local-stats-pixel fb-conv-api

Iekšdedzes dzinēju pirmsākumi (3 daļa)1

24 0

Sveiki visi lasītāji ,esmu klāt ar trešo daļu par iekšdedzes dzinēju pirmsākumiem ,velu jums patīkamu lasīšanu .Ši ir arī pēdējā daļa !

Šajā daļa es jums pastāstīšu par auto inženierijas leģendu ,bez viņa iespējams mūsdienās nebūtū automašinas tādas kādas mēs viņas pazīstam ,tas ir Nikolauss Oto –diženā bendzīnmotora radītājs ,kāpēc tieši viņa motors ir dižens,atbilde ir pa visam vienkārša tas mainija pasauli pa visiem 360 grādiem.Bet vai jūs zinājāt ka viņš ar auto vai vispārējo inženieriju nebija saistīts.Nikolausam piederēja maziņš bakalejas veikaliņš kurā viņš gribēja strādāt visu savu atlikušo dzīvi ,bet kāpēc viņš mainija savas domas-kam mums būtu jāpateicās , tā bija grāmata ,bet ne parasta grāmata,bet tieši grāmata par Rivāza darbiem ,un Nikolauss vairs nespēja strādāt par pārdevēju sava mazajā veikaliņā.

Nikolauss iemīlēja inženieriju un ātri vien atbrīvojās no veikaliņa,un ierīkoja tā vietā darbnīcu .Pēc neilga laika Nikolauss savā mazajā darbnīcā radija pirmo četrtaktu iekšdedzes dzinēja konstrukciju . Pirmo reizi kādam 206 gadu laikā izdevies savu teoriju istenot prakse ,Nikolausa dzinējs darbojās stabili ,jauda bija pietiekama ,nu to tikai atlika uzstādīt ratiem un protams izmeiģināt !

Četrtaktu dzinēja darbības principu mūsdienās sauc par Oto ciklu,tomēr vesture ir aizmirsusi cilvēku,kurš pirmais teorētiski pamatoja šo ciklu-Alfonsu de Rošā.Viņš 1862.gadā izstrādāja iekšdedzes dzinēju,kuram kompresijas kamera atradās cilindrā,bet Roša bija prāk neuzmanīgs un Oto paspēja vertigo patent piereģistrēt pirmais.

Pēc neilga laika pienāca Gotlība Daimlera kārta strātād pie iekšdedzes dzinēja uzlabošanas .Daimlers patiesībā izdarija milzīgu darbu ,atrisināja vārstu un blīvējuma problēmas un līdz 1885.gadam bija iemācijies būvēt efektīvus un rūpnieciski izmantojamus dzinējus.Tomēr viņš nav iekšdedzes dzinēju izgudrotājs,bet gan uzlabotājs,un kopā ar Vilhelmu Maibahu radija pirmo mūsdienu automašīnu un motociklu. Kopā ar Maibahu 1890.gadā nodibināja uzņēmumu , Daimler Motoren Gesellschaft, kurš 19263gadā apvienojās ar, Benz & Cie, un kļuva par ,Daimler-Benz AG , bet 1998.gadā apvienojās ar ,Chrysler Corporation, un mūsdienās pazīstama ar nosaukumu,DaimlerChrysler.

24 0 1 Ziņot!
Ieteikt: 000
Spoki.lv logo
Spoki.lv

Komentāri 1

0/2000

 emotion 

0 0 atbildēt