local-stats-pixel fb-conv-api

Kā patiesībā lido tās lidmašīnas?18

784 7

Kā tās lido, kā tās ir vadāmas, kāpēc tā un kāpēc šitā? To visu skaties šeit

Šis raksts domāts priekš tiem kuri vēl neko nezina par lidmašīnām. Eksperti, jums neviens neliek lasīt!

/Es zinu ka daudziem slinkums lasīt tāpēc čakarējos caur paintu lai ilustrētu visu.

784 7 18 Ziņot!
Ieteikt: 000
Spoki.lv logo
Spoki.lv

Komentāri 18

0/2000

eju taisīt lidmašīnu

27 0 atbildēt

es tikko apguvu vidusskolas  nedeļas vielu fizika 6 minūtēs !!! :D 

12 0 atbildēt

1;2. Lidmašīnas smaguma centrs nekad nav spārna vidū, bet gan maksimāli tuvu spārna spiediena centram.  Arī putnam ir tieši tāpat.

Ja smaguma centrs ir aizmugurē, tad lielākoties nekādus "backflipus" lidmašīna netaisītu, bet visbiežāk vienkārši, ātri un efektīvi iekristu grīstē. Šajā gadījumā lidmašīna no grīstes var būt arī "neizdabūjama".

4. Gaisa plūsma tikpat nedaudz "paklūp" un virpuļi veidojas tik un tā. Vienkārši runājot spārna profils nodrošina gaisa spiedienu starpību zem spārna un virs spārna - zem spārna spiediens ir lielāks, bet virs spārna mazāks. Lūk šī te spiedienu starpība arī tur lidmašīnu gaisā.

5. Pagriešanos pa labi un kreisi patiešām nodrošina ķīlis (vertikālais stabilizators), taču tā vadības plākšņi nav pievienoti lidmašīnas stūrei, bet pedāļiem. Stūre nodrošina eleronu un horizontālā stabilizatora vadības plākšņu (agsuma stūres) vadību.

7. Eleronus neizmanto kā gaisa bremzi. Daļēji kā gaisa bremzi izmanto aizplākšņus, bet eleronus dažķārt izmanto kā aizplākšņu papildinājumu, retāk aizplākšnu vietā. Aizplākšņi protams nedaudz bremzē lidmašīnu, taču to uzdevums ir nodrošināt stabilu lidojumu ar mazāku ātrumu. Kā gaisa bremzes tiek izmatoti interceptori, saukti arī par spoleriem..

 

11 3 atbildēt

emotion 

4 0 atbildēt

Kamenes svars ir 1,2 grami, spārnu atvēriens 0,7 cm. Pēc aerodinamikas likumiem tā nevar lidot, taču kamene neko nezina par aerodinamiku, tādēļ vienkārši ņem un lido.

4 0 atbildēt

Lidmašīnas paceļas pateicoties cēlējspēkam,tas ir tieši pretējs piepiedējspēkam.Piemēram F1 pielieto piepiedējspēku,lai formula turētos pie zemes,taču lidmašīnām jūs jau laikam sapratāt... P.S Es nezinu kapēc rasktu šo komentu,bet tas vienkārši priekš info

3 0 atbildēt

Labākais paint raksts :D

2 0 atbildēt
Calis normali paskaidro par kko.. un vel piebilde ka profesionali var ari pakluset.tiri virspuseji paskaidrots lai butu kautkada nojausma.. nejau calis te meginaja apgast kadus likumus..calm down pīiipllll.. bl× visi kko gudri dirs , bet man nav neko ko pateikt..
2 0 atbildēt

emotion 

1 0 atbildēt

Paldies par apgaismību :D

0 0 atbildēt

Atļaušos nepiekrist.

Lidmašīnas smaguma centrs neatrodas spārna vidū. Parasti smaguma centrs ir kaut kur 30% no spārna hordas (platuma) ja skatās no priekšas. Balansēšanu nodrošina stabilizators, kas lidojumā rada spēku kas notur lidmašīnu uzdotajā pozīcijā.

Par to, kā veidojas cēlējspēks un kā tiek nodrošināta vadība labāk palasīt wikipedia. Apraksts, kas ir šeit ir maldinošs.

4 6 atbildēt

Tas kā lidmašīna lido nemaz nav tik vienkārši, protams tas process gatavai lidmašīnai ir nekas īpašs. Bet līdz tam tik. Kā arī tavā zimējumā, kur attēlo vēja plūsmu vējš atraujas no spārna arī un veidojas virpuļi. KKas ir mēģināts parādīt ar šo rakstu, bet nesekmīgi. Bet ceru ka esi šīs lietas entuziasts un visi mācās, ar kko jāsāk. ;)

0 3 atbildēt