Pievieno rakstu! Seko Draugiem Seko Facebook Seko Twitter
 
0
44

Cītīgākie lasītāji, noteikti būs pamanījuši, ka pēdējā laikā manā uzmanības centrā ir nonācis Latvijas krievvalodīgais laikraksts „Vesti Segodņa” un tam piesaistītā interneta vietne vesti.lv.

Šoreiz šķirstot medija drukāto versiju pamanīju kādu ļoti uzkrītošu niansi – teju katrā numurā ir kāds Rīgas Domes „saskaņiešu” slavinošs rakstiņš, bet iknedēļas izdevumā „Vesti Meždunarondij Eženedeļnik” pastāvīgi tiek publicēta vesela lappuse, kurā tiek intervēti Rīgas Domes pārstāvji – Nils Ušakovs, Andris Ameriks, Mihails Kameņickis un Andrejs Kozlovs. Pats interesantākais ir tas, ka pie šīm acīmredzamajām reklāmām nekur nav norādīts, ka tās apmaksātu Rīgas Dome. No kurienes tad „Vesti Segodņa” žurnālistiem ir parādījusies tik kvēla patika pret Ušakovu & Co. Ja nezinātu, ka „Vesti” ir privāts medijs, noteikti padomātu, ka šķirstu, kādu pastkastē iestūķētu pašvaldības propagandas lapeli.

Tomēr nē, mazliet parokot internetā ir atrodama informācija, ka laikraksts vismaz oficiāli pieder SIA „Media Nams Vesti”. Uzņēmuma īpašniece ir kāda Ludmila Kalašņika, tomēr, kā raksta „Re:Baltica”, tad uzņēmuma patiesais īpašnieks ir viņas vīrs Krievijas Valsts Domes deputāts Eduards Janakovs. Neskatoties uz to, ka laikraksta kājas „uz papīra” aug no Maskavas, savu lomu tā uzturēšanā spēlē arī Rīgas Dome.

Redziet, iepriekš pieminētais un „Vesti” pastāvīgi intervētais Rīgas domes deputāts Andrejs Kozlovs ir viens no laikraksta vēsturiskajiem īpašniekiem. Tiesa, tagad Kozlovam pieder jauns portāls – press.lv un vismaz oficiāli no „Vesti” vadīšanas viņš ir attālinājies. Interesanti, ka 2015.gadā par Kozlova saistību ar „Vesti” interesējās arī LTV žurnālisti, kas norādīja, ka, lai gan pats Kozlovs noraida savu saistību ar mediju, fakti liecina, ka viņam, visticamāk ir palikusi ietekme laikrakstā.

Savukārt, šī gada sākumā par Kozlova kontrolēto mediju resursu saistību ar Rīgas Domi informēja arī raidījums „De facto”, kas vēstīja, ka ar Kozlovu saistītais uzņēmums SIA „Media Service” ir uzvarējis vairākos Rīgas Domes iepirkumos par kopējo summu 1,2 miljoni (bitīt matos!) euro. Līdz ar to var noprast, ka Rīgas Domes nauda bez problēmām tiek pludināta Kozlova medijos un, iespējams, ka tiek pludināta arī reiz Kozlova vadītajā laikrakstā „Vesti”.

Tāpat interesanti, ka papildus, iespējamajai medija finansēšanai caur deputātu Kozlovu, Rīgas Dome „Vesti” ir finansējusi arī pilnīgi atklāti, it kā maksājot, par pašvaldības popularizēšanu. Piemēram, 2015.gadā Rīgas Domes satiksmes departaments izdevumam par vairākiem reklāmrakstiem samaksāja 20 000 euro. Šajā sakarā Latvijas Radio žurnālists Edgars Kupčs portālam lsm.lv ir norādījis, ka pie rakstiem, kas slavina Rīgas Domi nekur nav bijis norādīts, ka tie ir nopirkti – tā vietā „Vesti” izlikušies, ka Rīgas Domi slavinošie raksti ir vienkāršas žurnālistu publikācijas. Tikmēr Rīgas Domē reklāmas rakstu pirkšana par budžeta līdzekļiem neesot tikusi slēpta.

Ko mēs no tā visa varam secināt? Pirmkārt, „Vesti” papildus propagandai, kas nomelno Latviju, izplata arī Rīgas Domi slavinošu propagandu, pareizāk būtu teikt, slavina partiju „Saskaņa” un nomelno tās konkurentus. Otrkārt, „Vesti” agrāk ir piederējis, ja tā var izteikties, Rīgas Domes galvenajam propagandistam Kozlovam, kura ietekme laikrakstā, visticamāk, ir saglabājusies arī tagad. Treškārt, Kozlova pašreizējo mediju projektu finansēšana no domes līdzekļiem, liek domāt, ka līdzīga shēma varētu būt bijusi izmantota arī laikā, kad Kozlovs vadīja „Vesti ”. Ceturtkārt, Rīgas Dome pati ir atzinusi, ka maksā „Vesti” par reklāmrakstiem, taču laikrakstā tie tiek maldīgi prezentēti kā neatkarīgu žurnālistu viedokļi.

Rezultātā iegūstam situāciju, kad Latvijas galvaspilsētas dome, iespējams, tērē ne mazums savu nodokļu maksātāju naudu, lai finansētu laikrakstu, kas aktīvi nodarbojas ar šo pašu nodokļu maksātāju un viņu dzimtenes nomelnošanu. Pat ja tiek maksāts tikai par Rīgas Domi slavinošiem rakstiem, nauda, ko saņem „Vesti” redakcija tiek izmantota, lai maksātu algas žurnālistiem, kas citos rakstos izplata Kremļa propagandu un vairo naidu pret Latviju.

Līdz ar to rodas pāris jautājumi – vai Rīgas Domes attieksme pret mūsu valsti sakrīt ar „Vesti” publicētajiem rakstiem? Kur skatās KNAB, SAB, DP, VID, Valsts Kontrole un citas Latvijas varasiestādes, kas ļauj Rīgas Domei izsaimniekot budžeta līdzekļus, bet tikmēr „Vesti” par šiem budžeta līdzekļiem kurina naidu pret Latviju un latviešiem.

Izskatās, ka pagaidām šie jautājumi tā arī paliks neatbildēti un vienīgie cilvēki, kurus šīs lietas patiesi satrauc ir čupiņa žurnālistu un daļa patriotu, kas vēl nav nodevusies pilnīgai apātijai vai Kremļa propagandai.

 Autors: Janis Rubenis2 Vai Rīgas Dome finansē Kremļa propagandu Latvijā?
1.
 Autors: Janis Rubenis2 Vai Rīgas Dome finansē Kremļa propagandu Latvijā?
2.
0
44

Citi šī autora raksti:

Lasi vēl labākos rakstus:

komentāri [4]

Niks: vai ienāc ar
Kārtot komentārus: populārākie | jaunākie | vecākie
Rādīt bildes
kartupelis ar mugurkaulu  avatars
Medaļa Dienas joksMedaļa Dienas domaMedaļa Dienas joks
  kartupelis ar mugurkaulu 25.09.17 13:09  
 
5
0
atbildot uz Fēlikss Edmunda dēls komentāru " Ja par DP neko nedzird, tas nenozīmē ka viņi ... "Ja,DP būtu aktīva,tad tautai pašai nebūtu jātaisa privātā izmeklēšana!!!Labs piemērs bija Jāņa Poļa atklājums,ka aiz viltus ziņu veidotājiem Feisbukā slēpās promaskaviskais aktīvists un bijušais krievu skolu aizstāvis Ivans Staļnojs!!!

kartupelis ar mugurkaulu  avatars
Medaļa Dienas joksMedaļa Dienas domaMedaļa Dienas joks
  kartupelis ar mugurkaulu 25.09.17 11:00  
 
4
0
Tas jau sen ir zināms,ka Rīgas dome dotē okupantu lapeli "Vesti"!!!Brīnos,ka gļēvā DP ATKAL neko nedara!!!

jacky avatars
Medaļa NastijsMedaļa NastijsMedaļa Nastijs
  jacky 25.09.17 10:27
 
2
0

a zini, tur kaut kas ir ...

Fēlikss Edmunda dēls avatars
Medaļa Dienas joksMedaļa Patīk komentārsMedaļa Dienas joks
  Fēlikss Edmunda dēls 25.09.17 12:22
 
2
0

atbildot uz kartupelis ar mugurkaulu komentāru " Tas jau sen ir zināms,ka Rīgas dome dot... " Ja par DP neko nedzird, tas nenozīmē ka viņi neko nedara