local-stats-pixel fb-conv-api

Mana otrā dzimšanas diena24

409 2

Reti kurš var sacīt, ka skatījies nāvei acīs, bet tieši tas ar mani notika 27. janvārī.

Kopā ar draugu braucām uz Karlstad darba darīšanās. Ceļš ir samērā moderns, četras joslas, kas ik pa laikam saiet kopā, tad atkal parādās. Divas katrā virzienā ar metāla barjeru pa visu. Ainavas pašas par sevi skaistas, klintis, meži, dziļas ielejas un ezers.

Vienā tādā klinšainā posmā mēs sākām apdzīt smago auto, kurš brauca ap 100 km/h taisnā posmā (atļauts bija 110), tas bija viens no tiem klinšu gabaliem, kur klintis gar abām ceļa malām, uz tām augstu aug egles.

Kad esam smagajam aptuveni pusē, tas pēkšņi sāka līst ārā no savas joslas. Kas vadītājam lika to darīt, nav ne jausmas, jo priekšā mašīnu nebija, tātad apdzīšanas manevrs ar idiotisku neskatīšanos spoguļos tas nevarētu būt.

Taču situācija palika pavisam nejauka mums. No vienas puses virsū spiežas smagais, no otras ir barjera, pat pretējā joslā nevar paglābties. Virzījāmies uz barjeras pusi, vismaz tai nav vairāku tonnu masa, gāzi grīdā, jo bremzējot tas smagais saspiedīs mūsu purnu ar pakaļu (riteņi bija zemu, nolaisti visi, tātad pilns).

Tuvojoties barjerai, riepas sāka art sniegu, kurš pie pašas barjeras, protams nebija tīrīts. Galva tajā brīdī nez kāpēc ir neparasti skaidra, taču bļaut netaisījos. Redzu, kā kabīne tuvojas no labās puses, sniegs sitas no kreisās un tad nāk barjera. Tā kā kustējāmies uz priekšu taisnā virzienā, tad nesākām virpuļot, bet gan slīpēt metālu, no kreisā spārna krāsojuma varēja atvadīties, bet tas ir labāk nekā paši pagalam. Par kāda centimetra tiesu pašāvāmies garām kabīnei un jau bijām fūrei priekšgalā.

Vai nu šoferis pamodās, vai pamanīja mūs, pats neavarēja, neko aiz muguras nedzirdējām.

Aptuveni pēc desmit minūtēm bija jāapstājās, nervus nomierināt. Sākās trīceklis ne pa jokam, taču labi, ka pēc tam, nevis tajā brīdī.

Kā jau teicu, tajā momentā galva bija neparasti skaidra, taču neko no apkārt notiekšā, izņemot, smago, barjeru, sniegu un ceļu mums priekšā neredzēju. Neatceros neko arī dzirdējusi. Baiļu nebija, bet gan tāda nelāga sajūta, ka tas nav godīgi, pilnīgi ar prātu stūmu fūri prom, bet, tas, protams, nelīdzēja :D Kaut gan tas viss notika vien dažu sekunžu laikā, šķiet, ka tas ilga vismaz minūti vai vairāk, tik daudz vizuālo detaļu, netīrumi uz piekabes, dzeltenā kabīne ar melnajām uzlīmēm, šķīstošais netīrais sniegs utt.

Ziemas laikā, un vispār jebkurā laikā, brauciet ar domu, ka jūs nevarat zināt, kāds idiots ir jums blakus un, kas viņam ienāks prātā, jo arī visizcilāko vadītāju var līdzi paraut kāds āpsis. Tāpat, nebrauciet noguruši, kaut vai apstājieties ceļmalā, aizslēdziet durvis un nosnaudieties tās 20 minūtes, ļoti palīdz, jo citādi jūs aizmigsiet pie stūres, un jau dažu sekunžu laikā varat kādu nogalināt.

Nekad nevajag sevi mierināt ar domu, ka ar mani jau tas nekad nenotiks, esmu piesardzīgs utt. Jā, piesardzība samazina risku iekluties nelaimē, bet tā to nenovērš pavisam. Avārija var notikt no jums neatkarīgu apstākļu dēļ, un, ja būsiet līķis, tad jums būs vienalga, vai jums pēc noteikumiem bija priekšroka. Ja redzat kādu, kurš uzvedas ne tā kā vajadzētu uz ceļa, nu nelieniet tur, paši neskrieniet, labāk piezvanīt attiecīgajiem dienestiem. Labāk galā desmit minūtes vēlāk un pie dzīvības.

409 2 24 Ziņot!
Ieteikt: 000
Spoki.lv logo
Spoki.lv

Komentāri 24

0/2000

1. Smagais nevarēja braukt uz "aptuveni 100", jo visiem, kas pārsniedz kopējo masu 7,5t ir ierobežotājs 90km/h.

2. Visi riteņi nolaisti - tas vēl neko neizsaka, jo lielākai daļai piekabju nemaz nepaceļas ritenis.

3. Riteņi zemu? Gaisa spilveni virs asīm nodrošina, ka smagajam augstums nemainās kravas smaguma dēļ, vismaz normāls nesabojāts mehānisms to nodrošina.

4. Pasignalizēt neiedomājāties visas tās minūtes garumā?

47 0 atbildēt

Jums vienkārši paveicās, tikāt cauri ar izbīli... lūk, es gan ieskatījos nāvei acīs 2014. gada rudenī... braucu ar velosipēdu vienkārši izbraukāties, man nebija downhillera ekipējums mugurā, jo zināju, ka nebraukšu trakot...un pēkšņi man no kreisās puses (maznozīmīga ceļa, bija jādod ceļš man) uztriecas busiņš... es ar saviem 43 kg aizlidoju vismaz 2 m velvairāk uz galvenā ceļa vidus, kur man varēja uzbraukt citas mašinas... velosipēds lupatās, kurš aizlidoja uz citu pusi, manam velosipēdam no trieciena atsprāga vaļā sedekļa stiprinājums, kas iedurās kājā (augšstilbā) 4 cm dziļumā un 5 cm garumā, asins pludoja mežonīgā ātrumā, lūzumus dabūju, galvas un iekšējie orgāni sasisti, skrambas un nobrāzumus. Un vēl mokošas stundas slimnicā pavadīju. Man to atcerotos es vēljoprom jūtu asiņu smaržu.

18 2 atbildēt

Man bija tā: Braucu pa lauku ceļu, priekšā velkas traktors. Traktors ieslēdz labo pavarotņiku( to dara lai otram parādītu ka var dzīt garām, ja kāds nezināja) uz taisnā gabala, nu tad es tūliņ viņam braukšu garām, bet man kaut kas pasaka nebrauc, piebremzē(tā arī darīju) un tajā brīdi traktors griež pa kreisi! Viņš grieza uz kaut kāda meža ceļa virsū kuru es neredzēju sākumā. Šmuce varēja sanākt liela. Un pie tam es mašīnā biju viens. Kas man to teica nezinu, bet biju sabijies!

11 0 atbildēt

Kārtējais anonīmais. Es teiktu, ka saskrieties ar kabīni ir labāk, nekā ar vairāk tonnu smagu aizmugurējo piekabi, kura tavai vieglajai mašīnai vienkārši pārbrauks pāri kā tanks.

11 1 atbildēt

Labi, ka pašiem viss ok, štrunts par dzelžiem. Tā jau mēs letiņu maz.

No fūrēm baigi jāuzmanās. Kaut arī fūru šoferi pārsvarā ir profesionāli braucēji, tomēr vienmuļais un sēdošais darbs par sevi liek manīt, veselības problēmas, nervi čupā, protams, tas nav attaisnojums traģēdijai.

8 0 atbildēt

Ja esi nomodā parāk ilgi, vari aizmigt pašam to nemanot "atslēgties" uz pāris sekundēm, minūtēm, kaut vai neesi gulējis 48 stundas.

Man ir bijušas divas pieredzes ar to, ka "visa dzīve paskrien acu priekšā sekundes laika", vienreiz gāju pa gājēju pāreju, bet tad no nekurienes parādijās TAXI šoferis un pēdējā brīdi paspēju ar vienu kāju palekties ietves malā. (Tik daudz fotogrāfiju, dzīves mirkļu paskrēja sekundes laika), es paskatījos četras reizes uz labo un kreiso pusi, pirms sakat man kaut ko...

6 0 atbildēt

arī uzjundīja atmiņas - šoruden uz autobāņa bija baigi līdziga situācija. Elpa bija ciet, pāris sekundes biju pārliecināta, ka tūlīt aizies mans audi kūleņos. Pēc tam ilgi kājas trīcēja, un rokas, un zobi.

Labi, ka jums viss labi beidzās, dievi jūs sargāja.

6 0 atbildēt
Paga! Es vienīgai nevaru saprast to kāpēc jūs vienkārši nebremzējāt?:/
4 0 atbildēt

Izkalusās pēc Kobras sērijas,bet galvenais,ka viss kārtībā.

4 1 atbildēt

palasot, nekāpšu vairs auto pie stūres, bet nepalasot, turpināšu lietot transporta līdzekli tam paredzētajā veidā. [tas pats, kas varēja raxtīt, neraxtīt]

3 0 atbildēt

Ka var nevaret nobremzet? Pasam ir smagais nacis virsu uz 3. joslu kad esmu smagajam gandriz garam, un vaig tikai piebremzet. Ja bremzes taka velosipedam, tad saprotu, bet normalai masinai vaidzetu diez gan atri nobremzet no tada atruma un, kur ir taure? 

3 0 atbildēt

gudrāk jau būtu uztaurēt, tad jau tas vadītājs tevi pamanītu!

1 0 atbildēt

Volvo V70, 2012. gads. Par mašīnu nevar sūdzēties, uzrāviens labs.

0 0 atbildēt

Apdzīt varēja, ja vien smagais manevra vidū nebūtu sācis līst laukā no savas joslas un braukt tajā, pa kuru brauc apdzinējs!

0 0 atbildēt

A ko skaņas signālu neizmantoji? Pēc visa es būtu fūri nolicis mierā, lai personīgi"pateiktos" šoferimemotion

0 0 atbildēt

Paveicās.

Es arī ieskatījos nāvei acīs, vakar vakarā uz Tallinas apvadceļa, pie Ropažu pagrieziena. Mašīnas šoferis runāja pa telefonu , uzņēma ātrumu, luksaforā jau dega oranžā gaisma, un priekšā braucošā mašīna, 30 metrus priekšā nobremzēja, un mašīnas, kurā es braucu šoferis nepamanīja. Nācās iesist pa roku, lai pievērstu uzmanību ceļam, un pat ar visu nenormāli straujo bremzēšanu priekšā braucošajā škodā, lai gan pa labi nogriežot, varētu novērst avāriju. Es biju apmēram 3 cm no priekšēja stikla, bet drošības josta atmeta atpakaļ krēslā. Tas varēja beigties ar asinīm, un pat letāli.., Par laimi neviens šajā negadījumā necieta, bet daudz netrūka.

Ja brauc, tad brauc, nevis nodarbojies ar kaut ko citu. Tā pati runāšana pa telefonu novērš uzmanību. Labi pateikt, dažus vārdus, bet ne jau bezjēgā runāt. Jāpievērš uzmanība braukšanai, jo pat visuzmanīgākais autobraucējs var uz mirkli novērsties, un viss var beigties slimnīcā.. Esam uzmanīgi, ja braucam, tad braucam, nevis daram vēl kaut ko!

0 0 atbildēt