Ražošanas periods: 1976 - 1985
w12312
Mercedes-Benz W123 sērijas auto tika ražoti 9 gadus, no 1976.gada līdz 1985.gadam. W123 modelis apsteidza savu priekšteci, W114/W115 /8, kā panākumiem visbagātākais Mercedes modelis. Līdz 1985.gadam, kad to nomainīja W124 sērija, kopumā tika pārdoti 2.5 miljoni W123 sērijas auto.
Mercedes-Benz uzsāka W123 4-durvju sedana varianta tirdzniecību 1976.gada janvārī. Lai gan bija vairākas tehniskas līdzības ar priekšgājēju, jaunajam modelim bija garāka riteņu bāze un lielākas ārējās dimensijas. Auto dizains arī tika atsvaidzināts, lai gan joprojām dažas līdzības ar /8 modeļiem saglabājās.
W123 reprezentē pēdējo „klasiskā” Mercedes evolūciju, kura uzsākās vēl ilgi pirms vēja tuneļu parādīšanās.
Sākotnēji visiem modeļiem, izņemot 280/280E, bija četri izmēros atšķirīgi apaļi lukturi, kamēr iepriekš minētajiem modeļiem tās sastāvēja no viena taisnstūrveidīga bloka. Pēc dizaina atsvaidzināšanas pāris gadus vēlāk, visiem modeļiem tika ieviesti taisnstūrveidīgie lukturi.
Visi W123 dzinēji bija pārņemti no W114/115 /8 sērijas. Vienīgais jaunums bija 250ā modelī pieejamais rindas 6-cilindru dzinējs, kas pēc būtības bija deforsēts 280ā modeļa dzinējs.
1976.gada pavasarī tika prezentēta Coupé versija, kurai bija īsāka riteņu bāze. Eiropā bija pieejamas tikai 2 versijas – 230C (vēlāk 230CE) un 280C (vēlāk 280CE), lai gan Ziemeļamerikā bija pieejams arī papildus modelis – 300CD, ko darbināja 3.0 litru dīzeļdzinējs.
1977.gada augustā uzsāka ražot arī pagarinātas riteņbāzes W123. Šie auto bija pieejami kā 7/8-vietīgi pasažierauto, vai tikai kā rāmji, uz kuriem vēlāk tādi individuālie ražotāji kā Binz vai Miesen veidoja ambulances vai apbedīšanas auto..
Frankfurtes Autošovā 1977.gada septembrī tika prezentēts W123 universālis, jeb W123T. Burts T nozīmēja "Touring and Transport". T modeļu ražošana tika uzsākata 1978.gada martā.
1979.gada septembrī tika prezentēts pirmais Mercedes auto ar turbodīzeli. Šī auto modeļa nosaukums bija 300TD Turbodiesel, un bija pieejams tikai ar automātisko pārnesumkārbu. Vairums tirgu šis dzinējs bija pieejams tikai T modeļos, lai gan Ziemeļamerikā šis dzinējs bija sastopams arī 4-durvju sedanu un Coupé variantos.
1980.-1981.gadā tika pārtraukta 280 modeļa verisjas ar karburātoru ražošana, bet 280E (ar degvielas iesmidzi) versijas ražošana turpinājās.
1982.gada septembrī visu modeļu dizains tika viegli atsvaidzināts. Visi modeļi standartā ieguva taisnstūrveidīgos lukturus, kas iepriekš bija pieejami tikai 280/280E modeļos, kā arī par standartaprīkojumu kļuvas stūres pastiprinātajs.
W123 bija sērija, kas pirmā stādīja priekšā tadus svarīgus jaunumus kā ABS (pieejams kā papildaprīkojums no 1980.gada augusta), teleskopisku stūres ratu un gaisa spilvenu (Airbag) vadītājam (pieejams kā papildaprīkojums no 1983.gada).
W123 ražošana tika pārtraukta 1985.gada novembrī. Vispopulārākie modeļi bija 240D (kopā saražoti 454’780 auto), 230E (442’067 auto) un 200D (378’138 auto).
Iemesls 240D modeļa lielajai popularitātei ir tā izslavētā uzticamība, kuras pamatā ir super-izturīgais 2.4l dīzeļdzinējs. Tieši šis dzinējs palīdzēja kādam W115 240D, vienam no šīs sērijas priekštečiem, uzstādīt īpašu rekordu – tas laika posmā starp 1976. un 2004.gadu spēja nobraukt 4.6 miljonus kilometru!!! Lielāko daļu no šiem 28 gadiem šis auto pildīja takša funkcijas, kura rīcībā bija vēl papildus 2 rezerves dzinēji, kuri tika pielietoti rotācijas kārtībā, veicot kopumā 11 rotācijas.
Kopumā tika saražoti 2,696,915 W123 sērijas auto, no kuriem:
2,397,514 bija 4-durvju sedani
99,884 Coupé un
199,517 T modeļi.