Pievieno rakstu! Seko Draugiem Seko Facebook Seko Twitter
 
2
68

Tātad, vakar vakarā pēc smagas cīņas par pulti ar māsu, un pārslēdzot kanālus, pamanīju, ka pa Eurosport iet Le Mans 24. Intereses dzīts nolēmu noskaidrot mazliet vairāk par šīm autosacīkstēm.

Tātad šis ir mazliet... Autors: AzEeC Le Mans 24 hour
1. Tātad, šis ir mazliet vienkāršots Le Manas trases (kura atrodas Francijā) izskats. Šajā trasē notiek, pasaulē vecākās auto sacensības, kuras darbojās jau no 1923. gada. Sacensību mērķis ir panākt to, lai auto būves kompānijas veido ar vien ātrākas un jaudīgākas automašīnas.
Šīs sacensības vēl mēdz... Autors: AzEeC Le Mans 24 hour
2. Šīs sacensības vēl mēdz dēvēt par Izturības un Efektivitātes Grand Prix., un vēl, šīs ir pašas prestižākās auto sacensības.
Pagājušogad tika uzstādīts... Autors: AzEeC Le Mans 24 hour
3. Pagājušogad, tika uzstādīts jauns rekords, 24 stundās viena komanda (respektīvi, 2 vai 3 šoferi kopā) veica 5410 km. Tā ir sešas reizes lielāka distance nekā Indianapolis 500 tiek veikta, vai pat aptuveni 18 reizes lielāka, nekā Pirmās formulas sezonā.
Sacensības organizē ... Autors: AzEeC Le Mans 24 hour
4.  Sacensības organizē Automobile Club de Ouest (ACO). Attēlā pirmo sacensību plakāts.
Līdzīgi Le Manas 24 stundu... Autors: AzEeC Le Mans 24 hour
5. Līdzīgi Le Manas 24 stundu sacīkstēm, ir izveidojušās arī citas, 24 stundu sacīkstes, piemēram Daytona 24, Nurburgring 24, u.c.
Le Manas trasē tiek... Autors: AzEeC Le Mans 24 hour
6. Le Manas trasē tiek izmantots masu starts pa grupām. Lielākoties, katru gadu Le Manas trasē startē 4 dažādas auto klases. Pašbūvētie un tehnoloģijām pielāgoti Le Manas Prototipi (LMP), sastāda pirmās divas vadošās klases LMP1 un LMP2
Tad nāk nākamās divas klases... Autors: AzEeC Le Mans 24 hour
7. Tad nāk nākamās divas klases, kas ir balstītas uz rūpnieciski ražotām Grand Turismo tipa automašīnām, GT Endurance Pro un GT Endurance AM. Uzvarētājus arī vērtē 2 veidos, klasēs, un arī, kurš pirmais. Lielākoties šajā veidā uzvaras laurus plūc pirmās divas klases, bet GT klase pierāda sevi ar izturību.
Lielākoties uz sacensībām... Autors: AzEeC Le Mans 24 hour
8. Lielākoties uz sacensībām mēdz pieteikties ap 50 dalībnieku komandām.Katrai mašīnai ir jābūt divām sēdzietām visam ir jabūt gandrīz gadu vecam?! Paša sēdekļa nav?! Nevairāk kā divas durvis. Atvērtā tipa automašīnām drīkst nebūt durvis.
Agrāk šoferiem pēc Francijas... Autors: AzEeC Le Mans 24 hour
9. Agrāk šoferiem pēc Francijas karoga pavicināšanas bija jaaizskrien uz auto, un pašam tas jāiedarbina. Vēl interesanti ir tas, ka degvielu automašīnai drīkst papildināt tikai stundu pēc starta.
Vēl unikāls ir fakts kad... Autors: AzEeC Le Mans 24 hour
10. Vēl unikāls ir fakts, kad mašīna ir iebraukusi pitstopā, ir jāizslēdz motors.
2
68

Citi šī autora raksti:

Lasi vēl labākos rakstus:

komentāri [4]

Niks: vai ienāc ar
Kārtot komentārus: populārākie | jaunākie | vecākie
Rādīt bildes
Pingeepong avatars
Medaļa Sertificēts spoksMedaļa SviestmaizeMedaļa Žurnālists
  Pingeepong 13.06.11 16:57
 
1
0

Gada Sacīkste!

Šogad Le Mans bija tik aizraujošs un man kā audi fanam bija grūti skatīties uz tām avārijām pusnaktī...

Bet sajūtas kat uzzini ka tava mīļākā komanda uzvarēja ir ļoti labas :D

The chosen one avatars
Medaļa Admins iesakaMedaļa Most WantedMedaļa Admins iesaka
  The chosen one 10.06.11 18:59
 
0
0

Vakar lasīju Delfos autosporta sadaļā ļoti daudz interesantas lietas par šo sacīksti, pat gribēju rakstu taisīt, bet nevilka kaut kā uz kopēšanu. Te ir diezgan maz un ne tas interesantākais, bet + ieliku. Ja tev interesē izlasi, k-vai šito: http://autosports.delfi.lv/blogi/lemanas-divainibas-tragedijas-un-rekordi.d?id=38960509

gelandewagen avatars
Medaļa SviestmaizeMedaļa Dienas domaMedaļa Dienas doma
  gelandewagen 07.09.17 09:14
 
0
0

Švaks raksts.

būtu vismaz pieminējis, ka šogad pirmo reizi piedalījās arī Latvijas braucējs Konstantīns Calko, kas noteikti liktu citiem painteresēties vairāk par pašām sacensībām.

Tā kā pats skatos apmēram no 80.gadu beigām, vissliktākās laiks bija, kad tikai Audi brauca, tad nebija interesanti skatīties, vislabākais bija 1990 - 1999.gads, kad tiešām bija īstas ražotāju cīņas, kurās startēja ar visu to, ko izdomāja, nevis kā tagad, kad ir noteikti kritēriji. Mazda brauca (un uzvarēja) ar Vankel dzinēju (kuru FIA aizliedza, tāpēc Mazda nebrauc un netestē), Porsche nebija sava rūpnīcas komanda, bet atbalstīja privātos, piemēram Joest, kuriem 1996.gadā uzvarētājs izskatījās kā pagarināta 911 ielas mašīna, ļoti skaits autiņš, 1995. uzvarēja sērijveida McLaren, BMW ar vannu uzvarēja, Mercedes bija CLK GTR autiņi, bija interesanti. Īsti sporta vāģi, kuri ir arī uz ielas.

Ok, pēdējie 3 gadi bija ar intrigu, Porsche ar Toyota pazemoja VW un Audi, jo pāris gados pierādīja, ka ilgi un dikti lolotā TDI tehnoloģija ir sūds salīdzinot ar benzīna hibrīdu. Bentley ar V8 benzīnieku ar vienā gadā izfukāja Audi ar traktora dzinēju. Bet agrāk bija tiešām prototipu izrāde, pie tam, daudzi spēja piedāvāt savu autiņu, bet tagad - Audi prom, Porsche prom (jo nav intrigas un pierādīja, ka īsā laika periodā var uzbūvēt uzvarētāju autiņu), Toyota uzvarēs 2018. un prom, LMP1 klase mirst, par ko trako FIA, bet neviens negrib pat uzklausīt viņu žēlabas, jo visiem besī ārā, ka FIA ar kaut kādiem stulbiem aizliegumiem un noteikumiem mēģina popularizēt izturības sportu. Līdzīgi kā F1, kas paliek ar vien dārgāka, arī LMP1 ar aizliegumiem un noteikumiem paliekt tikai dārgāka, kaut gan FIA visu laiku klārē, ka būs lētākas izmaksas. Kāpēc Ferrari nekad nav startējuši ar prototipu? Tāpēc, ka Ferrari to nevajag, un pārāk daudz ierobežojumi, kas neļauj attīstīt tehnoloģiju. Visi saprot, ka Ferrari pērk tie, kam makā ir naudas bendžai, tiem ir fuck fuel economy. Nu tad kāda hrena pēc ir jāspiež uz ekonomiskām mašīnām. 

 

tagad visiem viss ir vienāds un tāpat kā F1, inženieru izdomas lidojums ir iznīcināts pašā saknē, ir jāmeģina kaut kā visu uzbūvēt kā liek FIAl, kas tādā veidā nenormāli sadārdzina katras detaļas pielietošanu, jo dažreiz pat vienai šķipelei aiziet vairāki desmiti miljoni $, jo tiek saražoti 100 veidi, un vislabākā tiek paņemtā, pārējās aiziet misenē, jo ielas mašīnām nu nekur tas neder. 

AzEeC avatars
Medaļa BotsMedaļa Dienas joksMedaļa Dienas joks
  AzEeC 07.09.17 15:17  
 
0
0
atbildot uz gelandewagen komentāru " Švaks raksts. būtu vismaz pieminējis, ... "Godīgi sakot, es nemaz nezinu, kāpēc tika pacelts 6 gadus vecs raksts. Pieņemsim, ka tā bija tehniska kļūme. Katrā gadījumā, jā. Le Mans iet uz burbuli iekš LMP1 pavisam noteikti. FIA paši sev rok kapu. Tas ir nereāli, nobraukt vismaz kilometru pēc pit-stopa ar elektrodzinēju, sacīkšu tempā, ko šogad lieliski pierādīja Toyota ar savu "veiksmi". Pārsvarā visi LMP1 ražotāji pāriet uz Formula E, jo tas ir daudzsološs projekts. LMP2 varētu sākties Āzijas komandu dominance. Le Mans vēlviens pavisam reāls scenārijs palikšana par GTR klases sacensībām. Pāris pēdējos gadus tieši tur ir notikušas visinteresantākās cīņas līdz pat pašām pēdējām sekundēm. Prieks, ka kadam Latvijā ir interese par izturības sacensībām un tiešām žēl, ka tik prestižas un autobūves vēsturē nozīmīgas sacensības piedzīvo savu norietu neprasmīgas organizēšanas pēc. Nepietiek jau, ka FIA padarīja F1 par R32 golfu sacensībām, atņemot fantastiskās V10 un V12 dziesmas.