raksts ir domats cilvekiem ar labu humora izjutu.
Bridinu daziem cilvekiem naks leni jaunumi ko uzinas sini raksta. Tapec turamies pie stures un uzinasim kapec vajag automobilim labas ziemas riepas un vasaras
raksts ir domats cilvekiem ar labu humora izjutu.
Bridinu daziem cilvekiem naks leni jaunumi ko uzinas sini raksta. Tapec turamies pie stures un uzinasim kapec vajag automobilim labas ziemas riepas un vasaras
saksim ar nelielu ieskatu vesture.
Pirmās riepas sāka ražot vairāk kā 150 gadus atpakaļ. Pirmais patents uz konkrētu riepu tika izsniegts 1845.gadā vīram vārdā R. W. Thomsom. Tomēr viņa izgudrojums nebija ļoti populārs un nenesa viņam grandiozus panākumus. 1888.gadā John Boyd Dunlop patstāvīgi izgudroja riepu ar iekšēju kameru. Drīz vien šāda veida riepas kļuva par neatņemamu sastāvdaļu praktiski visās automašīnās. Vēl divi citi riepu nozares pionieri bija brāļi - Andre un Edouard Michelin. 20gs sākumā šāda veida riepas ar jau zināmiem uzlabojumiem tika lietotas gan kravas automašīnās, gan vieglajās automašīnās.
*Riepas protektors, nozīmīgākā sastāvdaļa, lai nodrošinātu saķeri ar ceļa segumu;
*Riepas mala, kas piekļaujas diskam, veidota no mazāk elastīgiem, stingriem materiāliem, lai pēc iespējas ciešāk piekļautos diska malām;
*Riepas sānu mala, uz kuras parasti tiek iespiesti visi riepu raksturojošie marķējumi un apzīmējumi;
*Riepas slāņojums, atrodas zem protektora un sastāv gan no metāla slāņiem, gan dažādu veidu gumijas un auduma slāņiem;
*Riepas korpuss, veido riepas formu un mugurkaulu;
*Riepas korpuss ir nozīmīgākais, kas piešķir riepai formu un piešķir tai lielu daļu no tās snieguma.
Riepas gumijas sastāvs ietekmē riepas elastību, saķeri ar ceļa segumu un riepas kalpošanas ilgumu.
Piemēram: vasarā mēs pārsvarā pārvietojamies vai nu pa slapju ceļa segumu, vai sausu. Braucot pa sausu ceļu vasaras riepu gumijas sastāvam svarīgākais ir nodrošināt pienācīgu saķeri, kamēr protektora raksts ir otršķirīgs. Savukārt, braucot pa slapju ceļu, galvenais ir protektora raksts, lai tas spētu pietiekami efektīvi izvadīt ūdeni no riepas apakšas un neveidotos akvaplanēšana. Ziemas riepām protektors nodrošina labu saķeri uz sniegota ceļa seguma, kamēr gumijas sastāvam ir svarīgāka loma uz apledojuša ceļa.