Pievieno rakstu! Seko Draugiem Seko Facebook Seko Twitter
 
0
67

Pirms laba laika lasīju te, spokos, Sasha Aleksandra rakstus par auto špaktelēšanu, krāsošanu - un tā kā automašīnas man ļoti interesē, un ir ķēriens uz krāsošanu, sapņoju, ka varētu es to apgūt, nodibināt savu darbnīcu, drošvien arī auto tatoo, un logu tumšošana...

Nu, bet, bez vienas no varenākajām šīs realitātes enerģijām - naudas - nekur, tapēc devos peļņā atkal uz ārzemēm. Un tā sanāca - pareizāk, man pašai to izdevās panākt - ka - kaut sākumā pelnīju kāpostu, gludinot kreklus, tīrot beķerejas, mazgājot traukus, un tirgojot saldējumu - šobrīd esmu slīpētāja, šapktelētāja un krāsotāja, lielā rūpnīcā, kurā ražo lidmašīnu korpusu detaļas.

Darbs ražošanā gan nav tik interesants un aizraujošs kā būtu, piem., kādā autokrāsotavā, mazā uzņēmumā, bet tomēr labāk patīk un tuvāks sirdij.

Agrāk kautkā biju iedomājusies, ka lidmašīnu korpuss ir ražots no kautkāda plāna, viegla metāla, alumīnija, piemēram, bet izrādās, viss ir citādii.

Kā - nu skaties:

Lidmascaronīnu korpusu ražo... Autors: azulum Kur ir mana lidmašīna :)
1.

Lidmašīnu korpusu ražo no oglekļa škiedras. Tā ir izturīga, viegla, elestīga, neuzsūc mitrumu, nerūsē, utt, var turpināt vēl labās īpašības. Oglekļa šķiedras materiāli tiek atgādāti ruļļos, un no tiem kā kleitu piegriež vajadzīgās detaļas.

scaronķiedras ir dažādas un... Autors: azulum Kur ir mana lidmašīna :)
2.

šķiedras ir dažādas, un viena detaļa sastāv no daudzām kārtām, kuras sastāda dažādas šķiedras. Ja daļas piegriež kā kleitu, tad kopā veidnē liek kā tortes kārtas - es neesmu visu procesu redzējusi, tikai vienreiz, mani ieveda, paskatīties, jo gribēja, lai eju uz to nodaļu strādāt. Bet es laipni atteicos, un tā nu vairāk man nerādīja kā viss notiekās citur.

Te ir apraksts īss kapēc... Autors: azulum Kur ir mana lidmašīna :)
3.

Te ir apraksts, īss, kapēc oglekļa šķiedra ir tik laba - un izturīga - kā redzat, tās struktūra, ir kā bišu šūnām, tā spēj izturēt spiedienu, notur temperatūru, un ir viegla.

Detaļāas, šķiedrā arī ir iekausēts smalks vara stieplīšu siets, tas nodrošina vēl lielāku izturību, detaļas elastību, jo tur augšā, korpusam jāiztur mainīgs gaisa spiediens, un nebūtu labi, ja oglekļa šķiedra sāktu plaisāt, vai ielūzt.

kad daļas ir piegrieztas tās... Autors: azulum Kur ir mana lidmašīna :)
4.

kad daļas ir piegrieztas, tās salīmē kopā metāla veidnē - to dara vairāki cilvēki, jo vienam to paveikt ir neiespējami. Darbam jābūt precīzam, un gandrīz sterilos apstākļos - jebkurš puteklis, vai mats, kurš paliks uz detaļas, nokļūs ar to kopā krāsnī, kur tālāk notiek detaļas "cepšana" (sakausēšana) - un iekausējoties šķiedrā, pēc tam ietekmēs tās izturību, izjauks struktūru, utt. 

 Autors: azulum Kur ir mana lidmašīna :)
5.
Te metāla veidne ar... Autors: azulum Kur ir mana lidmašīna :)
6.

Te metāla veidne ar sakārtoto detaļu tiek iestumta krāsnī, pilnīgai sakausēšanai. īsti nezinu, uz cik ilgu laiku, ja nemaldos, 90grādu (pēc Celsija) temperatūrā, uz 4-6 stundām. Vispār strādnieku staigāšana no vienas nodaļas uz otru netiek pieļauta, kur nu vēl fotografēšana - gan drošības apsvērumu, gan noslēpuma dēļ - pārsvarā šai rakstā redzamās bildes ir no interneta, tapēc ceru, neatnāks vīri melnā pie manīm.

Tālāk detaļai tiek izgriezti... Autors: azulum Kur ir mana lidmašīna :)
7.

Tālāk detaļai tiek izgriezti logi, izurbti kniedēm urbumi, pielīmētas/piekausētas trubas, kā šai attēlā redzamajai - vai nu kanalizācijai, vai vadiem, vai gan/gan. (Bildē neesmu es, arī šī ir no interneta)

nu un te sākas mans darbs... Autors: azulum Kur ir mana lidmašīna :)
8.

nu, un te sākas mans darbs. Šī ir manis, pa kluso, nofočēta bilde - gatavajai detaļai tiek slīpēta virsma, tad nošpaktelēts ar epoksīda špakteli, lai aizpildītu pēc slīpēšanas atvērtās mikroporas, tad atkal slīpēta, lai noņemtu lieko špakteles kārtu (uz virsmas špaktele drīkst palikt tikai šķiedras mikroporās) tiek gruntēta, un krāsota.

Pēc krāsošanas tiek vēlreiz slīpēta, un vēlreiz krāsota.

dažas detaļas kā piemēram... Autors: azulum Kur ir mana lidmašīna :)
9.

dažas detaļas, kā piemēram, šī, tiek krāsotas ar speciālu antistatisku krāsu. Kāpēc - nu, tas jautājums konstruktoriem...

Mūsu - krāsošanas nodaļa - ir visšmucīgākā visā rūpnīcā - ja pārējie staigā kā ķirurgi slimnīcās, tad mēs staigājam ar špakteli un krāsu notašķījušies kā sivēni.

Slīpēta vēl... Autors: azulum Kur ir mana lidmašīna :)
10.

Slīpēta, vēl nešpaktelēta detaļa tuvplānā - gribēju, lai redz to smalko vara sietu, bet laikam sūdīgās gaismas dēļ tas nav redzams.

0
67

Citi šī autora raksti:

Lasi vēl labākos rakstus:

komentāri [5]

Niks: vai ienāc ar
Kārtot komentārus: populārākie | jaunākie | vecākie
Rādīt bildes
Garghamel avatars
Medaļa Sertificēts spoksMedaļa NostradamsMedaļa Recidīvists
  Garghamel 04.09.17 20:15
 
4
0

Beidzot kāds interesants raksts, nevis copy-paste no kārtējā dzeltenā "ziņu" portāla. +++

azulum avatars
Medaļa Darts VeidersMedaļa Dienas joksMedaļa Dienas doma
  azulum 04.09.17 21:15
 
4
0

atbildot uz Aga komentāru " Mūx no turienes , cik vien ātri vari. D... "

Tev taisnība, to es pamanīju - ne katrs varēja strādāt to darbu, jo daudziem bija alerģija uz to špakteli. ..neplānoju gadiem te strādāt, un veselība man dārga - strādāju ar respiratoru, un aizsargtērpā.

Tēvocis Sems avatars
Medaļa PolittehnologsMedaļa Garīgais līderisMedaļa Superautors
  Tēvocis Sems 05.09.17 10:06
 
1
0

  Interesants raksts.  

SAMSS avatars
Medaļa Duraka 3000 spelesMedaļa Zoles 3000 spelesMedaļa Vilkaču klana biedrs
  SAMSS 04.09.17 21:47
 
1
1

  

azulum avatars
Medaļa Darts VeidersMedaļa Dienas joksMedaļa Dienas doma
  azulum 05.09.17 22:10
 
0
0

atbildot uz Ehe komentāru " Tev ir skumīgi tur . Vairāk gan ar info... " es tiešām uzmanīgi, tikai to, kas jau ir publiski pieejams internetā Vispār, šī rūpnīca, tas uzņēmums, ir viens no labākajiem uzņēmumumiem (attieksmē pret strādniekiem), kur esmu stra'dājusi.