1941 gadā sāka darboties šādu autobusu parks.
Ziemā konduktors piestrādāja arī par kurinātāju jo autiņš patērēja 100kg malkas uz 100km ceļa.
Šī modeļa tehniskie dati 3.3litu dzinējs 37 zs 70 kg malkas uz 200km svars 1600kg un max ātrums 70km\h.
1941 gadā sāka darboties šādu autobusu parks.
Ziemā konduktors piestrādāja arī par kurinātāju jo autiņš patērēja 100kg malkas uz 100km ceļa.
Šī modeļa tehniskie dati 3.3litu dzinējs 37 zs 70 kg malkas uz 200km svars 1600kg un max ātrums 70km\h.
Ir arī entuziasti mūsdienās!
Koka auto kuru darbina koks ......ko lai saka ja beidzās malka sāc skrūvēt spārnus nost....
Tojota prius priekštecis ........(tas ir Opel Kadett)
Te var redzēt kā izkārtota visa uzparikte zem pārsega (tā bija tikai rūpnieciski ražotām automašīnām.)
230 Mersedes Benz.
Laba piebilde bija komentārā ;Ar ko tu brauksi uz jūru vilcienu vai mašīnu ???Ja ceļam tev jācērt malka 3h .....
2000. gadu sākumā madonā arī redzēju moskviču ar katlu pie bagažnieka, diez, tehnisko varētu iziet? :D
Pie šitām degvielas cenām labāk braukt ar malku
Labs raksts, tikai izskatās, ka teksts ātri aptrūkās
Ja kāds šito uzmeistarotu savā garāžā un ieliktu spokos,tas būtu laabākais raksts ever...
ideali,kad beidzas degviela (koks,briketes,skaidas,plastmasas pudeles) ir jaieskrien vietēja mežiņā un japalasa zariņi un čiekuri:D
Vispār vācieši karā neizmantoja tos tankus, arī Tiger tanki tika aprīkoti ar šādu te gāzģeneratoru. Pavisam vienkārš iemesls - lai taupītu degvielu. Tankus izmantoja apmācībām. Degviela tika taupīta uz VISU. arī lidmašīnas, lai tās lieki nepatērētu degvielu no angāriem tika izvilktas ar zirgu palīdzību. Tā kā vācieši bija izteikts degvielas trūkums nekas neatlika, atlika improvizēt. Vēl jau var pieminēt par Tiger otro prototipu (laikam Elephant), kuru darbināja divi lieli elektromotori un galveno ģeneratoru piedzina iekšdedzes dzinējs, līdzīgi kā mūsdienās hibrīd-auto (kas tiek pasniegts kā jaunums), bet tas jau ir cits stāsts..
Man stāstija ka cetrdesmitajos gados ar šādiem smagajiem izveda mežus un vislaik gribēju redzēt kā izskatās šie auto.
Par pirmo, taisnība tāda, ka tādi eksistēja, kurināja uz malku un akmeņolgē, ? Kas ir akmeņogļu briketes ftw?? Nākamais max 50 km/h nenovērtē par maz, mierīgi tie aperāt gāja pat uz 80 km/h un vairāk ripojot gan pa kalnu uz leju .... Jo pārsvarā tolaik tos izmantoja smagajiem lai pārvadātu kravu no punkta A uz punktu B, nevis brauktu brūtēs....
Treškārt pēc kara nebija tā ka nevarēja degviela piederēt ccivilajiem, taš vienkārīs nebija, ka jebkura cita tolaik vajadzīgā prece + naudiņas ar nevienam nebija...... Raksti patiesību nevis tā ka tev škiet, vai kur pa ausu galam esi dzirdējis
Kur gan tik pievilcīgus foto uzņēmumus atrod - respect par oriģinalitāti!
Labs raksts.
No rīta lai iekurinātu mašīnu vajedzēja 7-10 minūtes.
Nekādas starpības pat mūsdienās, vienīgā atšķirība, ka nekas nav jādara. Jebkura mašīna tā vai šā ir jāparūcina 5-7 minūtes, it īpaši dīzeļi, un it īpaši ziemā, kad tas var prasīt pat 10-15 minūtes.