local-stats-pixel fb-conv-api

Benzīns, dīzelis, hibrīds, gāze. Ko izvēlēties?15

110 2

Vēlies iegādāties jaunu auto? Bet nezini kādu degvielas veidu izvēlēties ? Varbūt šis palīdzēs!

Kas gan var būt komfortablāks, klusāks, vienkāršāks un lētāks par benzīna dzinēju? Patiesībā uz šo brīdi nekas! Benzīna dzinējs vienmēr strādās klusāk, skanēs patīkamāk par dīzeli un būs lētāks apkopē. Bet ! Benzīna dzinējs nav tik taupīgs. Ir protams mazlitrāžas super turbo dzinēji līdz 1.5 l tilpumam, kuri tiešām nodrošina brīnišķīgu dinamiku, savienojumā ar samērīgu degvielas patēriņu, pat tāda izmēra auto, ka VW Passat. Tomēr lielākā daļa tādu auto iegādāties nevar un nemaz varbūt negrib.

Dīzeļauto vismaz pirmajā mirklī šķiet ekonomiskuma kalngals. Un tā jau arī ir, piemēram tautā populārais Volvo S60 ar 2.5T benzīna motoru tērēs ap 10 -11 litriem, kamēr ar slaveno D5 dzinēju, patērēs ap 6-7 litri. Kas var būt labāks par šo? Benzīns :) Ja vien nebrauc vairāk par kādiem 20 000 km gadā tad dīzelis 100 gadu nav vajadzīgs. Dīzeļdzinējs lēnāk uzsilst, un mūsu klimatiskajos apstākļos tas ir no svara. Ziemā var būt grūtības ar iedarbināšanu, īpaši zem -20 grādiem. No 2006. Gada praktiski visi dīzeļi ir aprīkoti ar cieto daļiņu filtru DPF, kas mēdz aizsērēt un nobeigties vispār, kas faktiski nozīmē lielus izdevumus, ja grib, lai viss būtu korekti, vai arī likvidēt to štruntu vispār par programmēšanu samaksājot pāris simtus euro. Vēl gadās, ka mainot kvēlsveci to nolauž, un tad jau motora atjaukšana utt, atkal izmaksas. Ja nobeidzas sprausla, vai sūknis, pat negribas te pieminēt cik maksā jaunas detaļas pat ar lielām atlaidēm. Ja viss ir ok, tad brauc un taupi, bet ja sanāk iegrābties, tad ir tūkstošos mērāmi izdevumi, kas benzīna dzinējam vienkārši būt nevar. Tāpēc ja braukšanas nav daudz, tad mierīgi var iztikt ar benzīna dzinēju īpaši ja auto ar benzīna dzinēju ir lētāks iegādē. Papildus dīzelim ir vibrācijas, kas ar laiku ir jūtamas pat salīdzinoši dārgiem auto. Daudzi saka feini iet. Praktiski visi jaunie dīzeļi ir ar turbīnu, tāpēc uzliec savam benzīna auto turbīnu un ies vēl labāk.

Varbūt, ka tev patīk lieli auto ar benzīna motoriem, bet nepatīk degvielas patēriņš? Liec gāzes iekārtu, tādu labu tā ap 700 eur uz augšu un viss būs ok. Iegūsi kāroto auto, ar saprātīgiem degvielas izdevumiem. Un nav jābaidās no modernām gāzes iekārtām, smaku nav un iet tā pat kā ar benzīnu. Drauga piemērs - Subaru Legacy Outback 3.0 benzīns, superīgs auto, iet kā zvērs un ar gāzi izdevumi saprātīgi. 2.0 dīzelis šim pašam Subaru ir labs, bet kur paliek braukšanas kaifs?

Vēl ir hibrīd auto. Līderis protams Toyota. Lexus 450H tāds padārgs prieks, un tomēr ja gribas apvidus auto ar benzīn motora komfortu kurš patērē ap 10-11 litriem degvielas, tad tas būs īstais auto. Ja gribas kādu feinu pilsētas hibrīd auto, tad Toyota Prius būs īstais, ja vien tas ir salīdzinoši jauns. Šis auto ir gana ietilpīgs, gana sprigans un reāli dzīvē patērēs pilsētā ap 6-7 litriem, kas ir labs rādītājs benzīna automašīnai ar automātisko kārbu. Plug in hibrīds patērēs vēl mazāk. Ja dzīvo Mārupē, tev ir privāt māja, pieliec pie rozetes uz nakti un 50 km varēsi nobraukt uz elektrības vien. Ja dienā nenobrauc īpaši vairāk un darīšana ir maziem ātrumiem, tad neko labāku atrast nevarēsi.

Izvēle protams atkarīga no katra paša, taču ne vienmēr auto ar mazāku degvielas patēriņu lietošanas laikā izmaksās lētāk. Viss atkarīgs no cenas, ja cenas ar dažādiem motoriem vienam auto ir vienādas, tad jāņem ar mazāko degvielas patēriņu, ja cenas ekonomiskākajām versijām ir lielākas, tad ir jārēķina cik brauc, kādi uzturēšanas izdevumi utt.

Tas viss.

110 2 15 Ziņot!
Ieteikt: 000
Spoki.lv logo
Spoki.lv

Komentāri 15

0/2000

jau daudzus gadus nolauztās kvēlsveces izurbj, nevis jauc ārā motoru. Modernie benzīndzinēji, īpaši ar tiešo iešprici, nu nav ne vienkāršāki, ne lētāk uzturami par dīzeļiem, tas ir mīts par auto lidz 2000 un dažīem izņēmumim (Dacia, Lada uc, kas lieto vienkāršas sistēmas). Ja dīzeļmotors ir labā darba kārtībā, tas gan uzsilst, gan pielec ne sliktāk par benzīna dzinēju. 

Hibrīds ļauj domāt, ka esi superpuperzaļi domājošs subjekts, lai gan, auto cenas un uzturēšanas izmaksu starpība noved pie domas, ka nu nemaz tik izdevīgi nav, bet kopējaiz uzturēšanas slogs ekosistēmai auto dzīves gaitā (ražošana-ekspultācja-utilizācija) ir lielāks, kā parastam auto ar iekšdedzes dzinēju. šis drīzāk varētu būt pie dzivesstāsta ar nosaukumu mana pieredze ar dažādiem dzinējiem, ne moto lietās, pašķidri, nekonkrēti un ar trūkumiem... 

7 0 atbildēt

Benzīns all the way. Dīzelim vieta smagajā, gāzei krāsnī un elektrībai tosterī  emotion 

8 2 atbildēt

Man tas pats. Gadā noripoju ar savu auto vsm 20K km. Tādēļ, viennozīmīgi - Dīzelis. Un par to piedarbināšanu ziemā! Labs aķis + labs dīzelis + lbas kvēlsveces un leks arī -26 grādos. Daudz nosaka arī tas kompots ko lej bākā. emotion

6 0 atbildēt

Es jāju ar poniju

4 0 atbildēt

es noripinu ap 35000-40000km gadā. tākā mans favorīts , vienozīmīgi ir dīzelis.  emotion 

4 0 atbildēt

Pie maza nobraukuma (zem 10 000 gadā) benzīns un pilnīgi vienalga, cik viņš ēd emotion

Es gan sen jau sapņoju par elektroauto, bet pagaidām tie vēl ir dārgi. Elektroauto par galvas tiesu samazina auto sarežģītību un visu, kas no tā izriet. Pie tam vari uzlādēt kaut mājās pa nakti un izmaksas uz 1km smieklīgi mazas.

1 0 atbildēt

Velosipēdu!

0 0 atbildēt

Testēju jauno toyota auris hibrīdu. Nobraucu apmēram 1000 km(europcar) Pie mana braukšanas stila tiku pie 8 l patēriņa. Ar savu renault Laguna patēriņš 6-7 litri. Pie tā paša braukšanas stila. Arī jaudas vairāk. par benzīnu nerunāsim. Dzīvoju Vācijā.

0 0 atbildēt

👍

0 0 atbildēt