local-stats-pixel fb-conv-api

Pitōns H[bloki pirmā daļa]0

Programēšanas rīks pitōns paredz arī savu programmu bloku veidošnu, kurus pēc tam var izmantot, kā komandas sevis viedotajā programmā. Šādu bloku veidošana ir ērta, ja vēlies saīsināt savas programmas pierakstu, ja spēj paredzēt programmas daļas, kuras atkārtojas vairākas reizes pašas programmas ietvaros. Programmas bloku var sākt ar programmēšanas rīka pitōns komandu 'def', aiz kuras ar atstarpi seko tavas izdomātās komandas nosaukums, kuru noslēdz iekavas. Rindiņa, kurā norādīji savas komandas nosaukumu ir jānoslēdz ar kolu ':', kas norāda uz to, ka viss kas tiks turpināts jaunā rindiņā ar atstarpi tiks iekļauts komandas izpildes blokā līdz turpināsi programmu, kurā darbības sāksies jaunā rindiņā. Paša izveidotas komandas var aprakstīt divos viedos, vienu kā komandu, kura nodrošina informācijas attēlošanu uz ekrāna un otru, kā komandas apstrādātās informācijas nodošanu programmēšanas rīka pitōns mainīgajam. Vēl pastāv iespēja izdalīt parastas darbības veidu, bet to pagaidām neaprakstīšu.

Vienkāršākais paša izveidotas komandas veids ir informācijas izvadīšanas veids, kurš lieki noder, ja vēlies uz ekrāna vairākkārt izvadīt noteikta teksta daļu. Šādā gadījumā paša izveidotās komandas blokā ir iekļaujama programmēšanas rīka pitōns komanda 'print' aiz kuras ar atstarpi seko teksta daļa, kuru vēlies attēlot uz ekrāna. Atgādināšu, ka teksts ir iekļaujams apastrovos vai pēdiņās, lai to izvadītu uz ekrāna. Pēc tam sevis izveidoto apakškomandu varēsi izmantot jebkurā piemērotā vietā programmā zem apakškomandas bloka, to noslēdzot ar iekavām.
Ja vēlies piešķirt kādam programmēšanas rīka pitōns mainīgajam vērtību, kurš pēc tam var tikt iesaistīts citās programmas darbībās, tad tas ir izdarāms ar komandu 'return', aiz kuras seko programmēšanas rīka pitōns elements, kuru vēlies nodot manīgajam programmā. Pēc tam sevis izveidoto apakškomandu apakškomadu varēsi izmantot jebkurā piemērotā vietā, ja tev būs vajadzīga tevis izveidotās komandas programmēšanas rīka pitōns elementa vērtība.

Piemērā izveidoju divas paša veidotas komandas 'kko' un 'kkas'. Savu komandu 'kko' izmantoju, lai uz ekrāna atēlotu, ko nevajadzētu darīt un savu komandu 'kkas', izmantoju, lai papildinātu izvadāmo raksta rindiņu ar teksta daļu, kuru man bija slinkums pārrakstīt.

Piemērs:
def kko():
⠀print 'Labak vinu netraucesim.'
def kkas():
⠀return 'atkal kkas nepatik!'
a=['Anna','Marija','Ilze','Aleksandra','Gundega','Liene','Ulla','Viktorija']
for b in a:
⠀print b+'i '+kkas()
⠀kko()

Der atcerēties, ka paša komandām nevajadzētu piešķirt nosaukumus, kuri jau tiek izmantoti programmēšanas rīkā pitōns, kā citas komandas, piemēram 'len', 'str', 'int', utt.


mēģini, vērtē, komentēemotion

5 0 0 Ziņot!
Ieteikt: 000
Spoki.lv logo
Spoki.lv

Komentāri 0

0/2000