Zole ir mūsdienas visai pokulāra kāršu spēle, kuru tomēr prot samērā maz cilveku.

Tāpēc es ievietoju šo rakstu cerībā ka palīdzēs ;)

Sory ka tik daudz teksts, bet tā ir pamācība - tā tam diemžēl ir jābūt :(

Lai labi spēlējās ;)

Klikšķini šeit, lai iegūtu pamācību durakam ( cūkām )

Un šeit lai redzētu daudzus citu interesantus rakstus ;)

Foto: www.imagesource.com
Kārscaronu kava zolē sastāv... Autors: wilkatis Zole ( kāršu spēle / pamācība )
1.

Kāršu kava zolē sastāv no 26 kārtīm. Tās ir visu 4 mastu ( kreicis ( āboliņa lapa ); pīķis; ercens ( sirsniņa ); kāravs ( rombs ) ) kārtis 9; 10; J; Q; K; A un kārava 7; 8.

Maisot kārtis tās parasti pārceļ iepriekšējais spēlētājs ( spēlētājs kurš atrodas no dalītāja pretēji spēles virzienam ).

Kārscaronu spēks ir attēlots... Autors: wilkatis Zole ( kāršu spēle / pamācība )
2.

Kāršu spēks ir attēlots attēlā.

Paskaidrojumi:   "X < Y" nozīmē ka Y kauj X, taču X nekauj Y  / " X < Y = X♣ < Y♣" nozīmē ka Y kauj X, taču nekauj nevienu un otrādāk / "<" (lielā starp 1 un 2 rindiņu) nozīmē ka trumpas ( & J & Q ) kauj gan visus netrumpas , gan visus netrumpas , gan visus netrumpas.

Punkti  kārscaronu vērtība ... Autors: wilkatis Zole ( kāršu spēle / pamācība )
3.

Punkti ( kāršu vērtība ) ir attēloti attēlā. Spēlē jācenšās iegūt pēc iespējas vairāk punktu.

Spēles kustības virziens... Autors: wilkatis Zole ( kāršu spēle / pamācība )
4.

Spēles kustības virziens parasti ir pulksteņrādītāja virzienā.

Spēlē 3 cilvēki, katram rokās ir 8 kārtis. 2 liekās kārtis atrodas ''galdā''.
(par to vēlāk)

Gan gājiena, gan "pirmās rokas" ( par to talāk ) "pārvietošanās virziens" ir vienads.

Attēlā - sarkanās bultas norāda cilvēku pie kura jāiet, zilās bultas norāda "pirmās rokas" pārvietošanās virzienu, zilie cipariņi - raundu, kurā attiecīgajai personai būs "pirmā roka".

Pirmā roka  iespēja pirmajam... Autors: wilkatis Zole ( kāršu spēle / pamācība )
5.

Pirmā roka - iespēja pirmajam izvēlēties spēles variantu un pēc spēles varianta izvēles sākt raundu ar gājienu.

Parasti spēlē 1 "lielais" pret 2 "mazajiem" ( "mazie" ir komandā )

Spēles varianti:

Zole - Spēle uz trīskāršiem balvas punktiem (spēlējot bez balvas nav īpašas nozīmes). Tas kurš izvēlās šo spēles variantu kļūst par "lielo", pārējie 2 ir mazie. Abas galda kārtis pieskaitās mazo punktiem (nākosajā att. oranžās bultiņas).  Lielajam ir jāiegūst vismaz 61 punkts lai uzvarētu, mazajiem uzvarai nepieciešami 60 punkti. Ja viena no pusēm nepaceļ nevienu "stiķi" (nokautu kāršu komplektu no galda, par to zemak) tad tai ir "bezstiķis" un uzvarētājs iegūst 3 reizes vairāk balvas punktu kā būtu ieguvis parastā uzvarā. Ja vienai pusei ir mazāk ka 30 punkti, tad tai ir "jaņi" un uzvarētāja šajā raundā iegūtie balvas punkti dubultojas. "Zoli" parasti izspēlē ja ir rokās ļoti stipras kārtis ( ja ir visi 4 J un visas 4 Q tad citu spēles variantu izvēlēties nav vajadzības ).

Ņemt galdu - Tas kurš izvēlās šo spēles variantu kļūst par "lielo", pārējie 2 ir mazie. Abas galda kārtis lielais paceļ rokās (nākosajā att. sarkanās bultiņas). Pēc tam pec paša izvēles lielais norok 2 liekās kārtis no rokam (nākošajā att. zilās bultiņas), kas skaitīsies klāt viņa punktiem (norakt trumpas nav ieteicams, tas jadara tikai tad, ja nav netrumpu ko norakt / ir 2 varianti par A noraksanu - norokot tas dod lielajam garantētus 11 punktus, taču ar to ir vislielākā iespēja savakt netrumpas bez trumpu izmantošanas).  Lielajam ir jāiegūst vismaz 61 punkts lai uzvarētu, mazajiem uzvarai nepieciešami 60 punkti. Ja viena no pusēm nepaceļ nevienu "stiķi" (nokautu kāršu komplektu no galda, par to zemak) tad tai ir "bezstiķis" un uzvarētājs iegūst 3 reizes vairāk balvas punktu kā būtu ieguvis parastā uzvarā. Ja vienai pusei ir mazāk ka 30 punkti, tad tai ir "jaņi" un uzvarētāja šajā raundā iegūtie balvas punkti dubultojas. "Galds" ir parasti izspēlētais spēles variants gadījumam ja lielais nav 100% pārliecināts par savu uzvaru un tomēr rokās tur spēcīgas kārtis.

Garām - izlaiž savau spēles varianta izvēles iespēju un atdod to nākošajam rindā ( 1 roka ► 2 roka ► 3 roka ). Ja visi palaiž garām tad ir (pēc vienošanās) vai nu pule (sākas jauns raunds / tas kurš bija 1 roka tagad ir 3 roka) vai arī galdiņš (jasavāc pēc iespējas mazāk stiķu / ja diviem vai trim spēlētājiem ir vienads stiķu skaits tad uzvar tas kuram mazāk punktu).  Šajā spēles veidā katrs spēlē par sevi bez komandam.

Mazā zole / mazā - tam kurš izvēlas šo spēles veidu ir jāfinišē ar bezstiķi. Mazo zoli izspēlē kad ir ļoti sliktas kārtis ( ja ir visi netrumpas 9 un K +plus vel 2 netrumpas 10 citu spēles variantu izvēlēties nav jēgas ). Uzvara dod trīskāršus punktus.

 Autors: wilkatis Zole ( kāršu spēle / pamācība )
6.
Kauscaronana  piedalās visi... Autors: wilkatis Zole ( kāršu spēle / pamācība )
7.

Kaušana - piedalās visi 3 spēlētāji. Iet tas kurš ir savācis pēdējo stiķi ( spēles sākuma iet 1 roka ). Ja galdā ir uzlikts (piem.) ♣A, pie tā drīkst likt tikai ♣10, ♣K, ♣9 utt. (Q & J NAV ATBILSTOŠĀS KĀRTIS). Savukārt ja pirmais iet ar trumpu, tad drīkst likt tikai trumpas (šeit svarīgi atcerēties ka VISI J & Q ir trumpas ). Izņēmums - ja kāda no nepieciešamājām kārtīm nav rokās tad var iet ar jebkuru kārti. Kura ir rokās. Tas kurš uzlicis spēcīgāko kārti savāc stiķi (visas 3 kārtis uz galda) un noliek pie kārtīm kuras tas jau ir ieguvis ( mazie liek kopā ), jo tās dod viņam punktus.

Attēlā - 1. iet ar ♣A, otrais piemet ♣9, savukārt trešajam (kura kārtis mēs redzam) vienīga ar ko var iet ir ♣10. Tā kā A ir spēcīgākais, tad 1 (kurš to uzlika) savāc stiķi un iegūst (11+0+10) 21 punktu.

Uzvaras gadījuma iegūst... Autors: wilkatis Zole ( kāršu spēle / pamācība )
8.

Uzvaras gadījuma iegūst balvas punktus (ja spelē uz balvu). Zemāk uzrādītos punktus saņem KATRS uzvarētājs.

Sadalijums zemāk ir tips / parasta uzvara / pretinieks jaņos / pretiniekam bezstiķis

Galds / 2 / 4 / 6

Zole / 6 / 12 / 18

Mazā / 6 / - / -

Galdiņš / 2 / - / -

Uzvarētāja +punkti ir zaudētāju -punkti. Ja lielais iegūst +2 punktus mazie katrs saņem -1 punktu. Ja mazie (katrs) iegūst +2 punktus, lielais iegūst -4 punktus.

Daži padomiJa nav kārtis ar... Autors: wilkatis Zole ( kāršu spēle / pamācība )
9.

Daži padomi:

Ja nav kārtis ar kuru var nokaut kārti ar kuru nāk, labāk nezaudēt punktus ( mazo gadījumā - ja nav pārliecība ka otrs mazais savāks ) un atmesties, t.i. uzmest kārti kas "palien apakšā" - kārts ar citu mastu ( izņēmums var būt J & Q - to gadījumā jāskatās savstarpējais spēks ) vai arī ar zemāku spēku ( parasti 7;8;9;K - tiem ir mazāk punktu kurus iegūst pretinieks )

Tādi jautājumi kā "Paņemsi?" vai "Nokausi?" utt. mazo starpa tiek uzskatīti par krāpšanos, jo nevienam nav jāzin cita spēlētāja kārtis pirms tās nonāk uz galda.

Kārscaronu izmantoscaronanai... Autors: wilkatis Zole ( kāršu spēle / pamācība )
10.

Kāršu izmantošanai seko līdzi uzmanīgi - neīstajā brīdī neizmet pārāk stipru / vāju / punktiem bagātu kārti. Par labu nāk arī ja seko kādas kārtis jau ir bijušas laukumā - pēc ta var paredzēt pretinieku / pretinieka & sabiedrotā kārtis un gājienus.

Daži mēdz skaitīt savus punktus jau spēles laikā - tas palīdzot. Vismaz zini kad riskēt un kad ne ;)

1  2