Pats nesen uzsāku ķēpāties ar Minskiņām, manam tēvam tas arī patika. Tā nesen nodomāju parakņāties Minsk vēsturē un tagadnē.
Priecīgu lasīšanu, un ceru, ka patiks. :)
Pats nesen uzsāku ķēpāties ar Minskiņām, manam tēvam tas arī patika. Tā nesen nodomāju parakņāties Minsk vēsturē un tagadnē.
Priecīgu lasīšanu, un ceru, ka patiks. :)
1951. gadā iznāk pirmais MMVZ rūpnīcas motocikls M1A jeb biežāk pazīstams kā Maskava.
Cilindra tilpums- 123cc, jjauda- 4,25 ZS, 4500 apgr./min., maks. ātrums- 70 km/h, dzinēja masa- 17,5 kg, motocikla masa- 80 kg, vidējais degvielas patēriņš 3 - 3,5 l/100km, bākas ietilpība- 9l, trīspakāpju ātrumkārba, kravnesība- 150 kg, paredzētā degviela- benzīns A66.
1956. gadā iznāk jauns modelis - M1M.
Cilindra tilpums- 123 cc, masa 80 kg, maks. ātrums- 75 km/h, motora jauda- 5ZS, 5000 apgr. min., trīspakāpju ātrumkārba, vidējais degvielas patēriņš 3 - 3,5 l/100km, paredzētā degviela- benzīns A66.
1961. gada modelis M-103.
Praktiski tehniskie rādītāji ir vienādi.
Šis jau ir kļuvis smagāks- 85 kg, 5200 apgr. min. Protams vēl garumi, platumi un augstumi mainās, bet arī ir līdzīgi.
1964. gada augustā iznāk M-104.
Šis jau ir jaudīgāks- 5,5 zs, smagāks- 90 kg. Un te lielākās atšķirības arī beidzās.
Šāds savulaik bija arī manam tēvam, un tagad kādas detaļas šur tur mētājas.
1966. gadā iznāk M-105.
Šis gan jau ir ātrāks- 80km/h pie 5500 apgr. min., jaudīgāks- 7zs, sver 95kg, un pirmā Minsk četrpakāpju ātrumkārba.
1971. gada baigās parādās jauns modelis M-106, jeb MMVZ 3.111.
Sver 100kg, sasniedz 85 km/h, jauda 9zs, 12l bāka,patēriņš- 3,5 - 4 l/100km.
1973. gada modelis MMVZ 3.111
112 kg, 95 km/h, 3,5-4l/100km, 9,5 zs, 6000 apgr. min.
1976. gadā iznāk MMVZ 3.115
Šis no iepriekšējā atšķīrās ar savādāku priekšējo lampu,aizdedzes atslēgu un spidometru, kuri tika "iznesti" ārpus lampas, izpūtēju un karburatoru. Tehniskie rādītāji tādi paši, kā iepriekšējajam modelim.
1980. gadā iznāk MMVZ 3.112
1984. gadā iznāk MMVZ 3.112.1.
Šim jau ir 12 zs pie 6950 apgr. min.
Šāds man arī stāv mājās. Šim un iepriekšējajam modelim atšķirības galvenokārt ir vizuālas, piemēram, priekšējais dubļusargs.
Atceros kā bērnībā vecāko kaimiņčali apcēlām, viņam jau bija 18 gadi, strādāja un vietējām meitām kanti sita... nu tad par pirmo algu viņš MINSKiņu nopirka, bet mēs 15 gadīgie šmurguļi ar tēva IŽu viņam garām vilkām un mēdījāmies, ka viņam ne vella neiet tas " āzis ", ka meičas drīzāk ar mums vizināsies nekā viņam aizmugurē sēdīsies. Dažreiz no viņa arī pa muti atrāvāmies
Man ir MMVZ 3.111, tikai žēl, ka bez dokumentiem.;D Nekādas vērtības līdz ar to tam aparātam.
Nuzināju, ka tagad Minzukim ir tāda modeļu gamma. Atceros, ka pats kādreiz ar to ņēmos. Visu laiku ceturtais robs čakarējās. Šeibot jau tad nefiškoju.
Man pašam bija MMVZ3112.2 Savulaik nebija tiesības, bet braukt ta gribējās.... Labākos vārdus varu pateikt par to moci.... Jo viņš gāja labāk par vošeli.... Jā tikai bākas korķis gan varēja būt savādāks, jo tā kā bija jābrauc tikai pa krūmiem un nomaļiem lauku ceļiem, tad protams gribējās arī uzstiept cik iet.... Un jā vienreiz uzstiepjot ieraudziju ka priekšā ceļš pārrakts, bremzēju un jā nepaspēju, iebraucu ar priekšējo riteni tai bedrē un ar kājstarpi tieši uz bākas korķa, tās bija neaprakstāmas riebīgas sāpes, tā kā ar elektrību sistu....
Raksts labs,tikai ir pāris kļūdas bildēs,3.112 izskatījās šādi/www.retromoto.lv/katalogs/minsk/mmvz-minsk-3-112/ paveca bilde, nav īstās bākas gumijas vēl uzliktas,īstās ir ar smalku svītrojumu un nedaudz plakanākas.