local-stats-pixel fb-conv-api

Žužaks5

20 0

Gājieni - ziloņi, torņi

Gājieni - strausi, zirgi

Gājieni - piekūni

Nezinu kāpēc šahā latviešu valodā strausus sāka dēvēt par laidņiem, bet žužakā tādu pašu figūru ar visām tās iespējām dēvē par strausu. Citās valodās zirgi tiek dēvēti par bruņiniekiem, iemeslu tam man ir grūti iedomāties, iespējams zirga figūra tika īpaši vērtēta, tāpēc krustnešu jātnieki saistīja šo figūru kaut kādā mērā ar sevi. Lai kā arī nebūtu, kā jau minēju žužaka aprakstā, šī spēle tika spēlēta, lai izvairītos no vardarbības, kura varēja izcelties Dienvidu valdnieku domstarpību pēc.

Strausu gājieni

Pirmajā ilustrācijā izstrādāju strausa gājiena imporvizāciju, vari to aplūkot un novērtēt. Stausi žužakā pa spēles dēli pārvietojas tā pat kā laidņi šahā, respektīvi strausi ir virzāmi uz jebkuru lauciņu par diognāli līdz to ierobežo kāda žužaka figūra vai spēles dēļa mala. Gājiens ir veicams uz augšu pa labi, uz augšu pa kreisi vai uz leju pa kreisi un uz leju pa labi, ieturot diognāles lauciņus no paša strausa figūras.

Otrajā ilustrācijā vari aplūkot kā pretenieka figūras ir ņemamas ar strausa figūru. Līdzīgi kā ar strausa gājienu, ja gājiena ceļā atrodas pretenieka figūra, tad ar strausu to ir iespējams paņemt un pievienot sevis savāktajai pretenieka figūru kopai. Pretenieka figūra, kura ir strausa ceļā ir noņemama no spēles dēļa un pievienojama sevis savāktajai figūru kopai. Ņemt ar strausu ir iespējams uz augšu pa labi, uz augšu pa kreisi vai uz apakšu pa kreisi, uz apakšu pa labi, ieturot diognāles lauciņus.

Zirgi gājieni

Pretstatā jebkurai citai žužaka figūrai ar zirgu ir iespējams pārlekt savas un pretenieka spēles figūras. Tas ir iespējams tāpēc, jo zirga gājiens īsti nav ne pa diognāli, ne taisnos virzienos. Zirga gājiens ir veicams trīs lauciņus uz priekšu, un divus pa labi vai kreisi vai arī divus lauciņus uz augšu un trīs pa labi vai kreisi. Svarīgi ir ar zirgu ievērot pareizo virzienu secību, jo pirmais gājiena solis var būt kā divi vai trīs lauciņi pa labi, pa kreisi, uz augšu, uz apakšu un analoģiski trīs vai divi lauciņi, saglabājot pareizo virzienu, uz augšu, uz leju, pa kreisi vai pa labi. Gājiena ilsutrāciju vari atrast kā tešo pievienoto bildi rakstam.

Ar zirgu paņemama pretenieka figūra ir līdzīgi kā izdarot gājienu. Tā pat kā ar gājieniem, zirgu var pārvietot pāri savām vai pretenieka figūrām, lai paņemtu pretenieka spēles figūru. No lauciņa uz kura atrodas pretenieka figūra ir noņemama tā un pievienojama sevis savāktajai figūru kopai un pēc tam tās vietā ir novietojama zirga figūra. Ar zirgu var ņemt atbilstoši trīs vai divus lauciņus pa labi, pa kreisi, uz augšu, uz leju, kam analoģiski seko divi vai trīūs lauciņi uz augšu, uz apakšu, pa kreisi vai pa labi, ieturot pareizo virzību. Ceturtajā bildē, kuru pievienoju rakstam vari aplūkot ilustrāciju, ar ņemamām pretenieka figūrām spēlē žužaks.

Žužakā strausu skaits uz spēles dēļa tumšajiem un gaišajiem lauciņiem nav atbilstošs, jo kopējais strausu skaits, uzsākot spēli, ir nepāra skaitā. Respektīvi uz gaišajiem spēles lauciņiem strausi spēlētājam būs par vienu vairāk kā uz tumšajiem spēles lauciņiem. Par cik strausu pārvietošanās ir ierobežota ar virzību pa diognāli, tad der atcerēties, ka šī figūra nevar mainīt savu piederību spēles lauciņa nokrāsai visu spēles laiku.

lasi, vērtē, komentē emotion

20 0 5 Ziņot!
Ieteikt: 000
Spoki.lv logo
Spoki.lv

Komentāri 5

0/2000

Pirmo reizi par tādu dzirdu.   emotion  

2 0 atbildēt

Kad laidīsi tirgū?

0 0 atbildēt