Labi, kas tas par vājprātu tajā bildē?
Ķersimies vērsim pie ragiem. Attēlā ir parādīta diagramma hipotētiskam elektroniskā mūziķa "darba galdam".
Lai radītu kaut ko, kas atbilst vispārpieņemtām normām - teiksim, visam jābūt vienā tempā - nevar iztikt bez instrumentu sinhronizēšanas. Ar to nodarbojas ierīce nr. 3, kurā iespējams noregulēt vajadzīgo tempu un to sūtīt citiem instrumentiem caur MIDI signālu (MIDI jeb Musical Instrument Digital Interface ir standarts komunikācijai starp sintezatoriem, lai savā starpā apmainītos ar tempu, atskaņojamajām notīm un citiem signāliem). Tā kā no šīs ierīces nāk ārā tikai viens vads, bet ierīces ir vairākas, jāizmanto MIDI through box (nr. 4), kurš ienākošo signālu kopē uz vairākiem citiem. Visi vadi, kas diagrammā ir zilā krāsā, ir MIDI vadi, kas sūta nevis skaņas signālu, bet MIDI informāciju.
Labi, mums ir uzstādīts temps. Ko tālāk?
Vajag ritmu. Šajā diagrammā mūziķis būtu izmantojis Teenage Engineering PO-12 rythm bungmašīnu (nr. 7), kura iegūst informāciju par tempu no midi through box. Pašā ierīcē ir iespējams ieprogrammēt ritma sekvenci - līdzīgi, kā fruity loops vai ableton, tikai ar citu interfeisu, kā arī mainīt bungu / perkusiju skaņas. Signāls no bungmašīnas (sarkanais vads) tālāk iet uz Roland reverberatora efektu, kas piešķir nelielu "halles" atbalss efektu. Protams, tā vietā var būt jebkurš cits vai pat vairāki efekti. Pēc tam signāls nokļūst mikserpultī (nr.1.)
Ok, ir ritms, bet nekaitētu arī melodija.
Tam šajā gadījumā ir nr. 6, Korg MS-20. Pamatā tas ir analogs sintezators, ar kuru iespējams veidot ļoti dažādas skaņas, bet tajā nav iebūvēts sekvenceris - tas visu laiku jāspēlē pašam. Ja ir vēlme ierakstīt un atkārtot vienu un to pašu melodiju, var izmantot nr. 5, Korg SQ-1 sekvenceri, kurš sintezatoram saka - "spēlē šīs notis šādā secībā un šādā tempā". Temps sekvencerim savukārt nāk no iepriekš minētā MIDI clock moduļa. Kad esam tikuši galā ar melodiju, pievienojam delay (atkārtošanās) efektu ar nr.11, Boss DD-3 efektu pedāli un aidā, uz mikserpulti.
Principā tas pats notiek ar nr.9 un nr.10, leģendāro Roland TB-303 basa sekvenceri un Big Muff fuzz distortion efektu pedāli. TB-303 nav nepieciešams atsevišķs sekvenceris, jo tajā tāds jau ir iebūvēts; protams, ir iespējams pieslēgt arī ārēju sekvenceri vai pat sūtīt notis no datora.
Kad visi intrumenti ir pieslēgti mikserpultij, tajā varam sabalansēt skaņas līmeņus un.. laist uz ierakstu, šajā gadījumā - Tascam magnētisko lenšu rakstītāju, nr.2.
Labi, bet cik tas viss maksā?
Tas ir atkarīgs no tā, kādus instrumentus vēlies izmantot. Bungmašīna PO-12 maksā ap 70 eur, kas ir salīdzinoši niecīga summa, bet oriģināls TB-303 var maksāt pat 2500 eur. Viss ir atkarīgs no ierīces radīto skaņu kvalitātēm, funkcijām, vecuma, statusa un uzbūves kvalitātes.