Pievieno rakstu! Seko Draugiem Seko Facebook Seko Twitter
 
0
98

Rīts labs, dārgie spoki.

Mazliet parunāsim par nāvi, par to, kas notiek pēc tās un kas varētu notikt. Paskatīsimies uz nāves perspektīvu, ja tā to var nosaukt, no mazliet cita skatu punkta.

Lai labi lasās un lai jauka diena!

Kas notiek pēc... Autors: Jāņa oga Kas notiek pēc nāves?
1.

Kas notiek pēc nāves?

Šajā jautājumā pasaule dalās trīs daļās - tie, kuri uzskata, ka līdz ar nāvi beidzas arī cilvēka dzīves gājums, tie, kuri uzskata, ka nāve ir jauns sākums un tie, kuri nezin kurā pusē nostāties vai izvēlas nostāties uz abām. Personīgi es sevi pieskaitu pie otrās kategorijas, jo uzskatu, ka nāve nav beigas.

Bet nu, vairāk par tēmu... Mēs visi zinām, kas notiek cilvēkam nomirstot, pareizi? Kā apstājas sirds, asinis pārstāj savu ritmisko kustību pa cilvēka ķermeni, smadzenēm vairāk nepiekļūst, līdz ar to apstājas arī neironu funkcionalitāte, smadzenes iet bojā, cilvēka ķermenis sastingst un kļūst auksts un sākas sadalīšanās procesi, un...viss... Cilvēka vairs nav... To zin visi, līdz "cilvēka vairs nav", kad apstājas pirmajā kategorijā esošie. Otrā kategorija tikai sāk iesildīties... 

Tūkstošiem gadu cilvēki ir domājuši, kas notiek ar cilvēku pēc nāves - Ēģiptieši ticēja, ka cilvēka dvēsele dodas pie dieva Anubisa izturēt tiesu, kur Anubiss tālāķ lēma - doties pie Ozīrisa vai arī apēst cilvēka sirdi un nosūtīt uz pazemi, pēc monoteisma dibināšanas - kristieši no visām varēm ticēja, ka cilvēka dvēsele pēc nāves dodas uz šķīstītavu, kur tālāk tās ceļš ved vai nu uz paradīzi, vai elli... Un tā šis jautājums ir bijis neatbildēts līdz pat šai dienai.

Bez DieviemTomēr cilvēki... Autors: Jāņa oga Kas notiek pēc nāves?
2.

Bez Dieviem...

Tomēr, cilvēki, kuriem ir bijis pietiekami veselā saprāta, lai noliegtu visādus dievus un pasakainos ceļojumus uz augšu vai apakšu, bet vairāk pievērsties novērojumiem, eksperimentiem - zinātnei, vienu vārdu sakot, ir sākuši domāt, par enerģijām un Visumu.

Ko Jūs teiktu par tādu konceptu - cilvēks pēc nāves, pametot savu fizisko ķermeni, dodas bezgalīgā lidojumā Visuma dzīlēs jau kā enerģija, spēdams šķērsot laiku un telpu, nokļūt jaunās pasaulēs, dimensijās un citās laika zonās...

Murgs? Tad vajadzētu mazliet smalkāt šo konceptu izklāstīt, ne? Lasam nedaudz zemāk...

Detaļu izsklāstsTātad Ko mēs... Autors: Jāņa oga Kas notiek pēc nāves?
3.

Detaļu izsklāsts...

Tātad... Ko mēs zinām par enerģijām? Enerģijas ir daudz dažādu veidu - kinētiskā, potencialā, elektro, magnētiskā, ķīmiskā, termalā, elektromagnētiskā un daudzas citas. Enerģija pati par sevi nevar nekur uzrasties un arī tāpat nekur tā nevar pagaist. Tieši tā pat ir arī ar cilvēkiem un vispār visu dzīvo, kas ir uz šī planētas un Visumā - miljoniem, miljardiem un triljoniem enerģiju... Ja neticat tam - mūsu smadzenes darbojas uz elektriskajiem impulsiem. Un lūk, šī enerģijas padarīšana arī ir kalpojusi idejai, ka viss dzīvais - augi, dzīvnieki, mikrobi ir dzīva enerģija ievietota fizsikā veidolā ( jo reāli, enerģiju nevar pataustīt vai paņemt saujiņā un pakaisīt kā sāli kaut kur ). Pēc fiziskā ķermeņa bojāejas, "dzīvā enerģija" ( sauksim viņu tā, vai izvēlieties paši savu terminu, jo tāds vēl nav izdomāts ) atkal ir brīva un klīst pa izplatījumu meklējot jaunu veidu kā atdzimt ( šeit jau nāk klāt reinkarnācija, tikai mazliet sarežģītāk strukturēta )... 

Ne tikai uz scaronīs Zemes... Autors: Jāņa oga Kas notiek pēc nāves?
4.

Ne tikai uz šīs Zemes, bet citās pasaulēs un pat citās dimensijās....

Pie kam, šī enerģija neatdzimst tikai uz Zemes un tai nav monotona veidola - var kļūt par suni, koku vai feju, nav nozīmes, tā ir visu aptveroša, jeb Visums kā tāds - tai nav laika un telpas robežu, tā var doties uz citām planētām, dimensijām, citiem Visumiem, kuros Troņu spēles notiek pa īstam un Harijs Poters lidinās virs Dzelzs troņa un Hobiti karo ar pūķiem, citām laika zonām utt. Pie viena, jau sen ir zināms fenomens, ka, ja cilvēkam uz rokas ir pulkstenis un viņš mirst, pulkstenis apstājas ( lielākoties tas var būt sasists, esošajam līķim lidojot pret zemi ), bet tāds fenomens pastāv un ir bijuši ziņojumi, ka apstājas arī pulksteņi mājās, kaut kas notiek ar apkārt esošo elektroniku utt. Tas varētu, atkārtoju, VARĒTU nozīmēt, ka nāves brīdī, ķermeni pamet elektro magnētiskais impulss, tā pati enerģija, kas tālāk lido prom...

NobeigumāTas viss jau... Autors: Jāņa oga Kas notiek pēc nāves?
5.

Nobeigumā...

Tas viss jau izklausās baigi cool un tā, bet lieta tāda, ka neviens to īsti arī nepierādīs, jo cik zināms, neviens vēl nav atgriezies no tās pasaules, lai pavēstītu par tur esošajiem laika apstākļiem... Daudzi, domajams, ir redzējuši filmu "Interstellar"... Tad lūk, čota neviens vēl nav no citas dimensijas mums grāmatas pamētājis, bet filma ir uzņemta pēc aptuvenās, šī raksta domas.

Plus, jā, es kaut kam no ši ticu, jo ir visai garlaicīgi paļauties uz tikai biloģiskās mašīnas dogmu, bet nu raksts ir tapis kopīgai izvērtēšanai, nevis, lai saceltu kārtējo karu starp ticīgajiem un neticīgajiem, cik kurš ir pareizs utt... 

Lai jauka diena, cerēsim, ka saulīte spīdēs tik pat forši arī turpmāk..

0
98

Citi šī autora raksti:

Lasi vēl labākos rakstus:

komentāri [20]

Niks: vai ienāc ar
Kārtot komentārus: populārākie | jaunākie | vecākie
Rādīt bildes
JustARide avatars
Medaļa ŽurnālistsMedaļa Sponsora favorītsMedaļa Betmens
  JustARide 10.08.17 11:48
 
5
0

Nepiekrītu tavam pieņēmumam, ka dzīvības enerģija klejo pa visumu. Tā ir taisnība, ka cilvēkā ir enerģija un tā nevar tā vienkārši izgaist, bet ir zināms, kur tā paliek. Tā bagātina augsni ar visādu baktēriju un tārpiņu palīdzību.

Runājot par iespējamiem pēc nāves scenārijiem, jāpatur prātā, ka pat tad, ja eksistē tādas dvēseles, kas, kristietības kontekstā, kaut kur dodas, tad tām nav daudz kopīga ar to, ko uzskatām par sevi. Mūsu domas, atmiņas un emocijas ir neiroloģiski procesi, kas norit mūsu smadzenēs. Pēc nāves smadzenes sapūst. Tātad tiem, kuri iedomājas pēc nāves dzīvi, kā atkalsatikšanos paradīzē, kur ar tuviniekiem tiek pārrunātas aizvadītās dzīves un turpināti uz zemes iesāktie hobiji, būs jāpiedzīvo vilšanās. Pat tad, ja kaut kas kaut kur saglabājas, tad runa var būt tikai par kaut kādu metafizisku esenci bez personības. 

GargantijA avatars
Medaļa FledermausisMedaļa Holly ShitMedaļa Fledermausis
  GargantijA 12.08.17 21:12
 
2
0

Neatceros, kurš to teica, bet - Nāve ir iznākums, no kura neviens nevar izvairīties. Nedomāt par to nevar, bet pārāk ieciklēties uz nāvi arī nevajag.

Jāņa oga avatars
Medaļa BestsellersMedaļa Admins iesakaMedaļa Dienas doma
  Jāņa oga 10.08.17 11:59
 
2
0

atbildot uz JustARide komentāru " Nepiekrītu tavam pieņēmumam, ka dz... " Paldies par viedokli... Lūk, viens "bioloģiskās mašīnas" dogmas piekritējs. Kā jau teicu, pasaule šajā jautājumā dalās 3 daļās. Un pretpoli arī ir saskārušies - respektīvi, Tu un es. Tas ir normāli un kamēr netiks pierādīts, ka viens no mūsu viedokļiem ir pareizs ( vai uzradīsies trešais ), tikmēr ir pat ļoti apsveicami, ka pasaule šķeļas, nevis seko vienam viedoklim - tā varēs rast atbildi!   Savukārt, es nevēlos piekrist Tavas nostājas izklāstam - Tu saki, ka būs vilšanās ( btw, es nerunāju par paradīzēm, bet noliedzu tās ), bet to jau neviens nezin, respektīvi, rodas iespaids, ka Tu jau tur esi bijis, atnācis atpakaļ un uzrakstījis šo komentāru. Lūk, tas jau nav pareizi, jo veicina vienpusējību, kamēr jābūt fleksiblam un jānoraugās uz visam perspektīvām no visām pusēm. + Jā, fiziskais ķermenis kļūst par lielisku mēslojumu pūšanas procesā, bet augsni baro minerālvielas un ķīmiskie savienojumi, kas rodas ķermenim sapūstot. Enerģija to darīt nevar, jo enerģija ir netaustāma, neredzama un impulsīva... Par domām man arī ir savs viedoklis, bet tas lai paliek citam rakstam.

Bet paldies par viedokli un novērtējumu!

Anonīms
Oly 12.08.17 19:35  
 
1
0
Lasot tādus rakstus gribas nomirt tikai, lai uzzinātu kā tad īsti ir.
Janis Pelekais avatars
Medaļa Dienas domaMedaļa Dienas domaMedaļa Dienas doma
  Janis Pelekais 12.08.17 19:31
 
1
0

protams ka neviens nav atgriezies, jo fiziski ja nekas nepaliek.. paliek iznformācija, bet kādā veidā to neviens nezina, un plika informācija pati par sevi neko nevar ietekmēt, kamēr tā netiek apstrādāta.. Tas ka informācija nepazūd, tas ir zinatniski pierādīts, pilnīgi jebkura informācija, (ar informāciju var saprat jepkuru leitu arī ātomu izkārtojumu dotā laika momentā).. vai tā informācija kautkur tiek izmantota tas ir lielais nezināmais var teikt ka zinātnes Svētais Grāls, jo ja izdotos atklāt kur tā informācija paliek, tad tiktu atrisinātas gandrīz visas zinātnes mīklās.. tā kā vienoozīmīgi nevar teikt ka pēc nāves viss izbeidzās, bet kas notiek to nevar pateikt..  vienīgi zināms ka nekāds elektromegnētiskais impulss - vismaz tādu ko varētu filsēt, netiek nekur izstarots.. smadzenes nomirst tāpat kā izslēdzot datoru - viss nekā vairs nav.. Bet atkārtošos, informācija nepazūd, tai kautkur jāpeliek....

žņaudzējcūka avatars
Medaļa Admins iesakaMedaļa ZebraMedaļa Admins iesaka
  žņaudzējcūka 12.08.17 21:32
 
0
0

atbildot uz Jāņa oga komentāru "Uhh... Pacentīšos kaut kā kaut ko atbildēt. Pa... " Paldies, labprāt palasītu arī to, kas autoram sakāms nākamajos rakstos. Pašlaik izskatās, ka autors cītīgi stūrē uz impersonālismu - pat ja to neapzinās un mēģina norobežoties no kā tik formāla un iepriekš definēta. Daudzas no tām lietām, kas ir pieminētas, ir paskaidrotas un aprakstītas visai loģiski dažādos avotos, taču imponē autora vēlme lavierēt starp nihilismu un senajām mācībām, vairoties no abiem.

Jāņa oga avatars
Medaļa BestsellersMedaļa Admins iesakaMedaļa Dienas doma
  Jāņa oga 13.08.17 00:37  
 
0
0
atbildot uz žņaudzējcūka komentāru " Paldies, labprāt palasītu arī to, kas autoram... "Wow... Laikam vienīgais komentārs, kurš tik ļoti silda manu sirdi un attaisno manis tērēto laiku priekš šāda tipa rakstiem. Paldies! Motivē darboties tālāk. Vienīgi jāpiebilst - jā, manī ir visai liels nihilisma pieskāriens - es noliedzu visas dievībās un reliģijas, tomēr es neuzskatu, ka dzīve ir bezjēdzīga ( un arī jēdzīga! ) un arī nevaru noliegt to, ka pastāv kas spēcīgāks, ko mēs, dotajā savā garīgās attīstības stadijā, neuztveram un nesaprotam. Pie visa, manuprāt, senās mācības man ir pie sirds, jo, manuprāt, mūsdienās cilvēce ir visai stagnēta, dzenoties uz priekšu un tverot vien miglu, bet senākos laikos cilvēki bija vairāk pietuvināti Kosmosam, vairāk centās izzināt un saprast - tagad tas viss ir savēlies vienā lielā putrā. Un tad sanāk, ka lavierēju starp zinātni un pseido-zinātni, jeb kā es to saucu, zinātni aiz robežas un mans mērķis ir savilkt kopā nesavelkamo, pierādīt ( vismaz sev, ja ne visai cilvēcei ), ka pastāv lietas, kuras nevar izskaidrot, ka pastāv lietas, kuras nevar redzēt un nevar sajust, ka pasaule nav tikai melna ar baltu un cilvēks nav ieslēgts pareizo&nepareizo darbību ķēdēs, ka viss kādreiz beidzas un sākas no sākuma... P.S. Man ir sajūta, ka Tu man esi pazīstams - skatoties uz tavu terminu lietojumu un valodas ritējumu...

Anonīms
Korii 13.08.17 02:54  
 
0
0
Manuprāt, ir 2 teorijas, tu atdzimsti cita cilvēka ķermenī,bet tas neizskaidro cilvēku populācijas piaugumu ,vai arī ,kā rakstā minēts, tu esi enerğija , kas lidinās pa telpu un laiku,bet ar vai bez saprāta,laikam jau bez.Vēl aizprojām nesaprotu , kā cilvēki var ticēt dieviem,kad katrai tautai ir savs,un un uzskati arī citi,grieķu,vikingu,jeb skandināvu, senie latvju, ēğiptiesu,indiešu, ķīniešu u.t.t, manuprāt reliğija bija izgudrota, tā sakot,lai kontrolētu sabiedrību.
Gmonster avatars
Medaļa JolkaMedaļa TestamentsMedaļa Dienas doma
  Gmonster 17.08.17 10:03  
 
0
0
Runājot par Dievu, es neticu, ka, cilvēki, kas netic Dievam un citiem ir atdevuši visu, nonāks ellē, kur tos mūžīgi spīdzinās. Tas ir pārāk nežēlīgi un netaisni.

Jāņa oga avatars
Medaļa BestsellersMedaļa Admins iesakaMedaļa Dienas doma
  Jāņa oga 12.08.17 19:00  
 
0
0
atbildot uz žņaudzējcūka komentāru "lai noliegtu visādus dievus un pasakainos ceļoj... "Uhh... Pacentīšos kaut kā kaut ko atbildēt. Pasakainība šeit ir domāta reliģiskajos "paradīze&elle" konceptos. Īsumā - akceptējot Visuma konceptu, nevar eksistēt šādas vietas, varam tās pat nosaukt par cilvēka galējībā - labs un ļauns. Kas attiecas par likteni... Es biju mazliet neakurāts un tikai otrajā komentārā tev uzrakstīju, ka apkārtējā vide un apstākļi ietekmēs to, kas tu būsi - viduslaiku karalis, tualetes tīrītājs vai burvis citā pasaulē ( ja pieņemam to, ka eksistē bezgalīgi daudz citu planētu, citu visumu utt, kuros mūsu fiziskie likumi neeksistē, bet eksistē citi ). Bet jā, varētu bùt kaut kas augstāks un stiprāks, nedefinējams, bet nekādā gadījumā ne dievi - vismaz ne tā, kā to saprata antīkie cilvēki un ne tuvu tam, ko par dievu uzskata mùsdienu reliģijas ( par dieviem un cilvēkiem, es ļoti ceru, man sanāks laiks un drīz būs raksts ). Patiesībā, tu ar mani runā jau par nākamo rakstu tēmām, kurās es centīšos izskaidrot, veikt kaut kādu analīzi un šie raksti būtu visai saistīti... P.S. Gribētu, lai šis koncepts ir mans, bet tas nav, par šo cilvēki ir domājuši jau sen pirms manis, es esmu šo informāciju mazliet saspiedis un, iespējams, piedevis sava veida domraksta formu, tāpēc izskatās, ka es runāju no sevis...

Anonīms
Anonīms 12.08.17 11:00  
 
0
0
Tu mirsti.
Banančiks00 avatars
Medaļa DeputātsMedaļa Moderatora favorītsMedaļa Bots
  Banančiks00 10.08.17 10:36  
 
0
0
Tu atgriezies šķirotavā un izvēlies savu nākamu dzīvi par ko tu gribēsi kļūt ar noteikumu, ka tev izgaisīs atmiņa un viss sāksies no jauna 👍

Jāņa oga avatars
Medaļa BestsellersMedaļa Admins iesakaMedaļa Dienas doma
  Jāņa oga 10.08.17 11:05
 
0
0

atbildot uz Banančiks00 komentāru " Tu atgriezies šķirotavā un izvēlies sav... " Uz Šķirotavu gan negribās braukt... Tur tie vecie vagoni samesti, nepatīk...

JustARide avatars
Medaļa ŽurnālistsMedaļa Sponsora favorītsMedaļa Betmens
  JustARide 10.08.17 13:15
 
0
0

atbildot uz Jāņa oga komentāru " Paldies par viedokli... Lūk, viens "bioloģisk... " Dogma būtu ar pārliecību apgalvot, ka dvēsele neeksistē, tā liecinošu pierādījumu trūkuma apstākļos. Es nedomāju, ka tā eksistē, bet, šīs sarunas ietvaros, paturu atvērtu prātu.

Tu šo jautājumu es padarījis mistiskāku, kā nepieciešams. Nav jādodas uz paradīzi, lai uzzinātu, kur glabājas atmiņas. Atbilde glabājas arī bibliotēkā. 

SAMSS avatars
Medaļa Zoles 3000 spelesMedaļa Duraka 3000 spelesMedaļa Duraka 3000 speles
  SAMSS 10.08.17 17:56
 
0
0

  

žņaudzējcūka avatars
Medaļa Admins iesakaMedaļa ZebraMedaļa Admins iesaka
  žņaudzējcūka 12.08.17 09:10
 
0
0

"dzīvā enerģija" atkal ir brīva un klīst pa izplatījumu meklējot jaunu veidu kā atdzimt..  tai nav laika un telpas robežu, tā var doties uz citām planētām, dimensijām

kādēļ visi tad tūlīt pat nepiedzimst par miljardieru, politiķu vai rokzvaigžņu bērniem, bet daudzi piedzimst nelabvēlīgās ģimenēs? brīvā griba taču, robežu nav!

Un vai šāda klīšana par izplatījumu gadījumā neatbilst aprakstam "pasakains ceļojums"?

Jāņa oga avatars
Medaļa BestsellersMedaļa Admins iesakaMedaļa Dienas doma
  Jāņa oga 12.08.17 09:47  
 
0
0
atbildot uz žņaudzējcūka komentāru " "dzīvā enerģija" atkal ir brīva un klīs... "Notiek pārdzimšana par jaunu, respektīvi, kamēr esi beizveidola enerģija, tev nav domu, gribas un visa pārējā, vienīgi atmiņas, kuras ieslēgtas un tām piekļūt nevar vienīgi izmantojot hipnozi vai ko tur, kad ķermenis ir iegūts... Nevajag aizmirst, ka cilvēku vai jebkuru dzīvu būtni dzemdē, respektīvi, tas ir liktenis, kurš izšķir par ko tu varētu būt nākamajā dzīvē. Un kur ir teikts, ka jāpārdzimst ir par cilvēku vai citu dzīvnieku? Es norādīju, ka enerģija var iegūt jebkuras dzīvības formas veidolu - auga, baktērijas, vai dzīvnieka... Pie tam, šī enerģija arī ir Visums, Visums sastāv no šīs enerģijas - universālas, kura rada un iznīcina dzīvību... Nesaprotu tavu domu par "pasakainu ceļojumu", ja mazliet sīkāk pastāstīsi, ar prieku atbildēšu.

Jāņa oga avatars
Medaļa BestsellersMedaļa Admins iesakaMedaļa Dienas doma
  Jāņa oga 12.08.17 09:49  
 
0
0
atbildot uz žņaudzējcūka komentāru " "dzīvā enerģija" atkal ir brīva un klīs... "Also... Robežu nav laikā un telpā, bet vide, kurā šī enerģija iegūst veidolu, arī ietekmē tās tālāko attīstību līdz nākamajam ciklam.

žņaudzējcūka avatars
Medaļa Admins iesakaMedaļa ZebraMedaļa Admins iesaka
  žņaudzējcūka 12.08.17 10:05
 
0
0

atbildot uz Jāņa oga komentāru "Notiek pārdzimšana par jaunu, respektīvi, kamēr... "

 

lai noliegtu visādus dievus un pasakainos ceļojumus uz augšu vai apakšu..

Šitais ir pasakainais ceļojums. Ceļošana pa visumu izklausās gana spocīgi - tad mēs tos ceļojumus kaut kur noliedzam vai arī ne?

Tu savu konceptu par enerģijām spētu saprotami izklāstīt pūlim ar 0 klašu izglītību? Un vai likteņa esamības pieļaušana gadījumā neparedz augstāku mehānismu, kas nodrošina piešķirtā likteņa adekvātumu? Tur .. es nezinu - visādi dievi, kurus paspējām jau raksta sākumā norakstīt vai vismaz principu kopumi (un kurus kāds ir nodibinājis un uztur spēkā esošus)?

motorwalwes avatars
Medaļa Burvju klana biedrsMedaļa BučiņaMedaļa Rainis
  motorwalwes 10.08.17 10:31
 
0
0

Laiks apstājas,maņu nav ,domu nav-respektīvi melns punkts un viss!