local-stats-pixel fb-conv-api

Leģendas augšāmcelšanās jeb 1979.gada Mercedes Benz G280 restaurācija 117

412 0

1970.gadā Mercedes Benz sāka projektēt savu apvidus automašīnu Gelandewagen jeb G klasi. Kā jau Mercedes, viss pasākums tiek veiks ar pamatīgu pārbaudi, jo Mercedes visā pasaulē bija kvalitātes standarts, un ne velti arī Āfrikā Mercedes ir Mercedes, pārējie autiņi tur ir tikai un vienīgi autiņi. Vēl šodien pilna Āfrika ir ar 70., 80. gadu vecajiem meršiem, arī pie mums ir daudzi w123, w124, w126 merši, kas ir 70.gadu beigas, 80.gadu vidus ražojums. Sākotnējais pasūtītājs G klasei bija Irānas šeihs, kurš bija Rietumvalstu tehnoloģijas pielūdzējs. Tomēr citi Irānas valstī nebija tik sajūsmināti par valsts vadītāju, un 1979.gadā, kad Mercedes Benz Gelandewagen bija gatavs ražošanai, galvenais pasūtītājs Irāna atteicās no pirkuma, jo valstī notika revolūcija un mainījās viss, kas varēja mainīties. Līdz ar to, pirmie pircēji 1979.gadā saražotajiem 2800 modeļiem, bija Argentīnas armija, Vācijas Federatīvā Republikas robežsardze, Austrijas robežsardze, un šis tas palika civilistiem. Un tā sākās leģendārās kulta mašīnas ceļs pasaulē.

Šodien atrast 1979.gada automašīnu ir grūti (piemēram, Renault, Peugeot, Opel, un citus ir grūti atrast pat vecākus par 2000.gada ražojumu), Mercedes Benz, BMW, AUDI ir sameklēt vieglāk. MB G klase ir reta, bet ir pieejama, bet garās versijas ir dārgas. Interneta portālos pēc restaurācijas maksā līdz pat EUR 100000, neremontētu, sapuvušu un neejošu lētāk par EUR 6000 neatradīsi, pie tam ir jāseko līdzi dažiem svarīgiem faktoriem:

1) kā jau minēju, 1979.gadā tika uzražoti 2800 modeļi. Tātad, tehniskajā pasē skatoties, pirmie VIN cipari 460, tad kaut kas nāk pa vidu, un pēdējie četri cipari ir no 0001 līdz 2800. Manējam ir 2347.

2) pirmajam reģistrācijas datumam ir jābūt 1979.gadam. Kolekcionāri ļoti seko līdzi tam, lai ražošanas datums un pirmā reģistrācija būtu 1979.gads. Var sanākt, ka ir saražots 1979.gadā, bet reģistrēts 1980.gadā, un tas vairāk nav pirmais cepums.

3) Vērtība ir tikai garajiem modeļiem ar 2800mm garenbāzi.

4) Kabīnei nav nozīmes, jo tā ir rezerves daļa, kuru var mainīt kā grib, jo šasijas numurs atrodas uz rāmja, līdz ar to, rāmis ir pats svarīgākais.

Vislabākais ir tas, ka šo modeli ražo bez būtiskām pāmaiņām, jo w463 no w460 atšķiras tikai ar plastmasas uzlikām un E klases (līdz 2000.gadam), pēc tam S klases salona. W460 ir ļoti askētisks salons, bez liekas elektronikas. Līdz ar to, ir pieejamamas vismaz 95% orģinālās detaļas.

Kā jau minēju, manās rokās nonāca 1979.gada G280 modelis, 2347 cepums, ar 2,8litru benzīna sešu cilindru dzinēju, garo bāzi. Diemžēl briesmīgā stāvoklī, jo iepriekšējais saimnieks ar kapotu bija izsitis stiklu, un nolicis ziemas miegā uz pāris gadiem, kā rezultātā visa krāsa beigta, iekšā iemetusies rūsā, bija pārkrāsots, tomēr zem krāsas pat cm biez špakteļa kārta, kuru dažās vietās tā arī neizdrāzu ārā. Piedevām sarūsējusi bāka un visi bremžu suporti. Vienīgais pozitīvais ir ložmetēja lūka, to noteikti saglabāšu, jo man ieteica tur uzstādīt deaktivizētu ložmetēju. Ja jau armija var pārvietoties ar puļimotu uz jumta, tad kāpēc es to nevaru.

2.8 dzinējam 24 vārsti, bet tā kā ir plakanie virzuļi, tad jauda ir mazāka nekā w126 motoram, un konkrēti - G280 jauda ir 156zs, S280 jauda ir 170zs. Toties var braukt ar ļoti sliktas kvalitātes benzīnu. Un tomēr 1979.gadā no 2,8 litru atmosfēriskā dzinēja 156zs ir normāli. Pat šodienai tas ir moderns dzinējs, kā arī jauda īpaši neatpaliek no šodienas dzinējiem. Četru ātrumu manuālā kārba ar četriem režīmiem - tikai aizmugure velkošā, visi četri velkošie, visi četri velkošie pazeminātā ātrumā, un Neitrālais, kā arī mehāniskā diferenciāļu bloķēšana.

Tā kā tikai tagad izlēmu likt rakstu, tad varu pateikt, kas jau ir izdarīts:

1. dzinējs sačubināts ļoti labā stāvoklī, ka izpūtējs strādā skaļāk par dzinēju, kārba slēdzas ideāli. Pāris mēnešos dzinējs tika sataisīts, biju pat nopircis donoru 1979.gada w123 E280, bet no tā neko nepaņēmu, jo orģināls bija labi saglabājies. Varēja mainīt motoru, būtu nedaudz lielāka jauda, tomēr orģināls ir orģināls.Protams, ka blīvītes tika nomainītas, sveces, sadalītājs, svečvadi gan palika vecie, jo izskatās pēc orģināliem. Dzinējs gan netika pārkrāsots, bet tikai notīrīts. Tā kā vecais radiators bija beigts, nācās pirkt jaunu par EUR 500. Lētāk nekur nevarēja atrast, piedāvāja restaurēt par EUR 300, tad jau labāk nopirkt jaunu un orģinālu.

2. Hadenei pārlasīju gultņus, bukses un uzliku jaunus bremžu diskus un jaunus suportus. Ja jau tik daudz dara, tad arī jaunas bremžu trubiņas. ebay var nopirkt ļoti daudz dažādu detaļu - gan jaunas, gan lietotas.

3. aizmugurējā rāmja balka bija atvērusies kā pienene saulē, līdz ar to, nācās to nogriezt un iemetināt vietā pilnīgi jaunu. Rāmja detaļas var nopirkt jaunas, cena ir ļoti laba pat Domeniksā, kas izklausās neticami. Bet tā tiešām ir, ka rāmja detaļas var pirkt Domeniksā, uzcenojums ir neliels, pārējo gan citur. Tā kā lai sametinātu rāmi nācās celt augšā kabīni, tad pie viena pārvilku jaunas degvielas un bremžu trubiņas, jo vecās no metāla bija cauras un lāpītas. Metināšanas darbus uzticēju profiņam, jo ar tādām lietām labāk nejokot - kā nekā nesošā konstrukcija.

4. Tika lāpīta bāka, jo orģinālā bāka ir no metāla, šodien ražo tikai plastmasas. Gribējās saglābt orģinālu, tika iepirkts stiklaškiedras audums, spainis eposkīdsveķi, un viss samočīts uz bākas, nokrāsots melns, bāka pagaidām vesela. Pie viena nomainīju degvielas sūkni, kuru arī jaunu nopirku ebay. Cik ilgi turēs? Nezinu, bet domāju ka komentāros citi padalīsies ar informāciju, cik ilgi tāds ražojums tur. Protams, ka sekoju Sasha Aleksandrs ieteikumam, un izdrāzu rūsu ārā no ārpuses, bet kas ir iekšpusē, to nezinu, bet noteikti nav nekas labs. Kā jau jebkurai degvielai, kondensāts veidojas vienmēr un ūdens ir smagāks par degvielu.

5. signalizācija. Iepriekšējais saimnieks bija ielicis tādu signalizāciju, kurai līdzi nāca 3km vadi, un kad noklājās, neko nevarēja izdarīt. Tā kā es apjuku tajā vadu jūrā, aizvedu pie paziņas, kurš izknieba 90% vadus, tagad nav signalizācijas, toties viss strādā.

Kā jau no bildēm ir redzams, jaucot ārā salonu, lai tiktu skaidrībā ar signalizācijas kabeļiem, atklājās, ka aiz paneļiem ir rūsa. Tagad priekšā stāv vislielākais darbs - kabīnes restaurācija.

Tā kā darbiņš ir laikietilpīgs, tad līdz nākošajam rakstam būs laiciņš. Bet domāju, ka raksts varētu noderēt arī citu Mercedes augšāmcelšanai, bez tam, ir arī citi labi autiņi, kurus ir vērts augšāmcelt, piemēram, BMW E28 (bija viena fotogalerija, kur ar žēlumu skatījos, kā pagalmā pūst klasika), Audi quattro, un citi. Lai veicas.

412 0 17 Ziņot!
Ieteikt: 000
Spoki.lv logo
Spoki.lv

Komentāri 17

0/2000

Pareizi ir, šādiem autiņiem jādzīvo. Lai veicas!emotion

13 0 atbildēt
Viens kārtīgs Gelandewāgena fans, veseli trīs pagalmā un vēl motora donors!
12 0 atbildēt

Rets eksemplārs. Šeit tiešām nopietns un pacietīgs darbs prasās, visas špaktelētās un krāsotās gadskārtas jāslīpē nost līdz pamatam tai virsbūvei lai konfektīti uztaisītu.

9 0 atbildēt

šitie tie nenokaujamie emotion , kop un lolo, pēc 40 gadiem vērtību paļubom būs ļimons emotion

5 0 atbildēt

Daudz pacietīga darba un būs ok. Gaidišu turpinājumu.

4 0 atbildēt

par ložmetēju?

4 1 atbildēt

Lieta kad ieraugi g series nevari saprast vai jauns vai 30 gadus vecs.

2 0 atbildēt

Paskatijos sskā un sapratu, ka tas ir dārgs prieks.emotion

1 0 atbildēt

Lai  jau veicās ar būvniecību, šos noteikti vajag atdzīvināt, lai jau kustās emotion  Vienīgi es nekad neesmu sapratis šo meršu vērtību, nafig viņi tik dārgi, viņos taču nekā nav, pilnīgi nekā, un tāpat lielākā daļa vizinās pa pilsētām, laukos vispār viņus neesmu redzējis, ja arī ir kādam lielam zemniekam šāds, tad ar viņu brauc tikai uz Rīgu, bet uz vietas ar Land Cruiser vai Jeep, Hilux vai Nissan....tad kāda jēga no visa tā, ko šis meris var sniegt ārpus tās. emotion  Es teiksim dzīvoju laukos, kur tuvākais asfalts ir 10 km, ziemā ar ceļiem pašvaki, pavasarī un rudenī dubļi līdz ausīm, līdz ar to, cena noslējās par labu Nissan Patrolam 2.8td.

1 0 atbildēt

Geļiki emotion

0 0 atbildēt
Ja grib veco G klasi ,bet lētāk ir vēl viens variants -Bajaj Tempo .kompānija ,kas daļēji piederēja mersim .praktiski G klase .
0 0 atbildēt
Veiksmi,nemaz nezinaju ka g klase ir tik sena emotion
0 0 atbildēt