darbība? Pašvaldības dotācijas ir 50% no sabiedriskā transporta uzņēmuma kopējiem izdevumiem?! Diez vai. Tagad sanāks, ka pārējie Latvijas iedzīvotāji maksās (dotēs) rīdziniekiem, lai tiem būtu lētāk braukt ar sabiedrisko transportu.

4. Ušakovam par jums nospļauties. Ja arī šī sistēma tiks ieviesta, tad drīz vien pēc pašvaldību vēlēšanām tā tiks atcelta, vai arī rīdziniekiem tiks pacelta biļešu cena. Tas ir veinkārši reklāmas triks, lai gaidāmajās vēlēšanās iegūtu pēc iespējas vairāk balsis.

5. Zemāk viens cilvēks ieminējās par pensionāriem... Rīgas pensionāri, skolnieki, Rīgā dzīvojošie studenti... Viens no iemesliem, kāpēc uzņēmumam ir nepieciešamas dotācijas... Vai pārējiem Latvijas iedzīvotājiem tagad būs jāsponsorē viņi?

10 1 atbildēt

man kā Rīdziniekam un skolniekam pilnīgi vienalga, jo man tāpat par brīvu emotion, bet pret cilvēkiem, kas piemēram dzīvo Jelgavā, bet strādā Rīgā un dienas laikā izmanto sabiedrisko, uzskatu ka tas ir negodīgi un stulbi emotion

8 0 atbildēt

Nezinu kā citiem, bet man šī rīcība šķiet pēc shēmas ar mērķi tuvāko dažu gadu laikā nodot Rīgas sabiedrisko transportu privātās SIA rokās nelielu pašvaldības kapitāla daļu. Tātad, pamēģināsim atcerēties, kas ar sabiedrisko transportu Rīgā ir noticis pēdējo gadu laikā: 1. Optimizēts darbaspēks (lasi, samazināts) ieviešot e-talonu un atsakoties no konduktoriem. 2. Sods par braukšanu bez biļetes tagad ir līgumsods, nevis vairs 2 lati vai kas cits, ko kontrolieri no nabaga zaķa spēj izkratīt, bet summa līdz pat, hmm, 48 (?) latiem. 3. Atjaunināts autoparks. Kurš vairs atceras vecos smirdīgos Ikarusus? 4. Ar "šeit ir bardaks" lozungu privātie maršruta taksometri iznīdēti. Secinājums - Rīgas Satiksmei pašlaik Rīgā ir monopols. Un tā starp citu, neaizmirstam, ka pilnīgi objektīvu apsvērumu dēļ Rīgas Satiksme kontrolē arī Rīgas autostāvvietas. Tagad iztirzājam Nila & Andra ekonomisko pamatojumu. Tātad, nerīdzinieki ļoti netaisnīgā veidā izmanto pakalpojumu, kas tiek subsidēts par rīdzinieku nodokļiem. Loģiski, vai ne? Grūti apstrīdēt! Jautājums, vai tiešām nerīdzinieki dodas uz Rīgu, lai šeit vizinātos ar sabiedrisko transportu? Nu, izklaidei. Varbūt, lai sasildītos. Varbūt ar tīri merkantiliem nolūkiem čiept īsteno, bet tik ļoti izklaidīgo rīdzinieku nepieskatītos zuteņus. Laikam jau ne. Visticamāk, viņi šeit dodas strādāt. Jebšu pelnīt. Jebšu radīt pievienoto vērtību uzņēmumam, kas atrodas Rīgā. Un uzņēmums, visticamāk maksā gan šādus tādus nodokļus, gan maksā par telpām (kas atrodas Rīgā, tātad NĪ nodoklis nonāk Rīgā), elektrību (ko piegādā Rīgā reģistrēts uzņēmums), siltumu (ko, visticamāk, piegādā Rīgas Siltums), ūdeni (piegādā Rīgas Ūdens) un visu pārējo. Jebšu, Rīga no tā pelna vistiešākajā veidā. Kādi ir iespējamie attīstības scenāriji? Viens variants: rīdzinieki, kas reāli dzīvo un strādā Rīgā, bet deklarēti citur, sāk izmantot sabiedrisko transportu mazāk, pārsēžoties uz velo vai privāto transportu (jau tagad 2 cilvēkiem braukt ar auto ir lētāk kā ar trolejbusu). Jebšu RS ienākumu sarūk. Rīgā nedzīvojošie e-talonu pērk no Rīgā deklarētiem draugiem un paziņām, kas paši sabiedrisko transportu neizmanto. Cits variants: Rīgā reģistrēto RAŽOJOŠIE uzņēmumu īpašnieki (jebšu, kam ražotnes atrašanās Rīgā NAV ekonomiski pamatota jau tagad, taču pārcelšanās izdevumi arī nav attaisnojami), kam pamata darbaspēks ir Rīgā nedzīvojošs ir spiesti meklēt risinājumus, jo darbinieku ar darbu saistītie izdevumi ir pieauguši par 70%. Un piepeši pārcelšanās izdevumiem rodas ļoti ekonomisks pamatojums. Rezultāts A: darba devēji sāk nodrošināt paši savu transportu (šeit ieliekam mīnusu RS ienākumos). Rezultāts B: ražotnes tiek pārceltas no Rīgas uz vietām ar atbilstošu infrastruktūru un pieejamu darbaspēku - Jelgava, Ogre, Ķekava, Ikšķile, Valmiera, Daugavpils, Liepāja utt. Varam ielikt ne tikai treknu mīnusu RS maciņā, bet arī citās Rīgas Domes budžeta pozīcijās. Tā ka, gaidam un ceram, ka man nav taisnība. P.S. Pats dzīvoju Rīga jau 17 gadus, bet deklarēts neesmu. Sabiedrisko transportu pēdējo 10 gadu laikā esmu lietojis retāk kā vienu reizi gadā, katru reizi nākas prasīt cik ta biļete maksā.

6 0 atbildēt

1 vārds --> S L I M I <-- nu tas ir par traku 1,20 eiro (neatbalstu šo domu) emotion emotion

7 1 atbildēt

Tā ir diskriminājcija, tā nedrīkst. Visi šajā valstī ir vienlīdzīgi..

6 0 atbildēt

Tas ir vienīgais veids kā mākslīgi uzpūst rīdzinieku skaitu,lai skaitlis kompensējas,jo lielākā daļa izbraucēju ir tieši no Rīgas. Pretējā gadījumā iedzīvotāju skaits pēc deklarācijas datiem neatbilst lielpilsētas reitingam.

5 0 atbildēt

Kaut kāds sviests. Es dzīvoju 30km no Rīgas un man par kompānijas ''Galss buss'' braucienu līdz pat Rīgas centram jāmaksā 80 santīmi...TIKPAT cik pa Rīgu būs nobraucot kaut 1km??? Ušakov uc Ušakoveidīgie!? Jūs jokojat vai??

Ja kādreiz satikšu viņu, tad sadauzīšu viņam brilles, lai beidzot nopirktu jaunas, jo izskatās, ka džekam ar redzi (jeb prātu?) kaut kas točna nav. Lien dirsā pensionāriem un krieviem, bet par Latvijas nākotni- latviešu jaunatni un strādājošajiem pilnīgs pofigs. Nu jā- ko citu no krieva sagaidīsi... :(

5 1 atbildēt

Parazītam Amerikam ar kāju pa d*** un no Jūrmalas ārā!

4 1 atbildēt

Pēc aptaujas datiem spriežot, izskatās, ka lielākais vairums spoku ir gudrāki par partiju deputātiem :)

3 0 atbildēt

Nu Idiotisms kkads, ko vel var pateikt blin.... ;) Driz no rigas mosk visi izbraux tapat kaa daudzi no Latvijas, un Rigaa iebrauceji ies ar kajam ;) 

2 0 atbildēt

"Es saprotu ka lauku rajonos ir grūti ar darbu, bet mēs jau pie tā nēesam vainīgi, kapēc tad mums ir sevi jāierobežo." - un pie kā es esmu vainīga, ja man jāaizbrauc uz Rīgu uz kādu iestādi, kas nav pieejama citās pilsētās?

2 0 atbildēt
« 1  2  3 »