local-stats-pixel fb-conv-api

Renault Talisman – laimi ne vienmēr nesīs sakaltusi truša kāja!6

Vispirms jau nedaudz par skumjo. Zvanot sēru zvaniem pa zaļu skuju taku uz vēstures kapsētu devušies divi Renault modeļi. Ja viens no tiem pie mums tā arī pa īstam neiedzīvojās, tad otrs Latvijas ceļos sastopams biezā slānī. Vieglas smiltis Latitude un Laguna!

Vieta tukša palikt nevar, tāpēc jau aizvadītā gada Frankfurtes auto izstādē varēja iepazīties ar pilnīgi jaunu modeli, kam nāksies turpmāk aizvietot gan Latitude, gan Laguna. Modeļa nosaukums – Talisman. Teiksim tā – šo modeli pasaule pazina jau labu brīdi, bet Eiropā tas nonācis pirmo reizi.

Lai saprastu par ko šis stāsts, tad Talisman ir jūtami miesās raženāks par Laguna un pat nedaudz lielāks par Latitude. Nu jau Talisman pieejams arī Grand Tour jeb universāļa versijā, taču pirmais izšķīlās sedans un ar to tad arī kādā jaukā dienā devāmies izbraukumā.

Vizuāli Talisman ir mūsdienu Renault dizaina valodas oficiāls pārstāvis. Gluži tāpat, kā jaunā Megane un citi “svaigie” modeļi. Vienīgi lielāks un, līdz ar to arī majestātiskāks. Vismaz sedana versijā viennozīmīgi labs biznesa auto tiem, kas nav ierāvuši bikšu rāvejslēdzējā ambīcijas par itkā elitāriem zīmoliem. Grūti atrast kaut ko, kas nebūtu daudz dārgākos lielās klases automobiļos. Sēdekļos masāžas sistēma, kas regulējama vairākās pozīcijās. Turklāt ne tikai vadītājam, bet arī blakus sēdētājam. Lielais vertikālais multimediju centrs, iespēja personalizēt salona apgaismojumu, mērinstrumentu paneļa krāsas un dizainu. Var izvēlēties vienu no trīs vadāmības režīmiem. Vārdu sakot, tieši tas, kas vajadzīgs uzņēmējam ar savu skatījumu uz lietu būtību un akūtu stereotipu trūkumu.

Kā jau Renault markas automobiļiem, bagāžas nodalījums nav liels, bet milzīgs. Tam ir arī sava ēnas puse – aizsniegt lietas bagāžnieka dzilākajos stūros var vien pašam teju vai ielienot tajā. Jeb kurā gadījumā, bikses sasmērēt daudz prāta nevajag. Lai gan vietas ir daudz, ielikt lielas lietas ir grūti vai pat neiespējami, jo tas tomēr nav ne universālis, ne hečbeks ar viena līmeņa bagāžas nodalījumu.

Droši vien lielākoties Eiropā pilnīgi pietiktu ar vienu – komforta līmeni. Līgana dzinēja dziesma, līgani pārnesumi, līgana piekare. Tā šādam lielceļu kuģim pienāktos. Pie mums, kur katrs brauc kā pagadās un bieži nākas veikt ekstrēmus un pat riskantus manevrus, sporta režīms ir lieliska iespēja panikā neizvalbīt acis apsteidzot fūri vai malkas vedēju. Neticas, ka kāds ar Talisman dosies uz tuvāko kartodromu, lai nedaudz pasportotu straujajos līkumos. Tam vairāk piemēroti citi braucamrīki. Tomēr sporta režīmā pilnīgi izzūd gabarītu nasta. Droši vien tas ir iemesls neticami labai saķerei straujos līkumos. Riteņi pat necenšas parādīt pigu vadītāja izvēlētajai trajektorijai, ja vien tā nav idiotisma kalngals un pretrunā ar visiem fizikas un saprāta likumiem.

Ir vēl kāds knifs, kas liek šajā braucamajā justies droši un stabili. Aizmugurējo riteņu piestūrēšana. Nelielā ātrumā aizmugures riteņi piestūrē pretējā virzienā, nodrošinot precīzu manevru. Lielākā ātrumā tie seko priekšējiem riteņiem, neļaujot izslīdēt smagajam dibens galam. GT versijā šī opcija pieejama arī jaunajā Megane modelī. Zinot, ka Latvijā visu jauno uztver lēni un slimīgi, paies laiks, kad beigsies to gudrīšu komentāri, kas ne Talisman, ne Megane GT modelī nebūs pat sēdējis blakus sēdeklī. Pēc kāda gadu strēķīša gan jau šo tehnoloģiju pieņems arī pie mums.

Renault Talisman pieejams ar benzīna dzinēju, veco un labo 1,5 dCi un jauno 1,6 turbo dīzeli. Mūsu testa versija aprīkota ar 1,6 litru dīzelīti. To pašu, kuram viena turbīna strādā pie zemiem, bet otrā pie augstiem apgriezieniem. Taisnības labad, arī komforta aprīkojuma līmenis mūsu testa eksemplāram ir labākais no četriem iespējamiem – Initiale!

Jaunais Renault Talisman veikala plauktos pieejams sākot ar 22 840 eiro un beidzot ar 36 370 kā tas ir mūsu gadījumā. Proatams, labi gribot, kaut ko vēl var pielasīt no papildaprīkojuma klāsta. Taču tas nav viegls uzdevums, jo grūti iedomāties, ko vēl varētu gribēties.

Secinājums? Laba izvēle tiem, kam patīk lieli biznesa klases limuzīni, kas var to atļauties, bet nevēlas pārmaksāt un, kas nolēmuši jauki pavadīt laiku nevis lielīties ar zīmoliem. Mēs vidusmēra latvietim par labu esam uzskatam jauno, ceturtās paaudzes Megane, taču par laimi gaumes ir dažādas…

16 2 6 Ziņot!
Ieteikt: 000
Spoki.lv logo
Spoki.lv

Komentāri 6

0/2000

lai kādus plusu neuzskaitītu,tas tik un tā paliek renault,nopērc pabrauc pāris gadus un auto vērtība ir nokritusi zem 5000€... kā sāk lagot elektronika tā esi pastāvīgais servisu apmeklētājs...

8 1 atbildēt

sāksim ar to, ka neviens normāls cilvēks nepērk renault. 

3 2 atbildēt

Salons izskatās pievilcīgs, aizmugure arī, bet nu priekša varēja būt mazliet savādāka, pievilcīgāka, tās manas domas.. emotion

0 0 atbildēt
Nu nez, ar renault darbā diezgan daudz nobraukāts, manuprāt labs budžeta auto. Ja laicigi veic apkopes un remontus, nekādu problēmu. Protams nav ta komforta un šika kas ir vācu auto, bet ja vajag tikai tiri tikt no punkta A uz punktu B, ir labsemotion
0 0 atbildēt
Ta neko bet tas ir Renault!
0 1 atbildēt