Pēdējā mēneša laikā ir notikušas tik daudz lietas SkyWay attīstībā, ka interesanti būs palasīt visiem. Ļoti daudz materīla ir sakrājies un ir bijuši tādi nozīmīgi notikumi, kurus nedrīkst palaist garām. Saprotu, ka daudziem tas nepatiks, bet nu ko tur darīt

Jauns SkyWay projektēšanas organizācijas atbilstības sertifikāts
Baltkrievijas Arhitektūras un būvniecības ministrija izsniegusi SkyWay projektēšanas organizācijai AS "Stīgu tehnoloģijas" trešās kategorijas atbilstības sertifikātu Nr.0002084, par tiesībām veikt pasūtītāja, būvnieka, inženierpakalpojumu funkcijas pirmās līdz ceturtās sarežģītības klases objektu būvniecībai un tehniskās uzraudzības tiesības darbiem sakaru un signalizācijas jomā.
Šis sertifikāts papildina sertifikātu Nr. 0001906-IN, ko uzņēmums saņēma 2017. gada aprīlī. Tādējādi ir paplašinātas kompānijas funkcijas pasūtītāja, būvnieka, inženiertehnisko pakalpojumu sniegšanas, kā arī tehniskās uzraudzības jomā.
Jau tagad AS "Stīgu tehnoloģijas" var veikt kompleksu visu būvdarbu vadību. Tajā pašā laikā uzņēmuma iespējas neaprobežojas tikai ar SkyWay EkoTehnoParka attīstību Baltkrievijā. Ļoti svarīgas ir tiesības veikt tehnisko uzraudzību attiecībā uz visiem vispārējās būvniecības un speciālajiem būvdarbiem, kas veicami saskaņā ar projektu. Tas ļauj uzlabot rentabilitāti, veicot darbus ar pašas organizācijas resursiem - nav nepieciešams griezties pie apakšuzņēmējiem.

SkyWay Indonēzija
Kā informē "SkyWay Technologies Indonesia", tika parakstīti Saprašanās memorandi ar kompānijām "Jorong Port Development" un "Indonesia Infrastructire Society". "Jorong Port Development" ir ieinteresēta SKY WAY 10 kilometru kravas trases būvniecībā lielā Indonēzijas ostā. Kompānija sāks darbu, lai 2018. gada janvārī sagatavotu tehniski ekonomisko pamatojumu. Indonēzijas infrastruktūras sabiedrība sniegs atbalstu tā sagatavošanā.
Papildus Memoranda parakstīšanai, tika apliecināta SkyWay attīstība starptautiskajā un nacionālajā līmenī. Parakstīšanas ceremonija ietvēra arī brīfingu Indonēzijas delegācijai, kas 4. decembrī dosies uz Baltkrieviju, lai apmeklētu SkyWay ražošanu.
Pašlaik notiek gatavošanās projekta īstenošanai tirdzniecības rajonā, kas atrodas Dienvidu Kalimantan (Jorong osta). Uz šo brīdi SkyWay Indonēzija jau strādā ar vairāk nekā 10 projektiem. Kopējā projektu vērtība SKY WAY transporta izstrādāšanai un ieviešanai ir 42.532.000.000 USD vai ekvivalents 575.732.354.552.313 IDR. Kopējais attālums – 4.167,93 km SkyWay atbalsta Dienvidkorejas un Singapūras investori, kas spēj nodrošināt 75% kapitāla ieguldījumu Indonēzijas projektos. Pārējā daļa tiks nodota finansēšanai vietējiem investoriem, kuri izteiks vēlēšanos piedalīties projektos kā partneri.

Jaunā pasaules ekonomikas evolūcija
28. novembrī "Skolkovo" zinātnes un tehnoloģiju inovāciju kompleksā notika "Kriptokonference" — vērienīgs pasākums, kas veltīts kriptovalūtas tirgum, mainingam un ICO. Viens no spīkeriem konferencē bija Andrejs Hovratovs — SkyWay Invest Group fonda dibinātājs un vadītājs, profesionāls investors, izglītības interneta-projekta "Privātā investora kadēmija" autors. Andrejs Hovratovs uzrunāja pasākuma dalībniekus ar SkyWay tehnoloģijas prezentāciju, kā arī dalījās savā redzējumā par kriptovalūtas attīstības tirgus perspektīvām un iespēju piemērot alternatīvus enerģijas avotus un jaunās tehnoloģijas būvniecībā un citās sfērās.

SkyWay izstādē "Krievijas Тransports"
XI Starptautiskā izstāde «Krievijas Transports» norisinās Maskavā no 6.-8. decembrim, dislokācijas vieta – Gostjinij Dvor (Гостиный Двор). Visi, kas vēlas apskatīt stīgu tehnoloģijas, to var izdarīt stendā А0.1.
Kā tas bija arī 2016. gadā - pie SkyWay stenda vērojama pastiprināta interese no izstādes apmeklētēju puses, to apmeklēja arī Krievijas Federācijas premjerministrs Dmitrijs Medvedjevs, kas nofotogrāfējās pie junibusa publicējot foto оficiālajā вк kontā un citi augsta ranga ierēdņi.
Daudzi atzīmē, ka inovatīvā stīgu transporta stends atrodas tieši pretī transporta monopolista AS "Krievijas dzelzceļš" stendam, un tieši šis nelielais starplaukums kļuva par visdzīvelīgāko un apmeklētāko pirmās izstādes dienas vietu - vietu, kur tikās dažādas transporta idejas. Burtiski nesen pirmizrādi televīzijā piedzīvojušajā Sergeja Malozjomova telefilmā «Nākotnes vilciens» arī tika vilkta šī salīdzinošā paralēle starp transporta paaudzēm: "vakardienas" dzelzceļu un "rītdienas" stīgu transportu. Secinājumus katrs var izdarīt pats.
Informācija par to, ka SkyWay izgudrotāju kļūdas dēļneielaida savā paša prezentācijā Maskavā, iekļuvusi masu saziņas līdzekļos.
Jā, tiešām! Iedomājieties - SkyWay stīgu transporta izgudrotāja Anatolija Juņicka vārda nebija izstādes atklāšanas «Krievijas transports-2017» dalībnieku sarakstā. Kā paziņojis slēgta tipa akciju sabiedrības «Stīgu tehnoloģijas» atbildīgais darbinieks - pieteikums par Unitsky iekļaušanu dalībnieku sarakstā tika iesniegts savlaicīgi, sniedzot pases datus un ģenerālkonstruktora fotogrāfijas, un oficiāls atteikums no drošības dienesta nav ticis saņemts. Kā paskaidroja kompānijas, kas organizē šo pasākumu, menedžeris - Anatolija Juņicka vietā to personu sarakstā kā izstādes apmeklētājus, kurus bija akceptējis Krievijas Federālais drošības dienests, bija nokļuvis inženiera uzvārda brālis. Uz vietas gan sarakstā nekāds uzvārda brālis netika identificēts...
Turpinām sekot situācijai un izstādei kopumā, šodien Jūsu uzmanībai tiek piedāvata fotoreportāža no izstādes pirmās dienas.

Līgums par visaptverošu sadarbību ar «Krievijas Transporta universitāti (МИИТ)»
Maskava, 2017. gada 7. decembris. Šobrīd SkyWay delegācija Maskavā šīs dienas pavada ārkārtīgi aktīvas darbības režīmā. Bez eksponēšanās ikgadējā izstādē «Krievijas Transports» notiek arī citi projektu organizācijai SkyWay Capital svarīgi pasākumi. Tika parakstīts līgums par visaptverošu sadarbību ar «Krievijas Transporta universitāti (МИИТ)».
Līgumu parakstīja Direktoru Padomes priekšsēdētājs, projektu organizācijas SkyWay slēgta tipa akciju sabiedrības «Stīgu Tehnoloģijas» ģenerālkonstruktors Anatolijs Juņickis un «Krievijas Transporta universitātes (МИИТ)» rektors Boriss Ļovins. Jāuzsver, ka zinātnieki parakstīja dokumentu un vienojās draudzīgā rokasspiedienā tieši junikāra salonā, kura federālā prezentācija šobrīd notiek izstādē. Šāda iespaidīga un savā ziņā unikāla biznesa dokumentu parakstīšanas metode tika izvēlēta, lai uzsvērtu pušu atvērtību viens otram un ārpasaulei. Visai loģiski novatoriskam transporta veidam, kas lauž stereotipus.
Pēc līguma parakstīšanas SkyWay radītājs Anatolijs Juņickis pastāstīja saviem kolēģiem par dialogu, kas notika starp viņu un «Krievijas Transporta universitātes (МИИТ)» rektoru, kura laikā kļuva skaidrs, ka abas puses jau ilgu laiku "skatījās" viens otra virzienā un gaidīja šo brīdi. Tāpat arī ģenerālkonstruktors "izteicis" visdziļāko līdzjūtību projekta kritiķiem, kuriem ilgu laiku patika koncentrēt savu uzmanību uz risināmajiem jautājumiem starp «Krievijas Transporta universitāti (МИИТ)» un SkyWay.
Mēs vēlētos atgādināt, ka šī gada septembrī «Krievijas Transporta universitātes (МИИТ)» vadības uzdevumā SkyWay EkoTehnoParku apmeklēja «Tilti un tuneļi» katedras profesors, tehnisko zinātņu doktors Vladimirs Fridkins, kurš iepriekš šaubījās par stīgu transporta perspektīvām. Vizītes rezultātā ka reiz arī tika ieplānots parakstīt sadarbības līgumu.
Vienošanās priekšmets ir uzlabot novatorisku materiālu un tehnoloģiju efektivitāti un kvalitāti, izstrādājot, attīstot un ieviešot stīgu transportu jau esošajā transporta infrastruktūrā. Šis līgums ir ilglaicīgs. Tas ir vērsts ne tikai uz plašu zinātnisko un tehnisko sadarbību, bet arī uz analītiskajām un sociāli kulturālajām aktivitātēm un darbībām. Tas būs īpaši interesants absolventiem un jaunajiem profesionāļiem, kas beiguši «Krievijas Transporta universitāti (МИИТ)», jo tuvākajā laikā taču viņu karjeras perspektīvas paplašināsies.

Krievijas Transporta universitātes slēdziens
"Lai jums notiek pēc jūsu ticības" (Mt 9, 29)
Mēs turpinām publicēt labas ziņas par sadarbību ar Krievijas Transporta universitāti (MIIT). Atbilstoši paveiktajam darbam, tika dots universitātes slēdziens "SkyWay attīstības perspektīvu un inovatīvā estakādes tipa stīgu sliežu transporta izmantošanas vērtējums". Reproducējam visu dokumentu.
Atgādinām, ka pirms desmit gadiem, MIIT darbinieki neticēja projekta realitātei. Iepazīties ar tā laika peripētijām, varat inženiera Junicka vietnē. Priecē tas, ka taisnīgums ir uzvarējis, žēl, ka tas aizņēma divas piecgades. Lūk, "labākie hīti" no desmit gadus veca "slēdziena". Komentāri šeit ir lieki:
"Stīgu sliedes uzstādīšana ir praktiski neiespējama";
"Junicka monosliedes variants. Tehniski nav realizējams, jo samontēt stīgu - sliedi neizdosies";
"Pie ātruma, kas ir nedaudz lielāks par 100 km / h, neizbēgama ir junibusa atraušanās no sliedēm un krišana uz zemes. Pārslodzes, kas rodas, Junibusam saskaroties ar salīdzinoši stingriem starpposmu balstiem ("guloša policista" efekts vai tramplīna efekts), var izraisīt Junibusa un balstu iznīcināšanu";
"Runāt par ekonomisko efektu projektam, kas tehniski nav realizējams, nav jēgas";
"Nenozīmīgas sānu slodzes var izraisīt sliedes apgāšanos".

Viktors Baburins par SkyWay tuvākās nākotnes perspektīvām
2017. gada 6. līdz 8. decembrim Maskavā, XI Starptautiskās izstādes "Krievijas transports" ietvaros, notika SkyWay konference. Konferences spīkeru vidū bija SkyWay projektēšanas organizācijas ģenerāldirektora vietnieks attīstības jautājumos Viktors Baburins, kurš savā runā dalījās ar pasākuma dalībniekiem SkyWay tehnoloģijas stratēģiskās attīstības jaunākajās ziņās un plānos.
Viktors Baburins atzīmēja, ka, neskatoties uz daudzu projekta partneru vēlēšanos redzēt pirmos stīgu ceļus Krievijā, SkyWay ieviešanas biznesa pieeja pieprasa ņemt vērā daudzsološākus tirgus, kuros ir mazāk problēmu.
"Mums ir jāpierod pie fakta, ka dzelzs priekškars vairāk nepastāv. Mēs esam starptautiska kompānija, mēs strādājam tur, kur esam dzimuši. Kā komerciāla organizācija, mēs tikām izveidoti, lai gūtu peļņu, nevis nodarbotos ar patriotismu. Mums ir jāiet tur, kur tirgus mūs pieņem un amatpersonas saka: "Kāpēc jūs neatnācāt vakar? Sāciet būvēt šodien, jo rīt būs par vēlu. "
Viktors Baburins arī paziņoja, ka tādās valstīs kā Indija, kurās pašlaik vērojama strauja ekonomiskā un demogrāfiskā izaugsme, SkyWay projekts ir jāsāk īstenot jau šodien, ko apstiprina arī vietējie nozares vadītāji. Pēc viņa teiktā, Indijas puse aktīvi savāc visas inovatīvās idejas, starp kurām vinnēs tā, kas apliecinās savu tehnisko un komerciālo dzīvotspēju.
"Tagad Eiropa aktīvi pāriet uz industriju 4,0. Cik es zinu, Krievijā šādas tehnoloģijas tiek izmantotas tikai militāros uzņēmumos. Šajā ziņā Krievija atpaliek. "
Lai paaugstinātu projekta konkurētspēju, AS "Stīgu Tehnoloģijas" ražošanā un konstruktoru birojos tiek ieviesti industrijas 4.0 elementi: jau pusgadu kompānijas speciālistu komanda strādā pie sistēmas ieviešanas ar kompānijas Dassault Systemes ritošā sastāva un ceļa struktūras virtuāliem modeļiem. Šāda sistēma dos iespēju koordinēti un ātri veidot inženiertehniskos projektus un sagatavot tehnisko dokumentāciju, kas vajadzīga, lai tos ieviestu ražošanā. Visas izmaiņas, ko inženieri veic maketā, atspoguļosies gala modelī un tehnisko raksturojumu aprēķinos un gala produkta izmaksās.
Nepieciešamība izmantot industrijas 4.0 principus, ir saistīta arī ar to, ka informācijas sistēmas ļauj nodot projekta uzdevumus uz līguma pamata citu valstu inženieriem. Tas ir nepieciešams, jo pirmajos kompānijas ienākšanas pasaules tirgū posmos, tai nebūs fizisku iespēju patstāvīgi veikt visus darbus visā pasaulē.
"Mums ir jāsaprot, ka mēs dzīvojam reālā fiziskā pasaulē, kur diennaktī ir tikai 24 stundas, kurās cilvēki vēlas ne tikai strādāt, bet arī dzīvot normālu pilnvērtīgu dzīvi ar savām ģimenēm, tāpēc iesākumā mēs nespēsim uzņemties lielu skaitu projektu. Mums pagaidām ir tikai 400 cilvēku. Šādam sarežģītam kompleksam ir vajadzīgi ne 400, bet 4000 cilvēki, vai pat labāk 40 000. Un mēs, protams, pie tā nonāksim, bet nākamajā gadā mēs varēsim uzņemties 1-2 projektus. "
Tai skaitā, Viktors Baburins komentēja ārvalstu projektu attīstību Indijā un Indonēzijā, par ko mēs jau ziņojām:
"Mums stratēģiski un precīzi jāpievēršas būvniecības vietas izvēlei. Mums jāizvēlas vieta, kas ļaus mums, pasakot "A", pateikt arī "B". Mums ir obligāti jāpieiet tam ar saistītu līgumu vai saistītu finansējumu. Relatīvi runājot, mēs būvējam divus kilometrus, bet mums jau ir kontrakts, ka, izejot vietējo sertifikāciju un tehnoloģijai sasniedzot deklarētos rezultātus, mēs automātiski saņemam kontraktu uz interesantāku posmu - piemēram, 30 kilometriem, ko finansē valsts vai privātpersona. "
Savas runas noslēgumā Viktors Baburins uzsvēra, ka visaktuālākie projekta attīstības virzieni ir Indija, Indonēzija un AAE.
Šobrīd Viktors Baburins ir AAE darba grupas sastāvā, kur, kopā ar SkyWay ģenerālkonstruktoru Anatoliju Junicki, izved pārrunas ar potenciālajiem pasūtītājiem par STJ transporta sistēmu ieviešanu ostas infrastruktūras objektos.

Negadījums EkoTehnoParkā apstiprina virkni SkyWay sistēmas priekšrocību
15 decembrī plkst. 15:31 pēc Minskas laika, SkyWay demonstrēšanas un sertifikācijas centrā EkoTehnoParkā notika nelaimes gadījums. SkyWay ritošā sastāva gaitas izmēģinājumu laikā, junibusa (14-vietīga transportlīdzekļa prototips pilsētas pasažieru pārvadājumiem) trasē iebrauca ekskavators - iekrāvējs. Notika sadursme, kā rezultātā cieta trīs projektēšanas organizācijas AS "Stīgu Tehnoloģijas" darbinieki Iekrāvēja vadītājs tika nogādāts intensīvās terapijas nodaļā, otrs cietušais tika hospitalizēts ar aizdomām par smadzeņu satricinājumu, bet trešais, pēc medicīniskās izmeklēšanas, tika aizsūtīts mājās no notikuma vietas.
Saskaņā ar informāciju, 17.decembrī plkst. 16:30, iekrāvēja vadītāja veselības stāvoklis ir stabilizējies. AS "Stīgu tehnoloģijas" darbinieks, kurš guva krūšu kurvja orgānu traumu, ir pie apziņas un jau ir saticies ar radiniekiem. Vistuvākajā laikā viņš no intensīvās terapijas nodaļas tiks pārvests uz krūšu ķirurģijas nodaļu. AS "Stīgu tehnoloģijas" vadība uztur sakarus ar cietušā ģimeni.
Negadījums, kas noticis, ir pirmais un vienīgais šāda veida notikums SkyWay vēsturē. Tomēr tas nav vienīgais gadījums, kad jaunu transporta veidu testēšanas laikā notiek nelaimes gadījumi, kas nes zaudējumus kompānijām un to darbinieku veselībai. Īsāk par to, kas šajā gadījumā kopīgs ar citiem līdzīgiem incidentiem un ar ko tie atšķiras.


Pasaulē pirmās privātās kompānijas, kas izstrādāja SpaceX kosmosa transportlīdzekļus, raķetes pacelšanās un nosēšanās mēģinājumos eksplodēja vairāk kā 10 reizes. Negadījumu rašanās iemesli bija raķešu konstrukcijā, kas bija jāuzlabo pēc katras jaunas neveiksmes. Šajās kosmosa sacīkstēs kompānija zaudēja kosmiskas naudas summas. Tikai viens Falcon 9 sprādziens 2015. gadā izmaksāja SpaceX 260 miljonus ASV dolāru.
Visspilgtākais nelaimes gadījums jaunu transporta sistēmu - magnētiskā spilvena vilciena testēšanā - notika 2006. gada septembrī Vācijā, lai gan šāds ritošais sastāvs jau vairākus gadus tika ekspluatēts Ķīnas "Šanhaja-lidosta" līnijā. Magnētiskās levitācijas vilciena prototips ar ātrumu 200 km / h uz braukšanas ceļa sadūrās ar tehniskās apkopes automašīnu, kas piederēja kompānijai - izstrādātājam, ceļa attīrīšanai (no sniega, ledus, lapām, koku zariem utt.). Bojā gāja 23 cilvēki. Lielākā daļa bojā gājušo bija uzņēmuma -izstrādātāja darbinieki.
Kā noskaidrojās izmeklēšanas laikā, transportlīdzeklis, ar kuru sadūrās vilciens, katru dienu veica testa laukuma attīrīšanu, taču tam nebija jābūt tur vilciena pārvietošanās laikā. Kā galvenaie traģēdijas cēloņi tika nosaukti: cilvēciskais faktors un radiosakaru sistēmas kļūme.