Tesla model s – jaunas paaudzes auto3
Šķiet ikviens vīrietis laiku pa laikam iemīlas… iemīlas kādā automašīnas modelī. Ne jau tā, ka tagad jāņem lielais kredīts un jābrauc aiz trejdeviņām jūrām un jāpērk nost, bet tā vairāk kā platoniski. Mans šī brīža favorīts ir Tesla Model S– pirmais sērijveida elektroauto, kas iekarojis sirdis un maciņus ievērojamam skaitam autobraucēju. Pirms pāris dienām, Frankfurtes auto izstādē, man bija tā iespēja apskatīt Tesla Model S tuvumā, ielīst salonā un pavērt “kapotu”.
Tesla ir radījusi sportisku auto, kas pamanījies izkonkurēt ASV tirgū tādus savas klases auto modeļus kā BMW 7 sēriju un Audi A8… neskatoties pat, ka auto darbina tikai elektrība. Jā – Tesla Model S ir pirmais nopietnais elektroauto pieteikums vāģiem ar iekšdedzes dzinējiem.
Tehniskie parametri (jaudīgākā komplektācija):
ieskrienas 4,2 sekundēs līdz 100 km/h ar pilnu bateriju var nobraukt 482 km (426 km sertificēts) maksimālais ātrums 210 km/h dzinēja maksimālā jauda 416 Zsp (310 kW) baterijas uzlāde ar standarta mājas 220V rozeti ~ 100 km / stundā (pa nakti var pilnībā uzlādēt)uto tehniskā konstrukcija ir ļoti “vienkārša”, tajā nav daudz mehānismu līdz ar to dzinējs ir komfortabli iekārtojies zem aizmugures bagāžas nodalījuma grīdas un pieslēgts pa tiešo pie riteņiem. Ņemot vērā, ka elektromotoro nevajag īpaši dzesēt vai pievadīt gaisu, kā arī novadīt izplūdes, tad mašīnas apakšā nekādas trubas un rores neatradīsiet. Visa mašīnas salona grīda sastāv no vienas lielas plakanas baterijas, pa papildus izteikti zemam svara centram nodrošina arī automašīnai ļoti stabilu “rāmi”.
Automašīnas stūres mehānisms sastāv no ektroniskas vadības un elektromehānismiem (priekšējie riteņi nav tiešā veidā mehāniski savienoti ar stūri). Mašīnas vadība un sūres precizitāte līdz ar to var tikt mainīta atkarībā no braukšanas ātruma un apstākļiem. Mašīnai nav ātrumkārbas, sajūga, benzīna bākas un citu mehānismu, kas ir parastām automašīnām. Lai taupītu enerģiju viscaur automašīnā ir padomāts par efektivitāti – aerodinamiku, svaru (viss iespējamais korpusā ražots no alumīnija).
Tāpat mašīna aprīkota ar reģeneratīvo sistēmu, līdz ko vadītājs atlaiž akseleratora pedāli, tā automašīna sāk samazināt ātrumu un enerģiju “savāc atpakaļ” un lādē bateriju.
Īpaši jāizceļ arī automašīnas salons, jeb precīzāk sakot priekšējais panelis – uz tā nav nevienas pogas, vai klasiskā “pulksteņa” tipa mehānisma. Viss sastāv no 2 displejiem – viens, kas aiz stūres attēlo ātrumu, noskrējienu un tamlīdzīgu informāciju, bet otrs 17 collu skārienjutīgs displejs, kas iebūvēts pa vidu. Ar skārienjutīgo displeju ir iespējams kontrolēt visu nepieciešamo automašīnā sākot ar apgaismojumu ārpusē, beidzot ar apgaismojumu iekšpusē un lūkas atvēršanu.
Automašīna aprīkota ar iebūvētu Wifi bāzes staciju, līdz ar to Jums ir iespēja ielikt SIM karti un braucot baudīt automašīnā interneta sniegtās priekšrocības. Tas gan vairāk attiecas uz pasažieriem, bet tomēr.
Ņemot vērā, ka automašīnas inteliģence galvenokārt tie vadīta no datora, tad automašīnai ir automātiska attālināta programmatūras atjaunošana, kas nodrošina to, ka vienmēr automašīnas ir atjaunota un pamanītās kļūdas novērstas. Atjaunojot programmatūru Tesla spēj uzlabot enerģijas patēriņa efektivitāti, līdz ar to automašīna stāvot garāžā var kļūt efektīvāka, gudrāka vai automātiskāka pati par sevi vien atjaunojot programmatūru.
Tāpat automašīnai ir pieejama mobilā aplikācija telefoniem, kurā jūs varat redzēt dažādas lietas kā piemēram baterijas uzlādes stāvokli, braukšanas ātrumu un citu reāla laika informāciju par automašīnu. Zemāk īss Tesla Model S mobilās aplikācijas demo:
ASV Tesla Model S ir jau pārdošanā un tiek veiksmīgi pārdoti visi saražotie modeļi. Papildus tas Tesla ir izbūvējusi auto uzlādes punktus ASV un ikviens Tesla īpašnieks var lādēt savu auto par brīvu. Tuvākajā nākotnē Tesla plāno arī izbūvēt super ātru baterijas nomaiņas automatizētu servisu, kas ļaus minūtes laikā nomainīt automašīnai tukšu bateriju pret pilnu un turpināt ceļu. Zemāk var noskatīties demonstrāciju, kā notiek automatizēta baterijas maiņa:
Noslēgumam – Latvijā ir reģistrēta jau pirmā Tesla Model S automašīna. Īpašniekam gan nācās vest savu auto pāri okeānam, sertificēt un pašam uzņemties risku apkalpot… bet laikam ir tā vērts būt pirmajam. Ņemot vērā, ka jaunas automašīnas cena ar visu aprīkojumu Latvijā oficiāli būs ap 100 000 EUR , tad noteikti tā nebūs budžeta mašīna. Par to cenu Tesla piedāvā ne tikai ekoloģisku auto, bet arī lielisku dizainu un sportisku braukšanas baudu.