Dārgie speciālisti, mazāk vajag runāt, vairāk darīt, gudri parunāt ir viena lieta, pavisam kas cits ir to darbos parādīt, vismaz katrs lai kaut rakstiņu ieliek un parāda kā paši startē, kā pareizi metina, kā uzgatavo, kā krāso. Ar pieredzi ir jādalās nevis jātur svece zem pūra. Es nevienu netaisos mācīt vai kādam ko uzspiest, es nesaku, ka tas ko es daru ir vienīgi pareizi un jādara tieši tā. Katram meistaram ir savs darba piegājiens, izmantojamo materiālu klāsts un arī sava kvalitāte. Es vienkārši rādu kā es to vai citu opciju veicu un nevajag mani mācīt, es tāpat apmeklēju gan krāsotājiem rīkotos seminārus, gan arī tehniskos izdevumus palasu, turu roku uz pulsa, bet pieturos pie Old School tradīcijām. Neesmu metinātājs, labi ja reizi mēnesī metināmo piešķiļu, ideālas točkas un šuves nav mana prioritāte, man galvenais lai kopā turās un saturs ir, lai klapējot ar āmuru metinājums nelec vaļā. Nu nevaru es ar pirms trīsdesmit gadiem paštaisītu metināmo aparātu ar mūsdienu virtuoziem mērīties. Vai ir jēga saņurcītu bleķi līdz ideālam taisnot, milimetrus trenkājot laiku tērēt, ja tāpat tas viss būs jāšpaktelē. Lielāka nozīme ir tieši virsū liekamajiem materiāliem un tehnoloģijas ievērošanai. Savu izmantojamo materiālu klāstu esmu pārbaudījis vairāk kā divdesmitpiecu gadu laika posmā, pats braukāju ar autiņu kuram pakaļa bija sadzīta totālā cūkā, izvilku, bleķus nemainīju, špaktels vietām pat līdz trīs centimetru biezumam stāv virsū jau labus piecpadsmit gadus un nekas tur nesēžas, neplaisā un krāsu nesūc iekšā, rūsiņa gan nupat šur tur uz autiņa sāk parādīties, bet autiņam kopsummā jau divdesmit pieci gadiņi kopš dzimšanas, piedevām tas ir Opel un cauru gadu ārā zem atklātām debesīm stāv, tā ka sūdzēties nevaru. Tāpat ar klientu autiņiem, man apgrozās tikai šaurs paziņu un draugu loks, tā ka pārsvarā vieni un tie paši autiņi, cits pēc gadiem trim vai pieciem atbrauc, bet parasti ar kādu citu ķibeli nevis ar to kuru kādreiz esmu taisījis. Cilvēkiem svarīgi ir lai tā rūsa pēc pāris nedēļām vai pus gada ārā nelien, lai smuki izskatās un saturs būtu.
Pietiks filozofēt, priekšā vēl liels darba apjoms, airējam tālāk !
Iepriekšējā raksta daļa : http://spoki.tvnet.lv/automoto/Nedaudz-rusina-Mersitis-IV-dala/756247
Raksta turpinājums : http://spoki.tvnet.lv/automoto/Nedaudz-rusina-Mersitis-VI-dala/756656