local-stats-pixel fb-conv-api

Špikeris lietota auto iegādei!41

502 4

Pēdējā laikā sanācis apzvanīt vairākus desmitus lietotu auto pārdevēju un lai uzzinātu pēc iespējas vairāk par viņu piedāvāto auto man acu priekša bija sekojošs špikeris.

1) Vai saimnieks?
Lielākoties pēc sludinājuma teksta var saprast, bet citreiz pārpircēji diegan viltīgi saraksta to sludinājumu. Personīgi no plačiem vai auto kuri tikko no Vācijas izvairos, jo nevar zināt īsto nobraukumu (ja nav pierādāma servisa vēsture) un arī neko dižu par auto nevar pārdevējs pastāstīt. Šādi auto parasti tiek vesti no citām valstīm, lai Latvijā pārdotu ar pēc iespējas lielāku peļņu.

2) Kādā vizuālā un tehniskā stāvoklī? Vai ir kaut kur rūsa?
Ja ir kāds skrāpējums vai bukte tas ir pilnīgi normāli priekš lietota auto, bet defekti optikā, rūsa arkās vai nesošajā konstrukcijā var sagādāt nepatīkamus pārsteigumus.

Ar japāņu auto vispār jābūt uzmanīgiem, tiem ir tāds niķis ātrāk sāk rūsēt, it īpaši Mazda - pat uz daždus gadus vecas Mazdas var manīt mazus rūsas punktiņus.

Par tehnisko jāuzzin pēc iespējas vairāk, kādā stāvoklī motors un piekare.

3) Kad mainītas siksnas?
Ar šo vairāk domāta tieši zobsiksna, tās maiņa dažādiem auto svārstās no 150 - 300 EUR. Tāpēc, ja ir pierādāms, ka siksna vai ķēde ir mainīta nesen tas ir pluss. Jā, arī motoriem kuriem ir ķēdes tās ir jāmaina pie nobraukuma ap 200 000 vai vairāk tūkstošiem.

4) Kad mainīta eļļa?
Visi kā viens protams zin, ka eļļa un filtri ir jānomaina uzreiz pēc lietota auto iegādes, bet ar šo jautājumu mūs vairak interesē vai tieši pašreiz eļļas līmenis nav zems un vai regulāri tā ir tikusi mainīta. Dīzeļa dzinēji pret eļļas nepietiekamību ir ļoti kaprīzi, to nevajadzētu pieļaut. Var paprasīt vai no motora vai kārbas nekur nav eļļas noplūdes. To īpašnieks var arī nezināt un dažas noplūdes ir redzamas vien paceļot auto uz pacēlāja. Ja ir ēļļas noplūde, tad vairumā gadījumu tā ir blīves vaina un tas nav nekas traks, bet var gadīties arī nopietnākas lietas.

5) Aprīkojums
Sludinājumā gadās, ka īpašnieks savam auto norāda bagātāku aprīkojumu nekā tas ir patiesībā un pēc iespējas to vajag uzzināt vai tas atbilst patiesībai. Vismaz sev interesējošās opcijas jau nu noteikti jāpārbauda. Auto ar pilnāku aprīkojumu pašam būs patīkamāk braukt, kā arī pēc gadiem vieglāk pārdot.

6) Ziemas/vasaras riepas?
2 komplekti ar riepām ir ļoti labi, tāpēc jāuzzin vai esošajām jau uz auto riepām/diskiem komplektā nāk vēl kāds pārītis. Lietotas vai jaunas riepas tomēr arī maksā naudu un īpaši vēl ja diski ir R17 vai R18.

7) Sista vai krāsota?
Saimnieks pats var nezināt, ka auto kādreiz ir bijis avārijā vai iepriekšējais īpašnieks tam kādu detaļu ir krāsojis, bet tomēr svarīgi ir to pajautāt un jau pie apskates pašam pārbaudīt. Pārkrāsots bamperis vai nokrāsota švīka uz durvīm ir sīkums vairāk jāprievērš uzmanība vai ir ņemots nost kapots vai nav krāsots neprofesionāli. Ja auto ir sists un pārkrāsots tur var slēpties vairāki zemūdens akmeņi un arī ar pārdošanu pēc tam būs grūtāk.

8) Cik atslēgu komplekti?
Ja 2 oriģinālās atslēgas, tad ok, ja ir 2 atslēgas +1 servisa tad vispār eleganti. Bet ja ir viena atslēga tas var izraisīt galvassāpes, pieprogrammēt otru atslēgu ar imobilaizeri var dīleri, bet tur cipars būs iespaidīgs un ja tā vienīgā atslēga saplīst vai pazūd tas nu ir lielas ziepes.

9) Cik ilgi Latvijā?
To var un vajag pārbaudīt e.CSDD.lv, tur uzrādās visi dati par TA un pēdējās apskates informācija. Ja auto ir pirkts Latvijā, tad CSDD uzrāda tā īsto nobraukumu un var redzēt vai tas nav tīts. Ja auto ir nesen no ārzemēm, tad par nobraukumu jābūt lielām šaubām, protams, ja to nevar pierādīt ar servisa grāmatiņu.

10) Kāpēc pārdod?
Tā jau itkā nebūtu jūsu darīšana, kāda iemesla dēļ pārdevējs atbrīvojas no sava spēkrata, bet tomēr ja savu auto slavē kā pasaules brīnumu, kāpēc tad pārdod? Vajag ar citu degvielas veidu, ģimenes apstākļu dēļ, pērk jaunāku tas viss ok.Bet jāuzmanās, ja pārdevējs īsti nemāk noformulēt kāpēc tas tiek tirgots vai auto pieder pārdevējam neilgu laiku.

11) Stikli oriģinālie?
Šo var nejautāt pa telefonu, bet pārliecināties dzīvē vai stiklu marķējums sakrīt. Bieži vien pats īpašnieks ja ir pircis lietotu auto nezinās vai visi stikli ir kā no rūpnīcas. Ja mainīti vairāki stikli, tas varētu norādīt uz to, ka auto ir bijis nopietnā avārijā un jāpievērš lielāka uzmanība tieši tam spēkrata sānam.

12) Degviela?
Ja plānots īsi braucieni pa pilsētu un gadā nobraukt ap 10 000 km, tad laibāk izvēlēties benzīna dzinēju, tas būs lētāks uzturēšanā un apkopēs. Ja gribas liela apjoma motoru tad jāskatās uz uzticamiem dīzeļiem vai benzīns/gāze. Ar lietotiem dīžeļa motoriem jābūt īpaši uzmanīgiem, pēc iespējas kārtīgāk jāpārbauda. Gredzenu maiņa, šāles vai sprauslu maiņa/remonts var nozīmēt pat motora maiņu vai remontus vairākos simtos EUR.

Par ja benzīna motors patērēs 9 vai 10 litrus uz 100km, tas iespējams būš labāks ieguldījums nekā nobraukts dīzelis ar patēriņu 6 vai 7 litri uz 100.

Pats apskati vaicu sekojoši:


Vizuālā apskate - aplūkojumu auto virsbūvi, durvis, arkas, meklēju skrāpējumu un buktes. Tas var būt arī pietiekams iemesls, lai patirgotos par cenu. Ja auto jau sācis rūsēt arkās un sliekšņos, tad diez vai vajadzētu tādu ekseplāru iegādāties.

Motortelpa - bez nekādiem instrumentiem var arī noteitk dažādas problēmas, tās pašas eļļas noplūdes var būt viegli pamanāmas, vai kādi nekvalitatīvi veikti remontdarbi. Pievērst vajag uzmanību vai spārnu un kapota skrūes ir skrūvētas, jā tā ir tad tās detaļās ir ņemtas nost vai liktas jaunas un tas jau par kaut ko liecina. Motoram nevajadzētu izdot liekus trokšņus un tam ir jādarbojas vienmērīgi, ja dzirdat netipiskus vai dīvainus tokšnus aizdomājaties vai vēlties labot šo konkrētā auto motoru.

Salons - pārbaudīt vajag VISU, visus logu pacēlājus, kondicionieri, senorus, mūziku, kruīzu pilnīgi visu elektroniku un protams arī pievērt uzmanību sēdekļu un sūres stāvoklim. Ja nobraukums ir mazs, bet stūre un ātrumkārbas pārslēgs ir noplukuši un salons izsēdēts, tas pirmkārt nav forši un otrkārt var liecināt, ka nobraukums ir tīts.

Pēc auto apskates ja viss patīk un liekas, ka ir īstais vajag to dzīt un pārbaudi servisā. Ja auto ir vienkāršāks, tad var pietikt ar pacēlāju jebkurā servisā, ja auto ir modernāks, tad vajag arī pieslēgt pie kompja un nolasīt ķļūdas un pārbaudi veikt vai nu pie oficiālā dīlera vai kādā nopietnā kantorī.

Tā bija mana pieredze un špikeris pēc kura vados lietota auto pirkšanā, noteikti tas nav perfekts, bet ceru, ka kādam tas palīdzēs sava spēkrata iegādē.

502 4 41 Ziņot!
Ieteikt: 000
Spoki.lv logo
Spoki.lv

Komentāri 41

0/2000
11 0 atbildēt

Loterija paliek loterija...

8 0 atbildēt

9) servisa grāmatiņas jaunu ir pēdējais par ko interesēties!! Tās tev uztaisīs cik un kādas vajag!!!!

Visā visumā aprakstīts pircējs parastais, kurš ir potenciālais Rumbulas āzis, ko apkāst!!! 

Ja gribi būt cik necik pārliecināts, tad noskati auto, pāris jautājumi pārdevējam ( no tiem var noteikt vai ir vērts ko darīt tālāk) un vedam auto uz servisu pārbaudīt, vdam protams uz sevis izvēlētu, uzticamu, nevis to ko saka pārdevējs!! Un tikai tur pēc PILNAS diagnostikas vari iegūt cik necik objektīvu vērtējumu, un arī tas vēl nenocīmē ka motors nenoklāsies pēc 100km!!

Vairāk klausiet šādus špikerus un Rumbulas pārdevēji būs priecīgi!

7 0 atbildēt

Labs raksts patiesībā. Rakstā varēja vēl pazīmes par pārkarsētiem motoriem pieminēt, ar beigtām motora galvām, ka eļļa jāskatās, lai izbraucot pārbaudes braucienu, nav baltas putas, un trakākos gadījumos motoram darbojoties nenāk dzesēšanas bačokā gaiss. Radiators vai nav nopuņķojies, vai ieslēdzot pečku, nedzen miglu uz logiem.

Vienreiz labi ka pacēlu smukam Peugeot bagažniekā segumu - a tur viss metāls gofrē, dabūjis riktīgi, apskati neizietu vairs, bez kapitāla remonta, un arī tad..

Pārbaudes brauciens toč obligāts, man reiz droši rādīja auto ar beigtu gultni, kuram arī stupica tā braucot nobeigta - toties esot tehniskā vēl gandrīz gadu.

Nobraukums man vsp po.figu. Ja mašīna lietošanā labi uzturēta, viss laicīgi mainīts, tad tas nobraukums...nu un ka uztīts 20 gadus vecam auto 140tkt? Ja redzi, ka auto nolaists tā, ka nopirkts un tikai braukts, kamēr iet.

Tikko nopirku 17 gadus vecu, kura bijusi tikai savā mūžā uzņēmumā darba mašīna, cik var redzēt pēc tā Vācijas "Brief" - vizuāli defekti ir, bet sirsniņa strādā kā pulkstenis. 

Paziņa nopirka arī vecu auto no privātā, tipa, "vienas rokas" (vienam saimniekam) tik bijušas - a tās rokas laikam abas kreisās un mācējušas tikai dibenu kasīt, tā izskatījās.

Nu baigā eksperte es neesmu, un no šī raksta vēl ko jaunu uzzināju, te uzrakstīju, ko es skatos, kad pērku mašīnu.

Un jā, jaunāka par 17 gadiem man mašīna nekad nav bijusi. Un arī neplānoju, pāris reizes redzēju, kā tiem lepnajiem autiņiem nobrūk kautkāds elektrisks štrunts un viss, auto nav braucams - kautkā negribas.

4 0 atbildēt
Kko jaunu ar uzzinaju labs raxts. bet nu ieteikums mans visiem kas welas iegadaties lietotu auto it ipashi ja summa ir virs 2000,sarunajiet ieprieksh servisa lai obligati veic auto diagnostiku,parasti 20 eur maksa! Un labak kadus 10 eur piemet klat ka saka chaju,lai meistars kas tiesham saprot apskata mashinu ar pieredzejushu aci! pateiks kas uzreiz ir janomaina un cik tas maksas tad ari par cenu wari runat! katru reizi pirms auto mainjas to daru un nenozheloju.
4 0 atbildēt

atslēgām jābut trim, 2 parastās, 1 servisa...

2 0 atbildēt

Gribi nopirkt labu auto, nepērc to kurš ir lētākais savā kategorija, jo ne velti, tam cena ir salīdzinosi zemāka.. emotion

2 0 atbildēt

... emotion

Pērkot lietotu auto - tā ir lotereja.

Tas ir kā ar meiteni iepazīstoties. Kad atnāk uz pirmo randiņu, visa tāda saposta, smaidīga, jautra utt., bet pēc pirmās nakts - jau tuvāk patiesībai. Kur nu vēl pēc kāzām! Tad arī kārtīgās mātes meitas čaklumiņš nez kur pazūd?! emotion

Bet, ja nopietni - padomājiet paši - vai labu mantu kāds gribētu pārdot? Taču - nē! Tātad tur ir apslēpti kaut kādi defekti, kurus pašam negribas labot.

Realitāte ir tāda, ka nopērkot lietotu auto, vismaz 20% pie cenas būs jāpieliek klāt steidzamā remontā. Varbūt gadās vaiksmīgāks pirkums, bet pamatā - tā ir. Var gadīties arī sliktāk emotion

2 0 atbildēt

Par ja benzīna motors patērēs 9 vai 10 litrus uz 100km, tas iespējams būš labāks ieguldījums nekā nobraukts dīzelis ar patēriņu 6 vai 7 litri uz 100.  

Paskaidro.

2 0 atbildēt
Piekrītu katram vārdam.
2 0 atbildēt

Nereklamēju saiti, bet varbūt kādam noder. Maksas pakalpojums - http://www.autodna.lv/

2 0 atbildēt

lai arī , manuprāt, saraksts ir maz noderīgs, tomēr autors malacis - pacēlis svarīgu tēmu . un komentos te gana prātīgu cilvēku ir sarakstījuši pieredzes, domas, viedokļus. tā ka topošajiem auto īpašniekiem būs kur saprašanu pasmelties.

1 0 atbildēt

Pat nezinu ar ko sākt. Tie tavi padomi ir patiešām smieklīgi. Tipisks stulbs

pircējs, klients priekš leišu auto 2 in 1.

Sākšu ar tavu sākumu.

Ne pa tēmai:

Dažus gadu atpakaļ pārdevu veco savu auto. Tas bija opel zafira, 2.2

benzīns.

Sludinājums stāvēja mēnesi, interesējās maz. Tad apnika, atdevu

uzpircējiem.

Ko redzu? Ss.lv parādās mans auto ar manu numura zīmi, tikai ar dažām

izmaiņām: nobraukums mīnus 80 000, un gads par gadu jaunāku. Šo lohatronu

pārdeva par 1100 eiro dārgāk, nekā es pats mēģināju pārdot. Pēc

nedēļas sludinājums pazuda. Kaut kāds idiņš nopirka. Tādi ir mums

stulbeņi, kuriem svarīgi ir cipariņi ss.lv. Jo īstenībā tehniskajā pasē,

auto odometra rādītājos un csdd datu bāzē jau tik un tā figurē īstie

skaitļi.

2. Rūsa tas ir pats banālākais uz ko ir jāpievērš uzmanība pirmkārt. Tev

tas ir otrais punkts. Ja auto dirš melnus dūmus, neidarbojas, tas ir mazāk

svarīgi, nekā aprūsējis kaut kas. Rūsu aizsmērēt lai parasts lietotājs

neredz, ir 10 sekunžu darbs. Tieši otrādi, jāskatās krāsa. Ja redzami uz

krāsas izaugumi, tad skaidrs, ka no tiem izaugumiem pēc pāris dienām vai nedēļām

nokratīsies krāsa, atklājot rūsas pleķus vai caurumus.

3.4. Siksnas un eļļu tu nekad neuzzināsi kad mainīta. Uzlīmēji nakļeiku

kaut kur, sarakstīji nākošo maiņu un viss. Ir pierādījums, tāpēc tādu

lohu arī var apčakarēt.

Eļļas ( pat kārbā ja konkrētam modelim mainās), filtri, siksnas, ruļļi

ir jāmaina pašam pēc pirkšanas. Vienalga ko muld pārdevējs.

Jo tu nezini, kāda eļļa tur ir ielieta. Varbūt pats pēdējais mēsls. Un

otrkārt, ja tu pērc kādā firmā, tad vēl tā... bet ja parasta privāta

persona, zinot, ka pārdos auto maina eļļu un siksnas tad tas ir aizdomīgi.

Es tādu auto pat nepirktu. Drīzākais, ka bija kapitālais dzinēja remonts.

Un ja jau cilvēks ieguldot lielu naudu remontā auto uzreiz pārdot, tātad,

neko nesataisīja.

....

Tālāk punkti vispār tīrie marasmi. Pat nekomentēšu.

Sistu auto var pārbaudīt pat nepaceļot. Tas arī nav 100% bet tomēr dažas

pazīmes: durvis slikti veras ciet, mainīti lukturi, mainīts vējstikls, logi

pagrūti veras, utt. Visu var tāpat laika gaitā pamainīt pat nesistu, bet ja

tu redzi, ka labās puses lukturis nav origināls, labajā pusē durvis slikti

veras, logs slikti veras.... tad IESPĒJAMS, auto ir sists labajā pusē...

utt.

Ir tāds portāls ( nereklamēšu) kurš pārbauda pēc vin numura vai auto nav

bijis avārijā kaut kur eiropā. Ja tas ir no Eiropas, tad var pat redzēt

bildes pirms izsoles.

Par benzīnu un dīzeli arī muldi. Mūsdienu benzīni ir vēl kaprīzāki par

dīzeļiem. Nemuldi, ja nezini. Tu te salīdzini 80.to gadu mašīnas.

Jaunākiem benzīniem arī ir visādas dārgas stulbības. Pat turbīnas ir uz

gandrīz visiem benzīniem. Esi dzirdējis par biturbo motoriem? Tur vispār ir

divas turbīnas. Spiediena iešprice un citi marasmi.

Un pats galvenais - dzinēja resurss. Tu domā ka tie plastmasas sūdi ar

tilpumu apmēram litrs, varēs nobraukt vairāk par 200 000 bez kapremonta? Divu - trīs litru dīzelis būs labāks nekā 1.2 litru benzīns ( lietotiem auto)

12 12 atbildēt

Jaizvelas auto kurs pasham patik un ir pie kajas beznins vai dizelis ( ok dizelis nav auto, bet tas ir cits stasts emotion ) galvenais lai apmierina pasha vajadzibas.

Pats personigi izvelos tikai tirus lielos benziniekus ( bez gazes ).  paterins ir kads ir , bet man patik un esmu apmierinats.  Un ja godigi uz paterinu nekad pat neskatos : cik lej tik brauc emotion

0 0 atbildēt
Deez Crazy Shits Are Cool!
0 0 atbildēt

tapat tevi apsmauc

0 0 atbildēt
Runājot par šo tēmu, var iemest aci jutūbā un atrast" chrisfix " šamais ar iet ar špikeri pēc lietota autiņa, un štelle ir ok..
0 0 atbildēt

... atgriežoties pie iepriekš teiktā - pirkt auto, tas noteikti ir uz uzdevumiem.

Jo jaunāks auto, jo lielāki izdevumi detaļām. Jo vecāks auto, jo lielāka iespēja, ka būs jāmaina daudz detaļu, bet katra atsevišķi maksās krietni lētāk.

Neviens, nekad nepārdod labu auto! Parasti tie ir sačubināti pārdošanai, un garantēju, ka pēc pirmajiem 5000 km pa Latvijas 'gludajiem' lielceļiem  tad tik sāksies brīnumi! emotion

Ja vaina ir tikai piekarē, vai eksterjerā - tas viss ir sīkumi.

Bet nekādā ziņā nevajadzētu pirkt auto ar nodzītu motoru un kārbu. Tas arī vecam auto ir dārgs remeonts.

0 0 atbildēt

Nopirk lietotu auto-tā ir lotereja.Bet ari jaunie autiņi, ne vienmēr dos to gaidīto laimi, pie kam dārgi bez gala, tas gan 100%.

0 0 atbildēt

Lietotu auto ērtāk ir aizdzīt uz servisu, kur par 30-50Eur uztaisīs normālu pirmspārdošanas pārbaudi daudzmaz saprotoši speciālisti...

Ja pats neesi ar autotehniku uz "TU" nekāds špikeris neplaīdzēs...

0 0 atbildēt